Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 17401 til 17420 af 48880
-
Fag som student i IB for Medicin
ForumindlægHej Studieportalen! Jeg undrede mig over, hvilke fag jeg skal have i IB for at studere medicin i DK? (kunne i skrive om det specifikke fag skal være HL/SL?) Og hvad med de andre europæiske lande? Hvilke krav stiller de? Lige nu har jeg Matematik HL, Kemi HL, Dansk HL, Engelsk A SL, Fysik SL, ... -
hjælp! - SRP
ForumindlægHej alle sammen! :) Nu er jeg kommet i den situation, at vi skal have valgt emne til vores SRP snart, og jeg er helt på bar bund! Jeg skal skrive i biologi og dansk, og jeg ved kun, at menneske kroppen- og psyken har fanget min interesse meget. Er der nogen her, der har nogle gode emner, der har... -
Essay
ForumindlægHej Jeg skal til at skrive et essay i dansk, men jeg er lidt usikker på essay genren. Jeg går i 2.g og har aldrig skrevet et essay på gymnasiet. Så derfor er mit spørgsmål: Er essay genren i folkeskolen, det samme som på gymnasiet, hvor man tager ugangspunkt i en tekst og skriver ens egne hol... -
heeejsa
Forumindlæger der en der har lavet en stil som hedder HERMAN BAND : Lidt om dansk Realisme..... det haster, jeg har det virkelige svært ved at skriv stil så mon ikk er der en der kan hælp mig med send deres så jeg kan kigge på den og nogen ider af det.... jeg er ved at bliv smidt ud af skolen pga mangle... -
Hvordan læses et fylogenetisk stamtræ?
ForumindlægHej Hvordan læses det linkede fylogenetiske stamtræ? Jeg skal finde frem til, om variant 4 nedstammer fra danske eller europæiske krondyr, men jeg ved ikke hvordan et sådan skema helt præcist læses. Mit bud er, at variant 4 nedstammer fra europæiske krondyr, men jeg ved ikke om jeg har læst d... -
haster!! velfærdsstaten
ForumindlægNogle der har idéer til hvad jeg kan analysere og diskutere/vurdere? Hvorfor har vi forskellige politiske ideologier og partier, når der er udbredt enighed om de grundlæggende træk ved den danske velfærdsstat? Redegør for liberalismen, konservatismen og socialismens holdning til velfærdsstaten. ... -
Hjælp til metoder i AT
ForumindlægHej :) Jeg har i AT brugt den naturvidenskabelige metode i bioteknologi og metoden film-/TV-analyse i dansk til mit emne om PCB, men jeg ved ikke hvordan jeg skal forklare hvordan metoderne virker godt sammen - eller hvad jeg i det hele taget skal sige om metoderne.... Jeg har k... -
'Du blevet et fucking møbel'
ForumindlægHej, jeg er ved at lave min mundtlige dansk eksamen, og jeg har valgt teksten 'Danmark' af Suspekt. Jeg er ved at arbejde på sproglige billeder, og jeg kan ikke helt finde ud af, hvad 'Du blevet et fucking møbel' skal betyde. Er der nogen der kan hjælpe mig? På forhånd tak. -
valuta/kurs
ForumindlægHej med jer Jeg har en opgave, som lyder: I en dansk bank kunne man en dag købe 450euro til 3373,25 DKK. Beregn kursen for euro. Derudover har vi en vekselgebyr, som er et fast beløb uafhængigt af x og derfor er der en liniær sammenhæng mellem x og y. Bestem vha, den liniære sammenhæng en bedre ... -
Kortfilm-Analyse!?!
ForumindlægJa jeg skal op i mundtlig dansk og skal op i kortfilm... Jeg er igang med at lave synopsis men ved ikke hvad de vigtigste elementer jeg skal skrive i dispositionen.. Hvad er det vigtigste man SKAL have med når man analysér en kortfilm? Og nogen der kan hjælpe mig med hvordan man inddeler ... -
Optagelsesprøve STX
Forumindlæghej alle sammen jeg har fået et brev hvor der står at jeg skal tage en Optagelsesprøve STX og blive vurderet i fagene Dansk, Engelsk, Matematik og kemi/fysik samt tale med en studievejleder . problemet er at jeg ikke ved hvordan det går til, at det er en mundtlige prøve eller skriftlige prøve, e... -
Argumentationsanalyse med udgangspunkt i salg af trampoliner
ForumindlægHej, Vi har fået nogle små opgaver i dansk, som vi skal lave i sommerferien. Jeg er kommet til en opgave, hvor vi skal tage udgangspunkt i denne artikel. Vi skal lave en argumentationsanalyse ud fra teksten for at komme nærmere ind på, hvad der overbeviser forbrugerne om at købe de omtalte produ... -
Hjælp ift. tema
ForumindlægTil min mundtlige eksamen i dansk skal jeg analysere denne webdok: https://www.dr.dk/nyheder/webfeature/kofoedsminde Jeg har svært ved at finde flere temaer. Jeg har selv fundet disse indtil videre: kriminalitet, ungdomsliv, psykiske lidelser, savn og håb -
Hej, har virkelig brug for hjælp til dette! Tak.
ForumindlægSofus sælger sin bil for 13.400 kr. Han vælger at sætte pengene i Danske Bank, hvor renten de første to år 3%, andet år 2,5%, tredje år 2,2% og femte år 1,2%. Hvad er fremskrivningsfaktoren for alle 5 år -
at gå ned i gym...
Forumindlæger der os andre end mig der er gået ned i gym???fx fik jeg 10 i dansk i folkeren men nu får jeg 7!!til gen gæld er der en fra min klasse der har fået 10 i bio og han plejede at få 8...mit snit er oxo med 1,2 karakter. -
En sætning, jeg har problemer med
ForumindlægJeg skal oversætte fra dansk til fransk:Under middagen drømte hun, at hun blev en balletdansertilPendant le diner elle rêvait qu'elle serait une ballerine.Vil du ikke se på den og eventuelt rette den, hvis den er forkert?Jeg fik at vide at jeg kunne få hjælp herinde. -
ekamen
ForumindlægNu skal jeg op i mundltlig dansk og ved ikke rigtig hvordan jeg skal forberde mig. Jeg har dog tænkt mig at få styr på alt pensum og læse lidt om de forskellige perioder, men ved ikke om det er tilstrækkeligt. Jeg synes, at der er nogle gode noter her på siden om de forskellige perioder og -ismer... -
Analyse af stylisten og marlboromanden
ForumindlægHej jeg skal op til dansk eksamen på tirsdag, og som fordybelses tekst har jeg valgt "stylisten og marlboromanden" af Aage brandt. Jeg har lavet en grundig analyse at teksten men ville høre om det er nogle der ligger inde med en anden analyse af denne tekst som jeg kunne sammenligne me... -
Grammatik tjek af kronik
ForumindlægHej! Jeg har netopt skrevet en kronik - den sidste dansk aflevering i min gymnasie tid. Jeg ville høre om der var en, der var interessret i at rette eventuelle grammatiske fejl eller komme med en kommentar til, hvad der kunne være bedre. Skriv, hvis du er interesseret i at hjælpe mig, så ... -
SRP
ForumindlægHej, Skal til at vælge fag og emne i srp, men synes det er ret svært. Har fagene samf og engelsk, hvor jeg skal vælge en af dem. og derudover historie, dansk og ng overvejer lidt samf og historie med den kolde krig som emne, er der nogle der har nogle forslag til andre emner og eller ...
