Søgning på: matematik fp9 maj 2022. Resultater: 17141 til 17160 af 33698
-
EUD
Forumindlæghej folk er det hårdt på EUD, ? og er det sværet at komme ind på en EUD? -
Formel henvisning?????
ForumindlægHej jeg har kigget på nogle opgavebesvarelser fra studienet, og ved hvert brugt formel er der en henvisning som denne: (jf. formel 49) Men til hvilken formelsamling henviser de til, er der nogen der kan give mig et hurtigt svar.. Mange tak -
HJÆLP MIG! GREENPEACE!
ForumindlægJeg blev tilfældigvis stoppet af en fra green peace idag, og snakken faldt lidt frem og tilbage, men det endte med jeg tilmeldte mig til sådan donerings noget.. MEN da jeg så kommer hjem kan jeg se at det er en betalingsserviceaftale det vil sige at de kan trække et beløb hver måned... Jeg gav ... -
Rumgeometri og vektorer
ForumindlægHej SP Sidder med en opgave her, som jeg ikke lige kan finde en vej og gribe den an på. Linierne l og m er givet ved parameterfremstillingerne: l: (x,y,z) = (1,5,3) + t * (1,-2,1) og m: (x,y,z) = (8,3,0) + s * (3,0,-2) Det oplyses, at linierne skærer hinanden i et punkt A a) Bestem koordinat... -
grundtal potens og eksponenten.
ForumindlægHej et eks. 34 3 er grundtallet 4 er eksponenten. og potensen er det hele ..? ikke..? -
Fysikrapport ?
ForumindlægHej er ved at skrive om bølger og svingninger. Er næsten færdig, har kun disse spørgsmål jeg ikke kan finde ud af. Interferens Hvad er interferens? Bølgers interferensmønster. Beregning af vandbølgers fart. Vil også gerne høre fra dig, hvis du har nogle gode billeder af fx dæmpet / periodiske ... -
eksamen 9.klasse
Forumindlæghvis jeg er nu får 02 i eksamen og det skal jeg have få at komme ind på min uddannelse eller er det bedre at få 7 eller 10 i eksamen eller er det lige meget hvad jeg får i eksamen bare det er over 00 -
SOS - SOS - Opstil en tabel over karakterernes hyppighed og frekvens
ForumindlægSOS - SOS - SOS - SOS - SOS - SOS -SOS - SOS -SOS - SOS -SOS - SOS - hvordan skal jeg opstille en tabel over tallenes hyppighed? jeg ved godt hvordan jeg finder hyppigheden MEN hvordan opstiller jeg en tabel over det? skal jeg bare beskrive hvordan eller? -
Magnetisme!
ForumindlægHej ville hører om der fandtes en bevis for magnetismen! Mener selv at der var Maxwell ligning, men kan ikke huske hvad den gik ud på! Ville være rart hvis nogle kunne genopfriske min hukommelse. På forhånd mange tak! -
gravitationsloven
ForumindlægNewtons love. jeg forstår ikke denne sætning "kraften er proportional med legemernes masser og omvendt proportional med kvadratet på afstanden mellem legemerne" er der nogen som kan vise mig de to formler (når der er proportionalitet og omvendt proportionalitet)? -
Cosinus- og sinus relationerne i sfærisk geometri
ForumindlægHej allesammen! Jeg er igang med at udlede de to overstående relationerne i sfærisk geometri. Jeg kunne godt ønske at få nogle fif til smarte detaljer og idéer til at gøre det endnu lettere tilgængeligt.. Håber på nogle gode svar.. På forhånd tak -
Ubestemt integral på TI-83
ForumindlægHej! Jeg skal snart til eksamen i MatA og har i øjeblikket kun en TI-83 Plus. Jeg misunder nogle af mine klassekammerater, der sidder inde med TI-89'ere og derved har mulighed for dels at få løsninger med eksakte værdier (fx Pi/2) og dels kan løse ubestemte integraler. Det vil kunne spare mi... -
SSO + sidehoved/fod
ForumindlægGodaften, Jeg kom lige i tvivl omkring hvad, min sidehoved og fod skal indholde i min SSO opgave. Jeg benytter mig også af fodnoter. Normalt plejer jeg at gøre således. Hoved: Navn - opgave - dato Fod: Skole - side x af y Ville det også være passende for en SSO? Eller skal hver enkel side und... -
Forståelse af sinus- og cosinusrelationerne
ForumindlægHej alle og godt nytår. Jeg sidder her med en trigonometrirapport, og er kommet i tvivl over relationerne. Hvis jeg fx får opgivet en trekant, hvor jeg kender de to vinkler og en mellemliggende side. Lad os sige følgende: A= 75 (Sidste viklet udregnet ud fra, at vinkelsummen er 180) B= 50 C= ... -
regneregel for differentiation?
ForumindlægHvis man skal differentere e^((1/2)*x^2), er der så en regneregel? Jeg kan nemlig ikke bruge nogle af de regneregler fx for sammensat funktion til at passe med det givne resultat vist på lommeregneren... -
Adgangskrav til videregående uddannelse
ForumindlægHvis der nu på en videregående uddannelse er et specifikt adgangskrav der hedder matA, kan man så i princippet godt tage et enkeltfagskursus i matA og derefter søge ind på uddannelsen? -
potensfunktioner
Forumindlægden første opgave har jeg lavet, men opgave b) kan det passe, at den falder med 20 %? -
SRO - Væksthastighed
ForumindlægHej. Jeg er igang med at skrive min SRO, men er gået i stå ved en af opgaverne. Opgaven lyder således: "Redegør for begrebet "Væksthastighed" ved hjælp af differentialregning. Begreber som differenskvotient og grænseværdi skal indgå." Jeg er rigtig meget i tvivl om hva... -
Omskrivning af Kn
ForumindlægVis, ved omskrivning af Kn=K0(1+r)n, hvordan K0 og r kan bestemmes Jeg har brug for hjælp til dette. På forhånd tak -
1 spørgsmål!
ForumindlægEr lidt i tvivl om hvad definitionsmængden er? eks: y = 1300/x Er det ikke en definitionsmængde?
