Søgning på: matematik fp9 2023 december. Resultater: 17181 til 17200 af 32822
-
kort forklaring af bevis!
Forumindlæghejsa, nu sidder jeg og laver min matematik afl. er der noger der kan forklarer mig kort, om beviset for en andengradsligning? håber virkelig i kan hjælpe mig! :) -
Forskrift for funktion med ret linje ????
ForumindlægHej derude. Jeg har blandet det hele sammen, ang matematik og er derfor helt lost. hvordan er det man løser en opgave om funktioner, hvor man skal finde en forskrift på et ret linje?? p( 0,4) med hældning 2 -
1 1/2 linjeafstand i LaTeX
ForumindlægJeg er ved at skrive 3.årsopgave i matematik og til det formål bruger jeg LaTeX. Men er der nogen der ved hvordan man skriver med 1 1/2 linjeafstand i LaTeX? -
hvorfor er cos(Θ) = dh/ds?
Forumindlægsidder og bøvler med matematikken til min srp, jeg er gået totalt kold, kan nogen hjælpe mig? hvorfor er hvorfor er cos(Θ) = dh/ds? -
Opgavesæt for hf. Hjælp haster. Jeg kan ikke downloade opgaven...
ForumindlægHej Jeg skal aflevere et eksamenssæt fra matematik B skriftlig eksamen fra HF, men jeg kan ikke downloade nedenstående fil fra undervisningsministeriets hjemmeside. Er der ikke nogen, der kan hjælpe mig? vh Sigurd -
Programmer til TI-83
ForumindlægHej med jer alle sammen,Jeg har lidt svært ved at vælge hvilke af de mange programmer jeg skal have på min TI-83.Hvad vil i mene er vigtigst? (Matematik B niveau) -
Link til tidligere eksamenssæt??
ForumindlægHey. Er det et sted hvor man kan se tidligere år's skriftlige eksamens opgaver for A niveau i matematik? Kan i evt. stikke mig et link? -
Link til facit i eksamenssæt
ForumindlægHey. Er det et sted på nettet, hvor man kan se tidligere års skriftlige eksamens opgaver MED FACIT for B-niveau i matematik? Kan I evt. stikke mig et link? -
fra felsted til nordborg
Forumindlæghej, er der nogle som ligger inde med en matematik opgave som hedder: Fra felsted til nordborg? jeg er nemlig stødt på en opgave som jeg ikke helt kan finde ud af. det ville være dejligt hvis der var nogle som kunne lægge den her ind. -
TI-89 søges
ForumindlægHej ;) Jeg er meget interresseret i at købe en TI-89, da jeg skal have matematik på a-niveau. I kan kontakte mig her eller på min mail: [email protected] hurtigst muligt, tak! På forhånd mange tak. -
heeeeelp...
ForumindlægSidder med matematik.. kan ikke lige finde ud af de her tre opgave: (2x-3)(8+x) (12-4y)(x+3) (6a+2)(18-3a) Håber der er nogen der kan hjælpe, tak på forhånd. (; -
Facitliste til opgavesæt
ForumindlægNogen der ved om man kan finde facitlister til de eksamensopgaver i matematik der ligger inde på uvm.dk - Jeg kunne tænke mig at de lå derinde, men jeg kan simpelthen ikke finde dem. På forhånd tak :) -
angiv formler???
Forumindlæghej. jeg er igang med en matematik opgave hvor jeg skal angive formlerne til beregning af Middeltal, Typetal, Kvartil, Spredning, og Fraktil hvordan angiver jeg en formel for disse?? -
17-5*(3-6) HJÆLP
ForumindlægHej allesammen. Det er lang tid siden jeg har lavet sådan noget her matematik og er totalt blank på hvordan jeg skal løse den her. Nogen der kan hjælpe. Hilsen Nicolaj :) -
hvor mange eksamer i alt?
ForumindlægHej folkens. Jeg ved ikke hvor mange eksamer jeg skal op i i alt, jeg går på hhx og er i 2.g i 1.g afsluttede jeg matematik ( Jeg kom ikke op i det ) Så hvor mange vil jeg komme op i alt? og her i år. -
Integraler
ForumindlægPlease hjælp mig! jeg sidder med en opgave i matematik jeg slet ikke kan finde ud af. Vil høre om der er en der kan hjælpe. Den lyder sådan: Bestem integralet ∫2(9??2 + 3)???? -
math type
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har lige fået math type til brug i matematik. Jeg kan godt finde ud af at skriver formler ind men hvordan gør man sådan at man får et facit ud af det? -
e^-x
ForumindlægHvorfor giver e^-x et postivt tal uanset hvad jeg indsætter som x-værdi. Syntes ikke der står noget konkret i min matematik bog. -
Notater
ForumindlægHey! Jeg vil blot høre om der findes nogle HTX'ere som netop har været oppe i matematik, og har nogle notater liggende til pensum??? -
hjælp til eksamen om 2 timer
Forumindlæghejlige et sidste spørgsmål inden jeg skal op i mundtligt matematik om to timerhvorfor har linje i 3 dimensioner kun en parameterfremstilling og ikke en ligning?i 2 dimensioner har en linje jo både en parameterfremstilling og en ligning
