Søgning på: matematik fp9 maj 2022. Resultater: 17201 til 17220 af 33698
-
verbal kongruens
Forumindlæghey er der nogen der lige urtigt kan fortælle mig hvad verbal kongruens er??+ -
Sinus, Cosinus og tanges
ForumindlægHej Er der nogle der vil gøre mig den kæmpe hjælp at skrive formlerne for funktionerne sinus, cosinus og tangens samt henholdsvis beviserne til de tre? Mit emne indeholder også noget med løsning af ligning og ulighed under samme emne. tak:) -
Halverings tid.
Forumindlægvi forstiller at vi kaster med 100 terninger, hvor mange seksere forventer vi at få? der omkring 50 terninger. ikke? hvad er grunden til det ? -
Hvornår lukkes en tråd?
ForumindlægHvilke kriterier benytter SP, når det besluttes at lukke en tråd? https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=359314 Spørgeren i dette link forbereder sig til sin eksamen og jeg kan ikke se at det er snyd. -
Lektiehjælp i Mat B niveau
ForumindlægSøger lektiehjælp i Mat på B niveau, god løn gives. -
Ti-Nspire Cas Lommeregner købes
ForumindlægSøger en CAS lommeregner skal bruges på B Niveau -
Reducer nedestående udtryk
ForumindlægHej Jeg kan simpelhen ikke finde ud af de her opgave så vill høre om der var nogle der gad at hjælpe/forklare mig lige hvad man gjorde:-) a) 4x-7+5-x b) (6x-1)-(2x+3) c) 2*(x+7)-(6-5x) d) 2(a+2b)-(b-5a) e) -1/2a+(b-3/2a)-2b f)-2(x+5)+4*(5x+1) Og jeg ved det er mange regnestykker Men de... -
ØKONOMI OECON
ForumindlægHej folkens! Da jeg er blevet optaget på økonomi uddannelsen i SDU(Erhvervsøkonomisk linje) ville jeg hører om folk herinde kan hjælpe mig lidt på vej? Først og fremmest ville jeg hører om hvilke matematiske emner jeg skal øve på/opfriske før studiet start ? Og om nogen af jer evt. har nogle ... -
sinus,cosinus,tan.. hjælp !
Forumindlæghey.. er der nogen der gider forklare mig hvad sinus,cosinus og tangens er.. trin for trin... tusind tak.. håber i ville hjælpe -
tangens
Forumindlægjeg har tan(v) = 4.297 hvordan skal jeg finde v? -
mundtlig eksamen
ForumindlægJeg skal til eksamen her på tirsdag. Men jeg er lidt usikker på hvordan det forløber. Det emne jeg trækker, skal jeg selv finde på eksempler, eller bruge dem fra bogen? -
Sidste gennemsnit
ForumindlægHey Indtil videre har jeg ikke fået nogen flotte karakterer og mine årsprøver er lige så dårlige. Så jeg vil høre om det har nogen betydning for mit endelige gennemsnit? Er det sådan at alle ens karakterer bliver lagt sammen til et sidste snit eller er det kun karaktererne fra 3.g? -
privatlærer
ForumindlægHej.. Jeg søger en privatlærer der kan hjælpe mig med mine lektier... Jeg går på gymnasiet 2.g.. Send mig en besked til min indbakke hvis du er interesseret.. -
Mht. Gennemsnit
ForumindlægJa så er jeg lige bestået. Jeg har fået nogle usædvanligt flotte karakterer, fik 10,9,11 og 9 til sidst, udover det fik jeg desværre to 7 taller i skriftlige prøver, men skal have en sygeeksamen i engelsk hvor jeg håber at kunne gøre godt for de to. De gode karakterer jeg fik i år, bliver trukke... -
Linære sammenhænge
ForumindlægJeg forstår ikke, hvordan jeg skal formulere det. En, som kan hjælpe? Forklar hovedtrækkene i de forskellige medtoder der er til at bestemme skæringen mellem to rette linjer. Inddrag betydningen af linjers hældningskoefficient for løsningen. Her er jeg fuldstændig blank med, hvad der menes. Gør r... -
Gödel
ForumindlægGödel viser at ethvert aksiomsæt er ufuldstændigt. Hviler ufuldstændighedsbeviset på andre aksiomer? Fordi det burde det jo ikke gøre. Kan man belyse de teoremer der ikke kan bevises? Det siger han nemlig ikke noget om.. -
Procentregning
ForumindlægEr procentregning ikke uhyggeligt svært? For slet ikke at tale om forholdsregning (uha!) Når jeg spørger, så er det, fordi jeg nærmest førte læserbrevskrig med mange læsere, der ikke kunne (eller ville) forstå, at 100 % ikke nødvendigvis er det samme som det hele. -
Regnestyk ?
ForumindlægHej Allesamen ., Jeg sidder med et regnestykke 3+7+6+2 = 18 Det jeg skal gør er at nævne de latinske betegnelser i opgave ., Så dvs. i opgaven skal man bare adderer alle talene sammen. Men jeg har et problem det med , hvad er en: faktor ? produkt og led ? Er det i selve stykket et to led... -
HTX grafregner på computeren, hvor?
ForumindlægHey Jeg går på HTX 1. år og skal til at skaffe mig en grafregner. Gider ikke bruge 1500 kr. på sådan en satan og har så hørt at man kan købe en til computeren istedet. Men hvad hedder programmet? Har hørt om programmet "mathcad" kan det bruges? Er er evt. andre programmer der vil være m... -
Procent
ForumindlægJeg har rigtig længe prøvet at se om jeg kunne lære i hovedet hvordan man regner med procent, men jeg kan bare ikke huske det. Nogen der har en eller anden nem måde at lære det på?
