Søgning på: SSO - Større skriftlig opgave. Resultater: 17341 til 17360 af 156873
-
FYSIK A
ForumindlægHej til alle jer derude! Jeg sidder med opgave 4 a og 4b( teegaardens stjerne) i et fysiksæt, men kan simpelt hen ikke overskue hvordan den skal løses. sættet: http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Ud... -
Matematik øvning til Eksamen, er i stå
Forumindlæghttp://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/documents/2007-8-2V_Med.pdf Jeg er igang med Opgave 6, men er i stå, kan ikke finde ud af den, hvad skal jeg, og hvordan? På forhånd tak:) -
om snyd
ForumindlægHejsa Jeg lavede en dansk opgave og kiggede herinde for at få inspiration altså læste ens opgave og forstod og skrev med mine egne ord altså ikke afskrift, det kan være strukturen ligner det samme, men fik en god idé er det snyd? Da jeg så var i skole og vi havde dansk, så var der nogen han skul... -
Jeres mening Om "apartheid"
ForumindlægJeg Hej Alle Sammen - Her for nogle dage siden så jeg en film "Goodbye Bafana", Og den handler om Nelson Mandela og apartheid. - Jeg har oprettet denne tråd for at høre jeres mening om apartheid og om det Nelson Mandela gjorde var rigtig. link til filmen: http://en.wikipedia.o... -
Et dukkehjem
ForumindlægJeg har læst Henrik Ibsens "Et Dukkehjem" og skal nu skrive en anmeldelse af den som skal være til en af DATIDENS aviser. Jeg vælger selv om jeg vil være begejstret for bogen, eller forarget. Er der nogen der kan give mig lidt inspiration??? -
3. årsopgave
ForumindlægJeg har besluttet mig for at skrive min 3. årsopgave i dansk.Så var det da, at jeg bare lige ville høre, om der var nogle der havde nogle gode forslag til emne/værk/forfatter osv..?Jeg overvejer lidt at skrive et forfatterskab om Kjeld Abell, men jeg ved det ikke helt.. -
Danmarks rolle under den kolde krig
ForumindlægHey\n\nJeg vil gerne skrive om den danske fodnotepolitik, altså det politisker sikkerhedsmæssige klima under den kolde krig og dets konsekvenser. Er der nogen som har noget anbefalelsesværdig litteratur, så ville jeg blive glad!\n\n\nLasse -
radioaktive henfald
ForumindlægI min matematikbog taler de lidt om radioaktive henfald..\n\nRadioaktivitet betegner hvormange radioaktive atom-kerner der henfalder til tiden t ikke? Meeen...\nnår man taler om radioaktivitet snakker man så om "atomkernernes radioaktivitet"? eller taler man om "stoffets radioaktiv... -
Den danske grundlovs ændring i 1953
ForumindlægHej..Jeg er igang med at finde ud af hvad man ændrede ved grundloven i 1953.Jeg har fundet frem til dette:"Danmarks Riges Grundlov blev ændret i 1953. Officielt drejede ændringen sig primært om Kvindelig Arvefølge til Tronen. Reelt drejede det for magthaverne om, at planlægge EF-tilslutninge... -
Betrægt forbrændingen
ForumindlægHej.. Jeg skal betrægte forbrændingen for magnesium: 2Mg + O2 -> 2MgO jeg får at vide der andvendes 100 g magnesium.. 1. Jeg skal beregne massen af O2, som bruges ved forbrændingen. 2. Jeg skal beregne massen for det MgO der dannes ved forbrændingen.. Hvordan laver jeg det??? -
Forslag til historieopgave-emner...
ForumindlægHejsa... Jeg går i 2.g, og skal inden så længe til at skrive historieopgave. Jeg tror gerne jeg vil skrive et eller andet der har med USA at gøre, men ved ikke rigtig hva det skulle være... Er der nogen forslag? Dels til noget der omhandler USA, men vil også meget gerne høre andre forslag, hvis d... -
109 % konventeret glykose
ForumindlægJeg har lavet en fremstilling af ethanol (alkohol) og skulle så efter eksperimentet udregne, hvor meget glykose der var konventeret.. Jeg kan ingen fejl se i mine udregninger.. Men jeg har fået procenten til at være 109%. Mine udregninger er: 13.28g / 44g/mole = 0.302mole / 2 (ratioen er 1:2) = ... -
Aktie investering nøgletal
ForumindlægJeg skal skrive en aflevering om aktieinvestering. Jeg skal i den forbindelse beskrive nøgletallene, men er lidt i tvivl om dem Jeg mener følgende nøgletal er de vigtigeste: Kurs høj og lav (kursgraf) Styk størrlesen? indreværdi? Men er der andre? Eller ville I tage andre med? -
Strofe og vers
ForumindlægTja sidder her og i min mega forvirrig på trods af at jeg er god i dansk... er jeg kommet i tvivl om hvad er vers og hvad er strofe i et digt??? -
Den spanske borgerkrig!
ForumindlægHej Er der nogen der kan forklare mig hvorfor krigen udbryder, og hvordan de omkringlikkende lande forholder sig til krigen? Ville være en stor hjælp :) -
Knastskive
ForumindlægHejsa alle sammen! I Mat A (HTX) arbejder vi lige nu med cirkler og linjer. Der er dog den her opgave som jeg slet ikke kan se sammenhængen i. Jeg søger gerne en som kan hjælpe mig med opgave B og C. Har fundet x værdien mellem E og F Mvh Christian Carlsen -
Den iranske revolution.
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal skrive SSO om revolutionen i Iran. Jeg ville høre nogle af dem som har skrevet lignende opgave, hvilke bøger i har brugt? :-) -
Landbrugsudviklingen..
ForumindlægHejsa..Er der nogle der kan hjælpe mig med at finde opgaver om landbrugsudviklingen?Det er til en veninde der er kommet i et sort dybt hul mht. SSO... -
Kildeanalyse
ForumindlægJeg skal skrive SSO om Thulebasen og jeg ville høre om der i en sådan opgave er krav om at man skal analyser en decideret kilde?? Nogen som ved det?? -
STATSTERRORISME
ForumindlægHEJ jeg er igang med min opgave SSO, og mangler lidt viden og statsterririsme og evt et detaljeret eksempel på det. kan nogen hjælpe?
