Søgning på: matematik noter 1.g. Resultater: 17421 til 17440 af 47497
-
Har mundlig examen i morgen! Hjælp!
ForumindlægGodag folkens. Jeg har trukket emnet "Fortælleren" til mundlig eksamen. Jeg er næsten ferdig med min foreberedelse, men jeg mangler at perspektivere til nogen tekster som f.eks. "Nattens dronning" og "Nåede de færgen". Spørgsmålet er nu: Hvordan skal sådan en persp... -
Oversættelse
ForumindlægJeg har en sætning som jeg bare ikke kan få til at give mening, men det er også længe siden jeg har haft latin. Er der en eller anden der kan hjælpe med en oversættelse? Eller et tip om hvordan den skal forstås?postremo quid in hac mirabile tantoperest,si genus humanum, cui vox et lingua vigeret,... -
Hjælp til lidt tysk
Forumindlæggodaften...jeg sidder med noget tysk jeg har skrevet, men er ikke helt sikker på om det er rigtigt, ville derfor blive mægtig glad hvis der var nogen som ville rette det igennem..Die andere Hauptperson in der Geschichte ist der Mann, seine Name wir auch nicht kennen. Meiner Meinung nach gibt es e... -
STX - Historie eksamen
ForumindlægHej Jeg skal op i historie på fredag. så jeg skal trække torsdag. Men jeg ved ikk, hvordan jeg skal bruge forberedelsestiden. Jeg har en lav læsehastighed, så jeg vil helst ikke spille min tid og bilagsmaterialet består af ca. 15 sider. Er der nogle der kan hjælpe mig med at sige, hvad og hvord... -
Eksamen
ForumindlægHej allesammen. Hvis man skal til dansk mundtlig eksamen og ikke har læst op på pensum eller øvet og man skal op i morgen. Hvad gør man så?? -
9.klasse
ForumindlægHey!Skal op i fysik i overmorgen...:/ Og har brug for hjælp. Mangler nogen forsøg til-Vekselsrøm-Radioaktivitet-KalkOgså skal jeg op i engelsk d. 6/7:(Er meget, meget nervøs! Plejer at få 8...ikk det bedste.. og vil self. også gerne have 8 til eksamen!Hvis nogen ligger inde med notater til følgen... -
Stud. Eksamen I dansk...Sp. om prioritering
ForumindlægHey... Ville lige høre havd der er vigtigst at forberede sig godt på. Jeg har nu gjort rede for ALLE littærere perioder i mit eksamenshæfte, så jeg kan slå op i det til eksamen...at gennemgå disse perioder har jeg brugt ca. 4 dage på. Har jeg begået en fejl eller? Syns ikke det er det vilde man k... -
Når Snerlen Blomstrer Opgaver..
ForumindlægHej alle sammen. i min klasse har vi lige læst Når Snerlen Blomstrer. og nu er vi så blevet stilet nogen spørgsmål men jeg har virkelig ingen andelse om hvad svaret er det er ca. 5 måender siden vi har læst bogen :S. det kunne være dejligt vis nogen gad hlælpe (;: - Beskriv forholdet mellem claus... -
Shakespeare Sonnet 138
ForumindlægHåber der er nogen der kan hjælpe mig med dette.. Skal op i mundtl. engelsk og forstår ikke Shakespeares sonnet 138.. Er der nogen der har nogle notater til den??Ville virkelig være en stor hjælp.. -
Nato
ForumindlægHvad kræver det at et land kan blive medlem af NATO Og hvordan foregår det at blive medlem? -
El-magnetisme(haster)
ForumindlægHejsaForbliver en elektromagnet magnetisk når man slukker for strømmen?Hvad går lillefingerreglen ud på?Hvordan beregner man den nyttige elektriske effekt?På forhånd mange tak! -
oversæt til engelske
Forumindlæg1. Hun lagde sig ned på sengen og græd\n2. Vand koger ved 100 grader\n3. Solen var ved at gå ned bag bjerget, og Al var i færd med at lave sin aftensmad, da stilheden blev brugt af et højt brøl.\n4. Hvorfor tager du din frakke på ? Det er ikke koldt udenfor. \n\n -
SSO - praktisk
ForumindlægEr halvvejs med min sso og den fylder cirka 13 sider. Min lærer fortæller, at pga. formler, figurer og tabeller må den fylde 25-30 sider. Jeg spurgte da, om det var inkl. indholdsfortegnelse, litteraturliste osv. Det vidste han ikke helt, men efter en del tænken sagde han det ikke var inkluderet,... -
Trækker det ned i karakter hvis...
Forumindlæghey derude jeg skal op i morgen og er lige pt. i gang med at korte mit talepapir ned og tænkte derfor på om der er nogle som ved om - og hvis ja - hvor meget det trækker ned at have et talepapir der fylder mere end 1 side med ind til eksaminationen? her tænker jeg på 1,5-2 sider? på forhånd tak -
Radioaktivitet
Forumindlæghey folkens jeg er igang med at finde sider på nettet som indenholder noget omkring Radioaktivitet. Jeg tænkte at det kunne være at nogen af jer derude sad inde med nogle notater eller eventuelt nogle forsøg omkring radioaktivitet. hvis I har noget om det, må ikke meget gerne svarer :) Tak for hj... -
fysikjournal?
Forumindlæger en fysikjournal ikke bare brugt for at læreren kan se om man forstod forsøget? -
Rettelse af stil...
ForumindlægHej! Er der nogen der vil rette min stil ?Dansk version:Teksten “You can’t go again” er en artikel fra avisen Time, den 24. december 2001. Artiklen er skrevet af Tariq Ramadan.Det gennemgående tema er diskussionen omkring muslimer og integration i Europa. I artiklen konkluder Ramadan at mange mus... -
Mangler lidt hjælp til en opgave
ForumindlægHvor mange procent er antallet af personer der tager på charterferie fladet fra 1988 til 1991Indekstallet i 1988 er 132 og indekstallet i 1991 er 82Hvis man så skal regne ud hvor meget det er fladet siger ´man så ik bare 132-82 = 50 så det er fladet 50% ?? er dette korakt ? -
ismer
ForumindlægHej.Jeg vil gerne spørger om de alle begreber, som ender med ismer har noget "fællestræk", og hvorfor ender det med isme. jeg er ikke dansker, så har jeg brug for lidt mere forklaring til det. Ordbogens forklaring er ikke nok for mig. På forhånden tusind tak -
Ekamensplan
ForumindlægJeg skal op i 7 ekamener i år 3 skriftlige og mundlige. Men mine mundtlige eksamner ligger ret tæt op ad hinannden og jeg kan ikke nå at læse til en eksamen af gangen. Derfor: Hvordan er jeres erfaringer med at læse til fire mundtlige eksamener på en gang og har i nogle gåde råd til hvordan man ...
