Søgning på: biologi a niveau. Resultater: 17221 til 17240 af 156338
-
AUGUST KROGH
ForumindlægBruger August Krogh ikke den hypotetisk-deduktive metode til at finde frem til hans forskning? -
Darwins indsamling af empiri
ForumindlægHVorfor indsamlede Darwin empiri? (fossiler,diverse dyr- og plantearter?) Var det privat interesse? -
FSA 2013 - hvordan gik det?
ForumindlægHej! ;) Så har man lige været oppe i Dansk Skriftlig Fremstilling. Jeg valgte nr 4, Hvad med jer? Skal I op i Matematik eller Geografi? Hvordan gik det? :) -
Senmoderne samfund -AT
Forumindlæghej alle, jeg arbejder med min AT om det gode liv, hvor jeg har underemnet Kropsidealer og plastikkirurgi, og har fagene dansk og samfundsfag. Men jeg er gået lidt i stå med besvarelsen af dette: Plastikkirurgi er medvirkende til at hjælpe os med at leve op til de krav, som det senmorderne sa... -
efter 9.klasse?
ForumindlægEr det godt hvis jeg tager på social og sundhedskolen efter 9.klasse? da jeg gerne vil være sygeplejeske?? men ved ikke helt om stedet, hvad er kravene? og får man elevløn, når man læser? -
videregående
ForumindlægHvad hedder den videregående uddannelse der handler om at undersøge gener og finde medicin til det ? -
bestrålede fødevarer
Forumindlæghej. lige et spørgsmål. hvorfor bruger mange lande bestrålede fødevarer, når man istedet bare kan bruge konseveringsmidler? tak på forhånd -
Isolering af DNA
ForumindlægJeg er i gang med en rapport om isolering af DNA, men har nogle spørgsmål jeg rigtig gerne vil have svar på. 1. Hvordan er en løg-celle opbygget, og hvor i cellerne finder man nærmere bestemt stoffet DNA? 2. Hvad er DNA i biokemisk forstand? Forklar med flest mulige detaljer. Må også gerne fork... -
Nitrogens kredsløb
ForumindlægHej Jeg skal snat op i fysik (FSA) og jeg vil høre om der er nogle der kan forklare nitrogens kredsløb lidt bedre end min fysikbog. -
chromatografi
ForumindlægHvad har chromatografi forsøg med fotosyntes at gøre? -
VIGTIGT! at opgive spg. til eksamen? pensum?
Forumindlægskal trække imorgen til bio b eksamen, problemet er bare det at flere af spørgsmålene min lærer har offentlig gjordt er noget vi ikke har haft om.. må man gerne det, eller må man kun opgive pensum? -
Hæmatokritværdi
ForumindlægGodaften folkens Jeg vil lige høre, om der måske er en der vil svarer på 2 spørgsmål for mig? Eller hjælpe mig? Det er følgende: 1. Hvordan kan en høj hæmatokritværdi give bedre kondi? 2. Hvad ændres og hvad ændres ikke ved blodet, når man forbedrer sin kondi? Tusind tak på forhånd! :) -
Proces levnedsmiddel og sundhed - HTX Eksamen
ForumindlægHej Til alle dem der har prøvet at komme op mundtligt i teknikfaget PLS, hvilken råd og erfaring kan i give, for at scorer en høj karakter? Ved godt hvad man bliver bedømt på men leder efter nogle, der har evt har prøvet at blive eksamineret i deres eksamensprojekt og hvad de føler de kunne havd... -
osmose
ForumindlægHej. Osmose går fra høj til lav koncentration. Hvis saltkoncentrationen er høj udenfor end indeni cellen, så vil vandet trænge ud af cellen? men er det så ikke fra lav til høj? -
Hjælp!!! Jeg forstår ikke respiration ved kulhydrater......
ForumindlægJeg skal forklare når kulhydraterne er nedbrugt til glukose-molekylder, at de så bruges til respirationsprocessen, men forstår ikke hvad og hvordan??? -
strålingsbalance
ForumindlægHejsa alle sammen Jeg er ved at prøve at få styr på strålingsbalancen, albedo osv. Er der nogle der har en ide til hvad strålingsbalance hedder på Engelsk, jeg kan ikke finde meget information om det på Youtube, eller andre medier hvor jeg kunne få et bedre overblik over det. Jeg skal op ti... -
Elektromagnetisk stråling
ForumindlægBier kan ikke se rødt lys tilgengæld kan de opfatte ultraviolet stråling helt ned til 300 nm Når øjet modtager rødt lys og grønt lys vil det registrerer blandingsfarven gul. Det fordi at gul ligger lige mellem rødt og grønt lys i spektrummet. En bestemt blomst får sin gule farve netop ved at ud... -
uddanne
Forumindlæger det svært at uddanne sig som læge og hvad skal man specifikt være god til?? har nemlig altid drømt om at uddanne mig som læge. hvad skal ens gennemsnit være på for at komme ind på de forskellige universiteter ? tæller folkeskolens karakterer til ens uddannelse ? -
Charles Darwin
Forumindlæghvorfor var det netop i 1800-tallet at videnskaben fremkom? -
projektopgave
ForumindlægHej Vores projektopgave nærmer sig men jeg kan ikke finde på et emne/problemstilling, vores overemne er fremtiden. Jeg har overvejet emnet mad i fremtiden, men kan ikke finde på en problemstilling. Mad i fremtiden interessere mig dog ikke særlig meget. Håber der er nogle der kan hjælpe med at fi...
