Søgning på: sso historie opgave. Resultater: 17321 til 17340 af 153151
-
Dele noter??
ForumindlægHejsa :) Ved i om man må dele noter - altså kopiere fra hinanden når man skal til Folkeskolens Afgangsprøve i kristendom, samfundsfag eller historie?? -
Efterårsferie - afleveringer
ForumindlægEr det bare mig - eller føler I også at I bruger hele jeres ferie på afleveringer... JEg har kun fået lavet halvdelen af mine... -
Dks tilblivelse og danernes første togter
ForumindlægHjææææææælp... Er til historie eksamen 24-timers, og har virkelig brug for hjælp.... Hvilke problemstillinger kan man diskutere under dette emne?? Al hjælp værdsættes -
SRP valg af fag
ForumindlægHejsa! Jeg har nu søgt lidt rundt omkring og kan simpelthen ikke finde ud af hvad jeg vil skrive om i SRP (eller hvilke fag jeg skal vælge.) Har matematik og kemi A og så Fysik på B. Nogen der har nogle ideer de vil dele? Evt. en opgave til inspiration? -
enevælden
ForumindlægHej Jeg er igang med at skrive min historie opgave om enevælden i Danmark. Svaret for, hvorfor der blev indført enevælden og enevældens betydning for danskerne har jeg svært ved at finde konkrete svar på. Kan nogen hjælpe mig lidt på vej? -
emner.....?
ForumindlægHejsa....ville lige høre om der var nogen,som kunne henvise mig til et sted hvor man kan se eventuelle emner til 3.g opgaven????Også gerne hvis i selv har et godt emne..... :) -
Amores Perros?
ForumindlægEr der nogle som har læst noget af stykket eller set filmen, som lige hurtigt kunne give et resume/mindre referat og give de overordnede temaer? (: Har ingen noter til det overhovedet, og jeg skal snart op til eksamen.. Mange tak!!!! -
Fæstebønder - Landgilde - Tiende
ForumindlægHej. Jeg har lige et hurtigt spørgsmål. Jeg er igang med at skrive min DHO, hvor jeg blandt andet skal lave noget kildekritik af et brev, hvor jeg skal komme frem til reaktioner og følger efter Den sorte død og I brevet står der: "Nogle bønder har, dengang de levede, haft i fæste visse g... -
landbrug
Forumindlæghvad er vandkapacitet -
Plimsoller
ForumindlægHar brug for lidt hjælp her ... Nogen som kan forklare mig hvordan "plimsoller" mærket bruges inden for søfart ? -
Hvad var målet med dansk deltagelse i irakkrigen?
ForumindlægJeg er igang med DHO, og kan ikke finde ud af hvad DK's mål var med deltagelse i irakkrigen? Nu når masseødelæggelsesvåbnene var en fejlagtigt grundlag for deltagelsen, hvad var dks mål så? Helst med kilder, såsom link, bøger osv. -
SRP Hjælp til emner
ForumindlægHej Jeg skal snart skrive SRP og skal allerede vælge fag, spørgsmålet er hvilke fag jeg skal vælge? Jeg skal først og fremmest vælge Matematik, da jeg har det på A niveau og det er min studieretningsfag, men det andet fag, ved jeg ikke rigtig hvad skal være. Jeg tænker lidt på : Matematik... -
Kilder til Athens' demokrati
ForumindlægHej.. Jeg er ved at skrive historie opgave om demokratiet i det antikke grækenland, helt præcist det athenske demokrati. men jeg mangler at få min opgave op på et analyserende niveau, derfor søger jeg nogle kilder som jeg kan analysere. Skal jo gerne have dem så jeg kan vedlægge dem som bilag. n... -
Billedsprog? - Hurtig hjælp
ForumindlægHej! Er der nogle der kan forklare mig, hva billedsprog er? Kan simpelthen ikke huske det.. :S -
AT: Rumrejse (Astro/fysik) + ?
ForumindlægHej. Jeg sidder som så mange andre og sveder over AT, hvor emnet er "Rejser" Jeg kunne rigtig godt tænke mig at skrive om Rumrejser og de baner man sender sonder og raketterne for at nå sit mål. Her tænker jeg på Homann-banen og Gravitations Sniphots med mere. Se for eksempel: http://en... -
FODNOTE
ForumindlægHej allesammen. er i gang med at skrive SSO og står i et lille dillemma som jeg håber i kan hjælpe med. min lære har uddelt et 3 sider papir med vejledning til SSO, og han siger man skal skrive ''ordforklaringer'' i fodnoter, og henvise til læste materialer i teksten. MEN men... -
Årskarakter som eksamenskarakter
ForumindlægDet er sandt at de fag man ikke har været til eksamen i, og kun har fået en årskarakter i, tæller som en eksamenskarakter, ikke?? Altså hvis man f.eks. har fået 10 i mundtlig dansk, så tæller den med som en "eksamen" i snittet for eksamenerne, ikke?? Eksamenssnittet og årskaraktersni... -
Historieopgave?
Forumindlæger der nogen der har skrevet (historie-) opgave om inkarigets opståen? hvis ja er der nogen der kan komme med inspiration til problemformulering? -
Kvinders valgret
ForumindlægJeg har en historie - opgave om kvinders valgret, som jeg gerne vil have lidt hjælp til. Tak på forhånd. 1. Hvad skete der i gennemførelsen og hvad var betydningen?. -
Georg Brandes Det moderne gennembrud - analyse
ForumindlægHej Alle ... Jeg er igang med Dansk-Historie opgave i 2.G Jeg skriver om det moderne gennembrud og Georg Brandes.. Jeg mangler simpelthen noget stof at analyserer, skrevet af ham. Er der nogle der har noget analyseret, eller måske nogle idéer til HVAD jeg kan analyserer ? På forhånd tak :) - Hils...
