Søgning på: fysik og kemi noter. Resultater: 17241 til 17260 af 39386
-
omregning
Forumindlægnogen der kan hjælpe med at omregne 5,12623062*10^^-12 J til eV? -
Forklaring af hævemidler på kemisk måde
ForumindlægHej...Jeg er igang med en opgave som jeg har for i naturfag (kokkeskole)hvor jeg skal undersøge noget om hævemidler ( og skal til eksamen i det )men jeg har ikke fundet så meget om det, og hørte om denne side og syntes det kunne være cool hvis nogle kunne forklar mig lidt kemisk om følgene :)Bage... -
røntgenspektrum
Forumindlægjeg har optaget et spektrum af røntgenstråling og kender bølgelængden for de to alfa og beta-toppe, så dermed burde jeg beregne via Bragg ligningen beregne gitteradstandend som er gitterafstanden i et saltkrystal (NaCl).mit problem er bare: 1) hvilken vinkel skal jeg bruge?2) jeg har to toppe i m... -
den kemiske forklaring på global opvarmning?
Forumindlæghej, jeg har fået en opgave, og jeg skal finde ud af hvad den kemiske forklaring på global opvarmning er ? er der nogen der kan hjælpe mig lidt? -
fysikeksperter hjælp!!
Forumindlæghvad er fluorescens? -
Absolutte grænsevinkel fra vand til luft
ForumindlægJa som overskriften siger, hvordan beregner jeg grænsevinklen fra vand til luft? Det eneste jeg ved er at brydningsindekset for vand er 1,334! På forhånd tak -
Kan man afveje en masse
ForumindlægKan man godt afveje en masse? Jeg er ved at skrive en forsøgsbeskrivelse og skal fortælle, at jeg fandt loddets masse vha. af en vægt. Kan man godt sige: Forsøget indledes med at afveje loddets masse mlod? -
Lyd og akustik.
ForumindlægJeg skal besvare dette spørgsmål, men der er desværre ikke noget om det i min bog og kan ikke rigtig funde frem til noget på nettet. Nogle der måske kan hjælpe? Forklare hvorfor det er vigtigt at lave forskellige konstruktioner for at forbedre akustikken i f. eks. en koncertsal. Hvad er det man ... -
Astronomi
ForumindlægHej alle. Jeg er igang med et projekt der omhandler astronomi. Projektet skal indholde noget om den nære astronomi, noget om big bang, og en rapport på et forsøg vi har lavet. Jeg er næsten færdig med den, og hvis nogen gider læse den igennem må de meget gerne skrive her, eller skrive til min e-m... -
Induktion!
ForumindlægNår man skal lave induktion, altså strøm ved hjælp af 1 magnet og 1 spole, hvad apparat bruges så til at vise strømen? ved bare af det måles i HertZ - HURTIGT SVAR BE OM ! -
Tegneprogram til rumgeometri?
ForumindlægHejSidder og laver noget porjekt med deadline i over morgen. Vil gerne lave nogle rigtigt gode tegninger til nogle opgaver, som omhandler rumgeometri. Nogen, som kender et program, som er velegnet til den slags tegning? Kunne self. lave skidtet i hånden, men da det er en elektronisk prøve vil det... -
Forskel
ForumindlægHvad er forskellen på den generelle relativitetsteori og på den specielle relativitetsteori?? -
orgelpiber
ForumindlægHej :)Kan godt se at der er oprettet et andet forum med det præcise samme spørgsmål men jeg forstår det stadig ikke!Hvorfor har orgler så store piber, når fx fløjter er små? Har det noget med tonen at gøre eller skyldes det lydstyrken?Jeg er kommet så langt at det har noget med resonansrør at gør... -
Vektorer
ForumindlægHejsa! Er der nogen af jer der kan give mig nogen eksempler på hvor man kan regne med vektorer? Ved godt vektorer beskriver krafter, men kan kun selv finde på vinde, hastigheder, tyngdekraft og atomkraft :( Mvh Daniel -
spin og paritet!
Forumindlæg"find SPIN og PARITET af de to kernetilstande i Ba og herudfra at denne gamma overgang er så langsom, dvs. har en meget lille sandsynlighed pr. sek." Jeg er helt blank! min lærer har absolut intet sagt om spin og paritet, og aner intet omkring det. Ved blot at det har noget at gøre med... -
PV-skema
ForumindlægEr der nogen der kan fortælle mig hvordan man laver et pv-skema.. Evt. give et eksempel.. På forhånd tak.. -
Jævn bevægelse - HAASTER!
ForumindlægHej. EWr der nogle der kan finde ud af denne opgave To løbere starter på en løbebane. Josephine løber med en konstant fart 6,5m/s. Thorbjørn starter 10 sek. senere og løber med en konstant fart på 7,2 m/s. Hvo lang tid tager det Thorbjørn at indhente Josephine? 1000 tak for hjælpen :) -
Eksamensprojekt - Haster!
ForumindlægHej, hvor langt må teoriafsnittet være? -
Moment, Statik ?
ForumindlægHej Alle Hvis der en af der har forståelse for statik inden for byggeri, altså når der f.eks. skal beregnes reaktioner også moment for at finde de ukendter størrelser osv... Er der en der kan forklare mig noget om momentet ? - Hvilken betydning har det f.eks. hvis momentet er postivt mo... -
Højrehåndskoordinatsystem
ForumindlægHej Hvad er et højrehåndskoordinatsystem, og hvorfra stammer navnet?
