Søgning på: matematik fp9 2024 december. Resultater: 17201 til 17220 af 32900
-
What to do?
ForumindlægJég sidder med en rigtig lorte opgave i matematik hvor jeg skal skrive på logaritmisk papir .. Jeg skal bruge formlen for ekspotionel udvikling; Y=b*x^a jeg er virklig på børnehave level i matematik så vil høre: Hvad er Y? Hvad er b? Hvad er x? Hvad er a? Altså er y starttal og x sluttal eller???... -
hjælp til mat
Forumindlæghej jeg har fået eksamsprojekt i matematik og jeg skal virkelig brug noget hjælp til den så jeg tænkte om der var nogen der var gode til matematik som kunne hjælpe mig, kan ikke skrive mat opgaverne her fordi det alle sammen er i billed formater ¨+ at det har en tegning som jeg ikke kan oploa... -
Supplering
ForumindlægHej Hvor kan man supplere matematik og hvad skal man vælge sted efter ? Har hørt man både kan på DTU og VUC. Har haft matematik-A men er meget dårlig til det. Burde jeg supplere fra 0-A eller B-A. HAr kigget på DTUs hjemmeside hvor man ka supplere fra B-A, men vil det så sige at de regner med at ... -
Vektorer i rummet
ForumindlægHej med Studerende. Vi er en gruppe studerende på HTX Silkeborg, vi mangler et program som kan bruges til at tegne 3D når vi har matematik, såleds at vi kan tegne med X, Y og Z akser. Er det nogle som ligger inde med noget som kan bruges? På forhånd tak. Mvh. - Matematik A - HTX Silkeborg. -
Noget med en diskriminant? hjælp!
ForumindlægJeg skal lave en aflevering i matematik og jeg er VIRKELIG dårlig til matematik. jeg har ingen idé om hvad den første opgave overhoved går ud på, der står.. Bestem et udtryk for diskriminanten for hvert f følgende andengrædspolynomier..? Er der nogle der kan forklare det? Jeg kunne virkelig bruge... -
Hjælp til Graph aflevering 1!
ForumindlægHej, jeg skal aflevere den her opgave i matematik d. 28 det vil sige på tirsdag og jeg kan er fuldkommen lost i første opgave!! jeg ville bare vide om der var nogen der brugte Graph, som er et matematik program man kan downlaode gratis, der kunne hjælp mig? jeg oploader dokumentet og det er opgav... -
linje skift
ForumindlægHej :) Jeg går på den 3-årige hf og har lige afsluttet dansk A og matematik C med 10 tal. er der nogen der ved om det er muligt at rykke over på den 2-årige hf, uden at tage dansk og matematik om? grundet til at jeg vil skifte er, at det er den forkerte pakke jeg har taget. :) -
Differentialligninger og hvad????
ForumindlægHejsa, håber der er nogen der kan hjælpe mig, for jeg er lidt blank. Jeg går på HTX og skal skrive SRP i matematik og fysik, i matematik har jeg valgt at skrive om differentialligninger, men i fysik er jeg fuldstændig blank. Er der nogen der har nogle emner i fysik, der kan gå ind under differe... -
Bernoullis princip og differentialligning
ForumindlægHej Jeg skal i min SRP skrive i Fysik og Matematik. Indenfor matematik skal jeg beskrive separation af variable, og under fysik skal jeg beskrive noget omkring luftmodstand. Jeg vil høre om der er nogen, som ved hvordan jeg kan kæde differentialligning herunder separation af variable sammen med B... -
funktion
ForumindlægHej jeg har bruge for hjælp til matematik. Jeg har faktisk svært ved matematik, og derfor har jeg brug for at nogen kan hjælpe mig. 1. Søren deltager også i cykelløbet. Han kommer først i mål. a. tegn en stykkevis lineær funktion i et koordinatsystem, der kan beskrive Sørens cykelløb b. fo... -
Aalborg: Lektiehjælp i Mat/Fys tilbydes
ForumindlægHej mit er navn Mads jeg er uddannet Cand.Scient i Matematik med sidefag i Fysik og er 31 år gammel. Jeg tilbyder lektiehjælp i Matematik og Fysik til studerende i i Aalborg omegn som går på videregående eller en længere videregående uddannelser samt på ungdomsuddannelserne. Så hvis du vil... -
Hvordan får man fuld point for en besvarelse?
ForumindlægHej. Jeg skal op i skriftlig matematik i morgen, og undrede mig over om nogle af jer har fået 12 i en skriftlig matematik A eksamen, som kunne fortælle mig hvordan jeres besvarelse var struktureret, for at få fuld point? Kunne I evt. dele et eksempel på en besvarelse, der gav fuld point? Tak p... -
1.g
Forumindlæghej, er meget i tvivl om hvor meget der skal til for at man skal gå en klasse om i gym. jeg går i 1.g nu, og skal op til eksamen til sommer, og det bliver nok matematik eller fysik jeg skal op i, da det er fag jeg ikke er god til, har jeg fået at vide at hvis jeg dumper fx. matematik skal jeg gå... -
Brystkræft -overvågning (screening)
ForumindlægHeej allesammen. Jeg har valgt emnet brystkræft i min AT-eksamensopgave. Fagene er biologi c-niveau og matematik a-niveau. I matematik har jeg tænkt mig at have noget om statistikker. Er der noget som har noget brugbart talmateriale i den forbindelse? Håber på hjælp. KH AMNK -
Hjælp - Tusind tak
ForumindlægHej allesammen Imorgen skal jeg op i den skriftlige matematik prøve. Jeg har længe haft svært ved matematik, derfor betyder det meget for mig at bestå. Jeg søger derfor nogle gode tricks til denne årsprøve, kender i evt. en hjemmeside med gamle årsprøver? eller en hjemmeside hvori man kan øve ... -
Hvad er forskellen på lineær model og lineær sammenhæng?
ForumindlægHej matematik genier. Jeg sidder og forbereder mig til mundtlig matematik eksamen, hvor der er et spørgsmål, der omhandler lineær model og et andet spørgsmål der omhandler lineær sammenhæng. Er der nogen der kan svare mig på, hvad forskellen mellem en lineær model og en lineær sammenhæng er?... -
Ligefrem og omvendt proportionalitet
ForumindlægHej Matematik genier. Jeg sidder her og skal til matematik-eksamen i morgen, jeg har fået styr på det hele på nær ligefrem og omvendt proportionalitet, jeg kan simpelthen ikke få fat i det, så jeg selv er i stand til at forklare det. Er der nogen af jer, som kan hjælpe mig med nogen gode defin... -
Godt at have styr på
ForumindlægGo' aften SP Eftersom gymnasiet står og banker på døren ville jeg lige forhøre mig vedr. matematik på A-niveau. Ved selvfølgelig godt at man skal kunne sit matematik fra folkeskolen, men hvis der var en matematiklærer eller en matematikhaj der kunne udarbejde en liste over hvad man i store tr... -
Ålborg: lektiehjælp i Mat og Fys tilbydes
ForumindlægHej mit navn er Mads jeg er 31 år og nyuddannet 2-fagskandidat i Matematik og Fysik. Jeg vil gerne tilbyde lektiehjælp til Gymnasielever i fagene Matematik og Fysik i Ålborg-området, så hvis du har brug for hjælp i disse fag og gerne vil vide mere, så så send mig sms eller eller send en email. s... -
HJÆLP! (:
ForumindlægJeg har virkelig brug for hjælp til min matematik aflevering i matematik B. Jeg forstår simpelthen ikke hvad jeg skal. Opgaven lyder: Bestem ?y, i hvert af de følgende tilfælde: f(x)=k f (x)=x f(x)=kx Håber I kan hjælpe.
