Søgning på: finanskrise opgaver. Resultater: 17241 til 17260 af 141881
  • Isotoper af Na

    Forumindlæg
    Hej! Opgaven lyder følgende: Hvor mange isotoper af Na findes der? Hvilke er stabile? Brug formen (lille A lille Z X) Men vi har ikke fået udleveret noget kernekort, hvad gør jeg?
  • ortogonaale

    Forumindlæg
    Om vektorerne a og b oplyses at: |a| (længden af a) = 3 og a prikket med b = 2 Bestem tallet t så vektorerne a og a+tb er ortogonale. Ved slet ikke hvordan jeg skal gribe denne opgave an :S
  • beregn længde

    Forumindlæg
    Hej alle sammen, Jeg har lidt problemer med denne her opgave En lodret flagstang har en 21,2 m lang vandret skygge på jorden. Og en 0,70 m høj lodret kæp har en vandret skygge som er 0,82 meter. hvor høj er flagstangen? håber i kan hjælpe mig, Mvh
  • Kort spørg.

    Forumindlæg
    Jeg skal til at lave en sprog og kommunikationsanalyse af et uddrag vi har fået. Kan jeg godt starte med at redegøre for hvad kommunikation er for noget? Selvom det ikke fremgår af opgaveformuleringen? FOrholder jeg mig så til opgaven alligevel?
  • hjælp til FSA prøve

    Forumindlæg
    jeg har fået en opgave som glæder for 9.klasse som havde disse oveskrifter .... Fedme og overvægt - et politisk problem Estrem fattigdom - hvad gør vi? Sort arbejde er der nogle som måske gider at sende deres (hvis i har den) for har virkelig brug for hjælp ?
  • hurtig hjælp søges i forb. planer i rummet

    Forumindlæg
    JEg forstår ikke denne opgave.. hvilke af punkter A(1,7,-3), B(3,-2,5) 0g C(0,-6,7) ligger i planen med ligningen 2x-4y-5z+11 = 0? håber så meget på hjælp :D
  • Havvand, igen.

    Forumindlæg
    Jeg har virkelig problemer med denne opgave: 6) Antag at chloridionerne udelukkende findes sammen med natriumioner, og beregn massen af NaCl i 1 liter vand. En som vil hjælpe mig, og forklare hvilke tal og udregningsmetoder jeg skal bruge? Tak!
  • Læg opg. uden hjælp. ud til øvning!

    Forumindlæg
    Jeg tænkte at de der skal op i matematik A på onsdag kunne have gavn af at få en masse opgaver til delen uden hjælpemidler - det ville jeg i hvert fald selv. Så hvis nogle ligger inde med nogle af disse eksamensopg. uden hjælpemidler, så læg dem endelig ud! :)
  • hjælp til kemi A opg

    Forumindlæg
    Hej har siddet lidt med dette her? kan ikke finde ud af opg 1 og 2 nogen der kan hjælpe opgaven er her da jeg ikke kunne vedhæfte den? http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF09/Eksamen/Eksamensopgaver/Stx/090817_opgave_kemiA_stx.ashx På forhånd tak
  • FYSIK OG VARME HJÆLP

    Forumindlæg
    Jeg søger hjælp til følgende opgave: Danmarks største varmeakkumulatortank står ved Fynsværket. Den benyttes til oplagring af varmt fjernvarmevand. Dens rumfang er 71.000m3. Beregn den energi, der er oplagret, hvis vandet er opvarmet til 50 grader:
  • Afleveringsfrist

    Forumindlæg
    hvis en lœre har udsat en dato hvor han/hun vil have afleveret en given opgave ved personligt fremmøde og man er sug på dagen. skal man så ikke have mulighed for at aflevere den til nœste modul? eller eventuelt online? Hvad er de juridiske meninger om dette?
  • studentereksamen 2008

    Forumindlæg
    Hej jeg skal i en opgave besvare nogle af spørgsmålene fra Biologieksamen sidste år, dvs. fra sommer 2008, og ville rigtig gerne sammenholde mine svar med andres, så hvis nogle har besvarelser derfra ville jeg blive meget glad! MVH LM
  • engelsk stavekontrol

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder netop og er ved at skrive en opgave på engelsk, og derfor kunne jeg godt tænke mig en engelsk stavekontrol. Hvordan kan jeg "slå det til"? Håber nogen kan hjælpe mig
  • mateatik hjælp

    Forumindlæg
    <p>&nbsp;Hej jeg har f&aring;et en aflevering i matematik og jeg kan ikke finde ud af opgave 4&nbsp;</p> <p>hvis der er nogen der kan den s&aring; m&aring; i meget gerne skrive tilbage :)</p>
  • PRIVATLÆRER I HISTORIE SØGES

    Forumindlæg
    HEJ :) Jeg søger en PRIVATLÆRER i historie, som kan hjælpe mig med en 'lidt længere' opgave. Vi kan enten gøre det over nettet eller mødes face to face - helst i KBH Jeg betaler for det :)
  • Funktioner med to variable

    Forumindlæg
    Opgaven lyder: En funktion f af to variable oplyses, at a) Bestem b) Bestem en ligning for tangenten til grafen for f med røringspumktet P(2,4,f(2,4)). Håber at der er nogle som kan hjælpe og tak på forhånd.
  • Nedarvning

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder med den vedhæftede opgave og ved ikke hvordan jeg skal fortsætte... Jeg forstår godt krydsningsskemaer og den slags, men ved bare ikke hvordan jeg skal finde ud af dette, det virker på mig som om jeg mangler nogle informationer. (og hvordan "udregner" jeg at farveblindh...
  • Global integration

    Forumindlæg
    Jeg skal til at skrive en opgave, hvor jeg besvare to spørgsmål, fra eksamenssættet : Delopgave c - Global integration .. og, ville høre om nogen skulle sidde med et besvaret eksemplar, der kunne give mig inspiration til, hvordan jeg skal gribe den an? - Hvis ja, så skriv til mig i indbakken .. M...
  • Skriftlig matematik C eksamen

    Forumindlæg
    Hej allesammen! Nu nærmer vi os jo eksamenstiderne, og derfor kunne jeg godt tænke mig at høre om der er nogen som ligger inde med en .pdf, et link eller lign. med en gennemgående, god formelsamling til de forskellige opgaver? Et "must have" til eksamen? tips og tricks? Tak på forhå...
  • Konsekvenser

    Forumindlæg
    hej alle Jeg er igang med at skrive en opgave om stress Jeg har et spørgsmål jeg håber i vil svare på Hvilke samfundsmæssige konsekvenser har det at flere og flere rammes af stress og stress' følgesygdomme.. Der er self. noget økonomisk, men har i andre ideer? Hilsen mig