Søgning på: matematik a uden hjælpemidler. Resultater: 17421 til 17440 af 174810
-
Hjælp til lineær opgave
Forumindlæghej derude. er der en, som vil hjælpe mig med følgende opgave? den er vedhæftet. den skal laves uden hjælpemidler (altså ingen værktøjer som ti-nspire eller andre former for cas-værktøj. -
Areal af punktmængde
ForumindlægOPGAVEN ER UDEN HJÆLPEMIDLER! Håber nogen kan hjælpe Der er givet en funktion f(x)=x^(3)-4x Grafen for f(x) afgrænser med førsteaksen en punktmængde, der har et areal. a) Bestem arealet af denne punktmængde. -
+Fysik/Mat: tværfaglige emner
ForumindlægHej Er der nogen, der har nogle gode forslag til tværfaglige emner, hvor kemi og fysik eller matematik indgår? Kemi er det primære fag. Det er til Studieretningsopgaven (forh. Større Skriftlig Opgave), og det skal være nogenlunde overskuelig og specifikt. Må gerne indeholde noget eksperimentiel... -
Funktionstilvæksten.
ForumindlægJeg kan ikke finde frem til følgende - og desværre er det uden hjælpemidler: Udregn funktionstilvæksten delta(y), når f(x)=2x^2-x og xo=3. Evt. én der vil vise det i et worddokument? Det ville være dejligt. -
Hvordan skal jeg løse denne opgave?
ForumindlægHejsa. Har fået stillet nedenstående opgave (se vedhæftet fil) men har ingen ide om hvordan jeg skal løse den første del af opgaven (spørgsmål A). Der der nogen der kan forklare mig hvordan man løser den første del (spørgsmål A)? PS. Det er en opgave uden hjælpemidler! -
Point eksamen
Forumindlæghvor mange point gives der for opgaver med hjælpemidler på B-niveau i matematik. ? -
Eksamen!!!!! Arghhhhh
ForumindlægHej alle sammen.Jeg har dette problem. Jeg skal til eksamen på mandag (mat), men jeg føler at kommer til at gå i frys (gå i stå altså) i mens jeg lave min skriftlig matematik aflevering.Jeg har ellers ingen problemer med de andre eksamer. Men når jeg høre matprøve bliver jeg helt skræmt. Det er i... -
Martin A. Nexø: 'Pelle Erobreren - Den store kamp
ForumindlægJeg har nogle spørgsmål til " Den store kamp" som jeg håber, at få svar på. Hvad vil han med sin tale? Appelformer udfra talen? -
Hjælp til analyse af Matin Luther King Jr.s tale "I have a dream"
ForumindlægJeg har fået til opgave at analysere Martin Luther King Jr.s tale i min SSO i historie. Jeg er rimelig meget i tvivl om hvordan jeg skal bære mig ad. Hvis der er nogen, der ville hjæpe, ville jeg blive meget glad. -
You've got a friend - Kim Fupz
ForumindlægNogen der har læst novellen? Og eventuelt kan fortælle mig moralen? -
Tysk A eksamen - das süsse Mädel und der Dichter
ForumindlægEr der nogen, der kan hjælpe mig? Jeg har trukket "das süsse Mädel und der Dichter" af Arthur Schnitzler. Den er undet emnet Frauenbilder. Er der nogen, der har læst den, eller analyseret den evt, som kan hjælpe mig med at forstå den? -
HJÆLP AT-Mennesket i forhold til naturen i fagene psykologi C og bioteknologi A
ForumindlægEr der nogen der har gode ide, med hensyn til hvad jeg kan skrive om i AT og overemnet er mennesket i forhold til naturen. Jeg tænket på den helende naturen, hvordan man kan bruge naturens helbredende kræfter? OSV. Hjælp til problemformuleringer -
udviklingsproblematikker i Østafrika med særlig henblik på Zambia - Samf. A NaturGoe. B
ForumindlægJeg har brug at vide noget om Zambias udvikling i forhold 2015-målene. Jeg har virkelig svært ved at finde noget om det. Derfor vil jeg høre om der er nogen der kender en god hjemmeside eller evt. kender noget til udviklingen i Zambia. MVH Karlen -
Analyse af natursynene a J. P. Jacobsens novelle Mogens
ForumindlægHej Alle. Jeg skal i gang med en analyse af J. P. Jacobsens novelle Mogens, hvor jeg blandt andet skal analysere natursynene fra de forskellige personer. Jeg taler her om, hvordan Mogens, Kamilla, Justitsråden og Thora opfatter og ser naturen. I baghovedet skal jeg have darwinismen og naturalis... -
Engelsk A - Idræt B - Udviklingen i USA med hensyn til fedme
ForumindlægJeg skal lave en SRP om fedme. Jeg tænkte på, om der var nogle der havde nogle gode sider, som handler om udviklingen i USA med hensyn til fedme? Eller bare en side, hvor de tænker 10 år frem og analysere, da jeg skal bruge lignende i min opgave :-) -
Argumentér imod Liberal A's skatteforslag HJÆÆÆLP!
ForumindlægJeg skal argumentere økonomisk og politisk imod Liberal Alliances skatteforslag, som de kommer til udtryk i citatet nedenfor. Jeg er helt blank, nogen der vil give mig nogle foreslag til hvad en god argumentaion imod det kunne være? tusind tak på forhånd. Vi har i dag verdens højeste skattet... -
Er der nogen der har eksamens opg eller oplæg fra sidste år Dansk A - HHX??
ForumindlægJeg har virkelig brug for den opg, da jeg skal til terminsprøve næste uge. -
KEMI A EKSAMENSSÆT MAJ 2008 (GYM 2008-10-1) gammel ordning - HASTER EKSTREMT!!!
ForumindlægHej kemikere der ude :) Er der nogen der ligger inde med besvarelserne til de tre opgaver til kemi eksamensættet mandag den 26. maj 2008? Opgaverne hedder: 1) Phosphater i spildevand, 2) Myggemiddel, 3) Adrenalin Jeg plejer at klare det selv, men er virkelig tidsnød denne gang, er aaalt for stres... -
Opgave doping(anabolske sterioder) idræt c og biologi a
ForumindlægHej. Jeg er igang med AT og skal aflevere meget snart, så ville hører om der var nogle der lå inde med noget omkring doping(anabolske sterioder) i AT-sammenhæng, sådan at jeg lige kunne få de sidste point i skabet? :) Hilsen Malene -
Nye annoncer er "A pain in the ash"
ForumindlægDe nye annoncer "Fra Syddansk universtitet" som dækker hele det øverste af en side, er på små bærbare (10") næsten umulige at lukke ned, og gør derved sited ufunktionelt. Simpelthen noget shit.. Vil i venligst ændre dette tak !!
