Søgning på: SO2 - Studieområde del 2. Resultater: 17181 til 17200 af 198015
-
Dansk blandet m. andre fag :/
ForumindlægOk, så i øjeblikket har vi AT, og har haft det før. Men i dette tilfælde synes jeg at fagene er lidt mærkelige. Vi skal sån set hvordan dansk passer med andre fag, og det sån set let nok indtil jeg kigger på matematik. Hvordan kan de fag fungere sammen? Altså hvilke ligheder el. forskelligheder... -
Er der noget der ved fra hvilket eksamenssæt/Projekt dette er fra?
ForumindlægSkal nemlig bruge sættet, og kan ikke huske hvor den er fra! -
Klaus Rifbjerg: Den største sorg analyse
ForumindlægEr der en der ligger inde med en analyse af Den største sorg af Klaus Rifbjerg? -
Den skriftlige eksamen - MAT A
ForumindlægEr det nødvendigt at memorere de fuldstændige løsningsmodeller til de nævnte differentialligninger, jeg tænker man kan jo bare bruge CAS, men kan man risikere at møde sådan en fætte til prøven uden hjælpemidler? -
Ved ikke Hvilken novelle jeg skal tage
Forumindlæghej, i foregårs trak jeg; noveller om ung i dag. jeg har ingen ide om om hvad jeg skal vælge, er der nogen her inde, der måske har et forslag til hvad jeg kunne vælge? det ville lækkert :-) -
Engelsk Lektiehjælp Søges
ForumindlægEngelsk Lektiehjælp Søges! Jeg ved ikke om dette er det rigtige sted at komme med dette indlæg. Men jeg ved ikke hvor jeg ellers skal komme med det…. Jeg er sprogligdårlig i engelsk og har brug for hjælp…. Jeg går i 3.g og har engelsk på B niveau. Jeg skal derfor op i skriftlig eng... -
Jeg har problemet med det :
ForumindlægReducer udtrykket (2a + b) (3b +2a) -3a2 Beregn værdien af det reducerede udtryk for b = 25 og a=8 -
Ekstraktion - forklaring?
ForumindlægHej folkens. Jeg skal skrive kort i min rapport om hvad ekstraktion er. Jeg har læst om en eliminationsreaktion, hvor man fraspalter et mindre molekyle fra et organisk stof under dannelse af en dobbeltbinding(tripelbinding) - er det det samme evt? Ellers ved jeg ikke hvad ekstraktion er? -
Muligt antal seere? HJÆLP.
ForumindlægJeg har en matematikaflevering her som jeg ikke kan komme videre med. Opgaven går ud på at jeg skal beregne det mulige antal tv-seere for TV2/Nord. Tv-station Tv-seere i tusinder Procent af mulige seere TV2/Nord 86 2... -
Bestem areal
ForumindlægHvordan er det lige at jeg bestemmer arealet af figuren, som er vist på det vedlagte billede!? Figuren er markeret med fede streger -
Identitetskriser
ForumindlægJeg kom til at tænke på, hvordan og hvorfor er det egentlig identitetskriser opstår? -
Reducering
ForumindlægJeg vil gerne have noget hjælp til at reducere dette udtryk: (2x^2-4xy)/2x Tak på forhånd.. :) -
Skyld og Ansvar
ForumindlægHej, Om nogle få uger skal jeg til dansk synopsis eksamen. Jeg har trukket fordybelsesområdet "tekster fra min egen levetid" og ud fra det valgt teksten "Hvorfor?" af Janne Teller. Det er en samtale der handler om skyld og ansvar og om at prøve at forstå hvilke motiver og års... -
9 linjers rettelse i tysk?
Forumindlæghey folkens, håber i vil rette min tysk. så er i bare dejlige (: Freundschaft Wenn man Freunde hatte, hatte man die Verantwortung für sie. Für einen wirklich guten Freund könnte Ihnen ein Geheimnis verraten, und dann halten Sie es und beginnen, einander zu vertrauen. Freunde werden kommt und im... -
hjælp mig med fysik
ForumindlægHEj er der nogen der ved hvor man kan fine fysik/kemi noter fra ??? jeg har prøve i den så plzzzz hælp mig:) -
universitet
ForumindlægJeg skal forhåbentligt på uni snart og var usikker på om der er afleveringer ligesom på gym mere specifikt indenfor studiet farmaci -
Engelsk disposition!!
ForumindlægJeg har brug for hjælp til min engelsk disposition.. den er skrevet, men jeg mangler hjælp til hvad jeg skal sige og hvordan jeg formulere mig, da mit engelsk er knap så godt!! :) Mit emne er: School and Education Why did I choose this topic: Relevant Big issue Influence in the future. Edu... -
Nervøs over glemte kildehenvisninger
ForumindlægHej, jeg har lige taget Terminsprøven i dansk skriftlig fremstilling i 9. Desværre lagde jeg mærke til at jeg glemte at angive mine kilder til sidst på siden. Jeg informerede min lærer om det med det samme, men fik ikke muligheden for at rette det. Jeg er ekstremt nervøs for at jeg kommer til at ... -
Indledning i kronik
ForumindlægJeg er i gang med at skrive en kronik, og vil godt have en god og fangende indledning. Jeg synes dog, at det er lidt svært at finde ud af hvordan jeg skal starte. Er der nogle der har nogle idéer til hvordan man kan starte? Måske nogle tag-selv-sætninger fra nettet (jeg kan dog ikke selv finde... -
Spejlingsaksen? Og fællesmængden?
ForumindlægJeg har virelig brug for hjælp til noget matematik jeg ikke kan huske, og noget jeg ikke har lært. Det første er: Ved spejling i linien x=3 afbildes T1 i en ny trekant T2. Hvordan finder jeg spejlingsaksen x=3 i mit koordinatsystem? Det andet er: Skraver punktmængden T2 ∩ K. Hvordan finder ...
