Søgning på: religion eksamen. Resultater: 17341 til 17360 af 37418
-
Min Ven Thomas spørgsmål
ForumindlægKan i svare på dem her pleaseee Hvem har startet “den offentlige hemmelighed”? Hvorfor er Claus for en gang skyld glad for Lisbeths store “flab”? Har Thomas ret, når han siger, at Claus er fuld af fordomme? Hvorfor? Hvordan opfører Mini sig under diskussionen? Hvor... -
b) Bestem afstanden fra punktet P(1,5) til linjen l.
ForumindlægNogen der kan hjælpe med opg 1b? Jeg tænker at jeg skal bruge afstandsformlen til at finde afstanden mellem punkt og linje. Maple giver mig 5,2 men når jeg indtegner det i GeoGebra, giver den mig længden 4? Hvad går galt? -
Selvstuderende
ForumindlægHej Jeg tænker på at selvstudere et A niveau fag, kan det lade sig gøre? Hvor lang tid kræver det at selvstudere? -
Må et gymnasium/HF ansætte en studerende som vikar?
ForumindlægHej hvis nu et gymnasium/VUC bliver bekendt at én de har haft ansat som hjælpelærer, og som er under uddannelse, men som viser sig at være faglig kompetent og dygtig til at undervise. Må de så tilbyde vedkommende en vikartjanser i ny næ? Eller det simpelthen strengt forbudt? -
En god overskrift til elektriker lærling
ForumindlægHej Derude Er lige blevet færdig med min Gf.2 i elektriker uddannelse og er jeg igang med at skrive en ansøgning, men mangler en imponerende, målrettet overskrift. Hvis I har noget ide så må meget gerne skrive ned. Tak på forhånd -
Forklar funktionsbegrebet 2.gradspylonomiet
ForumindlægHejsa folkens Jeg sidder og forbeder mig til mundtlig matematik b. Jeg skal i et af mine eksamensprøgsmål forklare funktionsbegrebet inde for funktioner og 2.gradspylomiet. Er det korrekt forstået, at jeg skal definere hvad der forsager en 'glad' og en 'sur' ... -
Gamle eksamenssæt til matematik og engelsk?
ForumindlægHej. Jeg skal op til mine terminsprøver i hhv. matematik og engelsk i næste uge. For at supplementere alt det jeg har lært i år i fagene, kunne jeg godt tænke mig at prøve nogle af de ældre eksamenssæt. Desværre kan jeg ikke finde dem nogle steder. Hvis der er nogle der ved, hvor man kan fi... -
Tag et fag om på aftenskole?
ForumindlægHej! Kan man tag et fag om på aftenskole? Fx. hvis jeg ikke er tilfreds med min eksamenskarakter i fx kemi, kan jeg så tage det om på aftenskole uden at hæve det? Hilsen Sasha-Cecilie -
Er der nogen som kan fortælle mig hvad flg. noveller handler om?
ForumindlægJeg er kommet i en presset situation. Jeg skal op til mundtlig dansk prøve på onsdag, men har først set tekstopgivelserne nu her, og fundet ud af, at der er blevet opgivet nogle noveller samt essays som jeg aldrig har set eller hørt noget Er der nogen som kan give et kort referat af nogle af ... -
Ægsortering og nytteetik eller pligtetik
ForumindlægHey jeg sidder med en kesamensopgave hvor ejg skal argumentere for og imod ægsortering med hensyn til nytteetikken eller pligtetikken. Er der nogen som har nogle guldkorn? -
matematik
ForumindlægHvor mange % udgør : 8kr.af 50 kr. = ? % -
Dansk mundtlig STX
ForumindlægHej alle, Jeg skal op i dansk i morgen, og først og fremmest vil jeg gerne lige høre hvordan det foregår? Altså, man trækker, så har man 60 min. og så skal man ind og snakke om sin tekst.. Men efter fremlæggelsen, hvad spørger lærer og censor så ind til? Er det selve teksten eller kan det ogs... -
Fransk-undervisning
ForumindlægVil du gerne op på niveau i fransk - så er det en god idé at starte nu med at indhente det, du måtte mangle. Jeg udbyder franskundervisning i fransk - folkeskole og gymnasium. Der er tale om intensiv og effektiv eneundervisning. Jeg er ultra-pædagogisk og tager udgangspunkt i der, hvor du... -
hjælp til rettelse af opgave
ForumindlægHej :) Jeg har fået en matematik aflevering, som skal præsenteres mundtlig og er gældene for mit gennemsnit. Jeg vil meget gerne få en god karakter, så vil spørge om der er en der vil have mulighed for at rette min aflevering? Det er på C niveau. -
Er der nogen som kender denne side
ForumindlægHej Vil bare lige høre om der er nogen her som kender www.restudy.dk De tilbyder videoundervisning af gymnasiefag til nogle skoler men ikke min :( og vil bare lige høre om der er nogen som kender til det. Har hørt at kvaliteten skulle være noget bedre end det man kan finde andre steder -
Kronik, indrage eksempel?
ForumindlægHej :-). Nu er det ved at være længe siden vi sidst skrev kronik og jeg kan simpelthen ikke huske om jeg må indrage andre eksempler, som har realtioner til emnet/teksterne, men som ikke i går der i? Eller om det er i essay? Altså kort sagt skal jeg holde mig helt til teksten,eller må jeg indrage... -
Triogeometri
Forumindlægtriogeometri, er triogeometri, bare hvor man bruger sin, cos & tan til at regne længderne? og når man har gjort det så er opgaven færdig, ikke? -
Potens
ForumindlægRundballer af halm er målt nedenstående: Tabel: Diameter (m): 1,4 1,7 Vægt (kg): 200 300 Funktionstype: y = b * x^a x = rundballens diameter y = rundballens vægt Hvordan finder jeg a og b? -
AT årsprøve
ForumindlægHEJ .. jeg har en muntlig årsprøve i AT, hvor jeg kompinere fagene dansk og historie. Da jeg ikke har prøvet AT årsprøve før, vil jeg høre om der er nogle der kan fortælle mig hvordan det forgår ? Jeg har lavet en synopsis med fokus på metoderne, men da jeg har fået at man ikke må holde sig meg... -
diff.kvotient
ForumindlægDefinition: Hvis f er en funktion og x0 et punkt i definitionsmængden, er diff.kvotienten ud fra punktet x0 givet ved delta y/ h = f(x0 + h) - f(x0) /h dette er diff.kvotienten, men hvordan kommer man frem til denne formel?
