Søgning på: srp biologi og dansk. Resultater: 17301 til 17320 af 54698
-
Analyse af glæden ved vin
ForumindlægHej Jeg ville lige høre om der er nogle som har en analyse af glæden ved vin af Klaus Rifbjerg, som jeg kunne få eftersom jeg har brug for noget inspiration. skal op til dansk eksamen om 3 dage så det kunne være dejligt med lidt inspiration. På forhånd tak Frederik -
God til tysk ? ;s
ForumindlægEn herinde som er rimelig fornuftig til tysk og vil rette noget jeg sender.. ? (så kan jeg evt. rette / lave en dansk eller eng. stil for dig(; - Da det er i disse fag mine kompetencer ligger. -
Word - hjælp med at sprog
ForumindlægHej allesammen! Jeg kan ikke ændre det sprog jeg er ved at skrive i. Det er på dansk, men jeg skal have det lavet om til engelsk, men ikonet nedenfor er der ikke? Jeg håber at nogle kan hjælpe, har selv søgt på nettet dog uden held. -
H.C. Andersen "Den Grimme Ælling"
ForumindlægJeg har valgt af skrive Dansk (H.C. Andersen med Den grimme Ælling) Jeg skal analysere og finde romantiske træk i eventryet, men syntes ikke rigtig der er nogen romantiske træk i den græmme ælling, så er der en der kan hjælpe mig, med hvad jeg evnetuelt skal kigge efter? -
Fra tysk til engelsk - meget kort
ForumindlægHej! Nogen der kan hjælpe mig med at oversætte følgende linier til dansk:Ihre Moschee (die Kirche der Moslems) ist eine umgebaute katholische Kirche. Es gibt Unterrichträume, Waschräume, einen Betsaal un eine Teestube. -
Danskkultur
ForumindlægHej (: Er der nogen der kan komme med nógle forslag, til disse spørgsmål: Hvad er danskkultur ? Hvad er dansk? Fx. Rugbrød, øl osv.... Har Danmark nogle slagord? som fx. Det er pæredansk! Håber der nogen der ville hjælpe ((: -
kommasætning!
Forumindlæghey! Jeg tænke på om der er en der kan forklare mig, hvordan man sætter komma på engelsk, jeg kan sq ikke helt finde rundt i det!! jeg ved at der i en engelsk tekst er færre kommaer end i en dansk.. men er der nogle nemme regler? -
Oplæg tiderne
ForumindlægHej, Skal til dansk afgangseksamen på HHx på Torsdag. Vi skal ifølge den nye reform lave et oplæg på 5minutter omkring den tid (det moderne gennembrud, nyere tid osv) vi trækker. Andre der skal dette, og har I evt. lavet nogle oplæg? Mvh. kasper -
DANSKLÆRER SØGES
ForumindlægHej, Jeg håber I kan hjælpe, jeg skal lige over min dansk skriftlig eksamen, men men men jeg vil gerne lige hører fra en rigtig lærer om det overhovedet er en god idé. Derfor kunne det være fedt, hvis en (tidligere) dansklærer eller bare en eller anden vil læse den igennem... Tak på forhånd -
SO - Studieområde
ForumindlægJeg skal skrive en opgave i SO hvor jeg skal inddrage følgende fire fag: idehistorie, dansk, matematik og kemi. Nogen der ved hvad emnet kunne omhandle? Og hvilke metoder jeg skal benytte mig af? -
Analyse af "Mugge bliver tre"
ForumindlægHej! Jeg kunne virkeligt godt bruge nogle guldkorn til min analyse af science fiction novellen "Mugge bliver tre" af Merete Kruse. Det gælder afgangsprøven i mundtlig dansk, derfor meget vigtigt!!! Håber I kan hjælpe :) -
analyse af ''spinder''
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal til afgangseksamen i dansk, og mit fordybelsesområde er ungdommens udfordringer. Jeg har valgt teksten "spinder" af Cecilie Eken, og ville høre om nogle af jer, har arbejdet med den og måske ville give mig lidt hjælp. Tak på forhånd. matilde -
At realisere sig selv?
ForumindlægHej, jeg er en 1.g'er med et stort ønske om at opnå et gennemsnit omkring de 10. Mit problem er endvidere at jeg finder det vanskeligt at placere mig højere end 9/10 i karakterskalaen. I år får jeg f.eks. højst sandsynligt kun 10 i henholdsvis kemi og biologi. Hvad mit spørgsmål herinde går u... -
Stil
ForumindlægVil bare vide om der er en der vil læse min danske stil igennem? -
Spørgsmål
ForumindlægEr der nogle som kan hjælpe mig med om ordet: umaadelig er gammelt dansk -
Græsk matematik
ForumindlægHej allesammen.. Sidder her med min problemformulering til SRP. Jeg er kommet lidt i tvivl om en problemstilling. Der står at jeg skal give en redegørelse for den samfundsmæssige situation i Grækenland, der på Pythagoras' tid førte til opblomstring af matematik og indførelse af beviser. R de... -
Fysik A - Mørkt stof??
ForumindlægHej. Jeg skal meget snart have valgt emne til SRP. Jeg vil gerne skrive i fagene matematik A og fysik A. Her har jeg umiddelbart tænkt på at skrive om mørkt stof eller sorte huller, men jeg er dog meget i tvivl om, der er nok materiale om disse to emner. Idet jeg selv har lavet noget research på... -
Overførsel af lyd via laser
ForumindlægHey fellow students :-) Jeg sidder og er igang med min SRP, der omhandler laser. Jeg vil derfor udføre forsøget "Overførsel af lyd via laser", som kan ses her: http://www.fysikbasen.dk/index.php?page=Vis&id=36 Og mit spørgsmål til jer, er så om i havde nogle idéer til noget ... -
Newtons 2. Lov - 2. Ordensdifferentialligning
ForumindlægJeg er i forbindelse med min SRP blevet sat til at opstille en 2. Ordens differentialligning ud fra Newtons Anden lov og løse den, men jeg desværre på helt bar bund. Newtons anden lov: Den kraft, der påvirker et legeme, er lig med ændringen i legemets impuls Eller som i nok kender d... -
Regression
ForumindlægHvad er det regression-tallet på min lommeregneren(r^2) på min lommeregner viser. Har jeg forstået dette korekt: Jo tættere r^2 er på et desto mere belæg er der for at sige at det er en bestemt slags funktion. eksempel r^2=0.95 ved liniær regression r^2=0,98 ved ekspotentiel funktion Er det så ko...
