Søgning på: srp historie fysik. Resultater: 17401 til 17420 af 36784
-
Energiindhold i stoffer
ForumindlægHej ! Ville høre om der var nogen der ved hvor jeg finder energiindholdet i Penten (Alken) og Heptadecan (Alkan) pr. gram På forhånd tak -
Elementarpartikelfysik
ForumindlægHej. Jeg har læst en fysisk tekst om elemtarpartikelfysik. I teksten findes en sætning, jeg ikke forstår. Hvad betyder, at et atoms dimension er 10-10 m? :) Dimension betyder størrelse slog jeg op i ordbogen, men jeg er stadig ikke helt på den. H André -
TAFE
Forumindlæg"Technical and Further Education" i Australien Har nogen prøvet? eller ved hvordan det er. fx med penge osv??? meget taknemlig for respons.. -
Tyngdeaccelerationen (formel)
ForumindlægHej! Er der en der kan hjælpe mig med at omskrive denne formel g= (G*m) / (r2) så der er en hvor G, m og r er isoleret? På forhånd tak. Mvh. Christina. -
Facitliste til ISIS kemi B
ForumindlægEr der nogen som har ovenstående, ville jeg blive meget glad, hvis I kan fortælle, hvor jeg kan få den -
hastighed
Forumindlæghvad er lysets hastighed´igennem vand? -
rotationer i universet
ForumindlægHej jeg skal skrive om et emne som er rotationer i universet. Hvis nu havde noget godt om emnet eller har arbejdet med det før. Må i meget gerne skrive noget , som vi kunne tage med.!:) -
Gødning - salt?
ForumindlægDer står, at N,P og K er vigtige råstoffer til fremstilling af gødning, men at de findes i kemiske forbindelse. Ex KCl. Vil det så være forkert at sige, at gødning = salt ? 2. Jeg har en kemisk reaktion, som ser således ud : NH3 + H2O --> NH4+ + OH- Er det korrekt at skrive, NH3 (g) H2O (l) ... -
HASTER!
Forumindlæghej alle. jeg ska op i fysk om 2 uger og har visse problemer som jeg gerne vil ha løst. MAngler nemlig forsøg til emnerne: SYre, baser, salte Partikler med fart på Når felter forandres Der er noget i luften - Ville være en stor hjælp hvis i havde forsøg til de henviste emner (: -
Eksamen: Hvor mange forsoeg?
ForumindlægSkal op her på torsdag og jeg ville gerne høre lidt om jeres oplevelser mht selve eksamen, specifikt: Hvor meget forventes der egentligt? Og hvor mange forsøg lavede i/hvor mange er forventet? På forhånd mange tak :) -
Kvittering for ansøgning?
ForumindlægHejsa Jeg sendte mine ansøgninger til videregående uddnannelse ind til AU i sidste uge, og er kommet til at tænke på om man får en slags kvittering eller bekræftelse på, at de har modtaget mine anøsninger? MVh -
udled reflektionsloven og Snells lov
ForumindlægUdled reeflektionsloven og Snells lov i Huygens regime og redegør for brydningsindeksets betydning, herunder bl.a. hvilke værdier det kan antage. Redegør for hvorfor brydningsloven kommer til kort i Newtons regime. -
Hjællp, magnetisme 9.klasse FSA
ForumindlægHeeej Er magnetisme lavet af savklinge? -
"Ændring af snit."
ForumindlægJeg har det spørgsmål, at hvis jeg nu skulle læse Jura, og "kun" har et snit på "6.1" (STX-SNIT), hvor det kræver 6.2 at komme ind, og man evt. har haft en dårlig eksame, fx i Mediefag hvor jeg fik 00, som ikke har særligt meget med Jura at gøre, men den trækker ned.. Er det s... -
Mangler et forsøg (Base)
Forumindlægskal op til prøve eksamen på onsdag (d. 35 juni) og er allerede i fuldgang med at finde forsøg.. Har allerede to forsøg og mangler kun 1 mere, men kan simpelhen ikke finde en mere. har lidt overalt.. Dem jeg har handler om: Pavisning af base hvad base er og hvordan man finder ud af det osv. håb... -
Spændingsrækken i forb. med metaller
ForumindlægNogle der ved hvad det er? Spændingsrækken i forbindelse med metaller.. -
stående bølger
ForumindlægHej derude :) Er der nogen der kan fortælle mig, hvad præcist en stående bølge er? Håber virkelig i kan hjælpe mig. Det haster!! På forhånd mange tak :) -
Opgaver/noter fra uni
ForumindlægFindes der en side hvor det er muligt at finde opgaver og noter på uni niveau? -
matematik hjælp
ForumindlægJeg skal løse denne her opgave. Jeg har læst en masse besvarelser og hjælp herinde til samme opgave. De fleste henviser til idealgasligningen og noget med:P * V = P0* V0 . Det er allerede her jeg går helt tabt for jeg forstå ikke hvorfor den kan benyttes, den bliver jo ikke nævnt i opgave. Hvis v... -
Opvarmning af en swimmingpool
ForumindlægHej :) Jeg vil høre om der ikke er nogle der kan hjælpe mig. Er det muligligt at lave en forskrift om opvarming en af swimmingpool. Altså hvor man starter på en tempertur og stiger, et antal grader pr. time. Hvis det er muligt vil i så ikke komme med nogle eksempler, det er nemlig til min eksam...
