Søgning på: srp samfundsfag og spansk. Resultater: 17321 til 17340 af 20599
-
Todeminitionelt placering af partier
ForumindlægHej alle, jeg er igang med at læse op til samfundsfag og ville lige lave en note til de forskellige partiers placering. og jeg læste at et Todeminitionelt placering af partierne ville være det mest præcise, jeg googlede mig lidt rundt. men uden held. Hvis jeg skulle dele partierne i folketinget o... -
Problemstillinger til AT
ForumindlægHejsa, jeg har i mit AT-projekt valgt at skrive om partiet Alternativet i fagene dansk og samfundsfag. Min problemformulering lyder således: Hvordan er partiet Alternativet et alternativ til en ny politisk kultur? I den forbindelse mangler jeg nogle problemstillinger, og vil derfor høre om der... -
BNP
ForumindlægHej alle sammen (: Jeg skal til eksamen i samfundsfag men jeg har bare et problem, da jeg ikke forstår hvad Bruttonationalproduktet helt præcist er. Jeg har forstået det udtryk for at den samlede produktion, men er det i antal varer eller kr ? Også ved jeg noget om at beregningerne sker i fast... -
samfundsfagseksamen
Forumindlæghey allesammen:) jeg skal op til samfundsfag på onsdag, og har lige et par generelle ting jeg godt lige kunne tænke mig at få på plads... er der nogen der ved hvor lang tid man er inde til eksamen hvis man har haft 24 timers foreberedelse?? og hvor lang tid man skal tale og hvor lang tid diskutio... -
AT Freud 2010
ForumindlægHej Alle sammen :-) I AT i 2010 har jeg tænkt mig at skrive om Freud i forhold til hvad man ved om bevidstheden i dag... Her er fagkombinationen biologi (omkring bevidsthed) og psykologi (Freuds psykoanalyse). Jeg har ret svært ved, hvordan jeg lige skal dreje emnet og få lavet nogle problemformu... -
Det gode liv
ForumindlægHej. Jeg skriver i Dansk og Samfundsfag.. Jeg har i Min AT-synopsis valgt at lægge fokus på karriere og succes. Jeg har som materiale valgt bogen American Psycho, som skal bruges til at få en bedre forståelse af hvorfor man i så høj grad ønsker at opnå succes. dog på en meget eksremis... -
AT om alternativer i Samf A/NG B
ForumindlægHej alle :) Ifm. årets AT-emne "Alternativer" har jeg valgt at skrive om grøn vækst, hvilket er økonomisk vækst som ikke er belastende/skadelig for miljøet. Endvidere har jeg valgt miljøorganisationen NOAH som aktør/kilde ifm. arbejdet. (Samfundsfag A og Naturgeografi B) Jeg har lige n... -
Kampen mod hovedpine (Aspirin) - AT
ForumindlægHej.. Jeg har besluttet mig for at skrive om aspirin og kampen mod hovedpine i AT.. Jeg kombinerer fagene kemi og samfundsfag og under samfundsfagsdelen har jeg tænkt mig at se på hvilken udvikling, som er sket i forhold til forbruget af aspirin gennem årene (slutningen af 1800 og til i dag).. Pr... -
AT-eksamen
ForumindlægHej, studieportalen. Jeg er ved at lægge sidste hånd på en problemformulering til AT hvor overemnet er "alternativer" og jeg ville høre jer om, hvad I mener om denne her? Hvor meget fylder stress i gymnasiet? Jeg bruger fagene samfundsfag og dansk og skal arbejde med statistikker over... -
Samf+Rel i AT
ForumindlægHeey.. Jeg skal skrive i samfundsfag og religion i AT. Mine lærere har svært ved at se hvordan jeg vil gribe det an, og hvordan det skal kobles sammen. Jeg vil tage udgangspunkt i Durkheims teorier om religionen som en samfundsmæssig funktion. Min rel. lærer kan ikke se hvordan jeg vil trække re... -
Jernbanen
ForumindlægHej. Skriver om jernbanens gennembrud i Dk i AT med fagene samfundsfag og historie, men har lidt problemer med min ene problemstilling som lyder: "Hvad var de menneskelige konsekvenser, da jernbaneanlæggene i DK blev udviklet til hele landet?" Jeg ved de går fra det traditionelle samfun... -
AT marxisme og mccarthyisme
ForumindlægHej jeg skal skrive AT i samfundsfag og engelsk om marxismen og mccarthyismen, og jeg mangler inspiration til hvordan mine problemstillinger skal se ud. Jeg vil i komme ind på hvordan Karl brugte den deduktive og dialektiske metode til at skabe hans teorier, og yderligere vil jeg se på mccarthyi... -
Lighed er vigtigere end vækst... Eller hvad?
ForumindlægJeg har i samfundsfag fået en opgave, der går ud på, at jeg skal skrive om jeg er enig i Enhedslistens økonomipolitik. I kan jo selvfølgelig ikke vide, hvad jeg mener, men det er heller ikke så meget dér, problemet ligger. Jeg har bare læst i det lille uddrag, jeg skal kommentere på, at Enheds... -
AT-eksamen 2010 - Coca-Cola i dansk-samfund
ForumindlægHej. Jeg har valgt at skrive i dansk og samfundsfag i forbindelse med AT-eksamen 2010 under emnet Coca-Cola. I opgaven skal jeg sammenligne Coca-Colas markedsføring i form af forskellige reklamer fra slutningen af 1800-tallet med økonomi- og forbrugersamfundet i USA på dette tidspunkt. Probleme... -
HJÆÆÆÆLP :'/
Forumindlæghey alle jeg er i gang med mit AT.. og som fag er det Dansk og Samfundsfag jeg har valgt at bruge. som alle ved er det videnskabeligt gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914 der er i års hovedemne i AT. OG jeg har brug for noget litteratur til mit emne som er det ændrede syn på kvinde... -
Hvilken analysemodel?
ForumindlægHej Jeg sidder med en samfundsfaglig studentereksamens prøve som vi skal skrive. Jeg har fået et udleveret et uddrag fra Jyllandsposten omkring den store debat der køre i øjeblikket vedrørende den danske udlændingepolitik og EU-retten. Jeg skal finde to analysemetoder til at analyser problematikk... -
Problemformulering
ForumindlægJeg skal skrive en opgave om Visionen Christiania. Mit problem med opgaveskrivning er at lave problemformuleringen. Jeg kan ikke formulere ordenlige spørgsmål. Jeg vil gerne skrive om visionen bag christiania og om hvordan det blev. Jeg skal tage udgangspunkt i fagene Historie og Samfundsfag. De ... -
Hjælp til problemstillinger - den sociale virkelighed.
ForumindlægEr gået i stå da jeg synes det er svært at formulere egentlige problemstillinger ned når man arbejder med fagene dansk-samfundsfag. Emnet er: Problematisering af den sociale virkelighed, og har her valgt novellerne: flyvende sommer af martin andersen nexø og som paralel til den har jeg valgt: tyv... -
Hjælp til problemstillinger
ForumindlægJeg har lidt problemer med mine problemstillinger. Jeg synes umiddelbart at der mangler noget samfundsfagligt i analyse-niveauet. Jeg har overvejet noget om lykkens determinanter, og har brugt hele dagen på at finde nogle brugbare statistikker, men har ikke fundet noget. Jeg er helt blank, og v... -
samfunds teorier doping
ForumindlægHej jeg skriver AT i fagene samfundsfag og biologi om doping har i nogle idér til samfunds teorier jeg kan have med ind over og hvordan jeg kan få en diskursanalyse ind over? min problemformulering lyder sådan : 1. Redegør for hvilke måder og hvilke virkninger ( lovlige som ulovlige) k...
