Søgning på: fysik noter b. Resultater: 17441 til 17460 af 110438
-
Løsningerne til eksamenssætet
ForumindlægHej, somebody ved om løsnigerne til de forskellige eksamenssæt ligger et eller andet sted, selve eksamenssættet kan man hente på undervisningsministeriets hjemmeside, men kan ikke finde løsningerne -
Indikatorer på syrer og baser?????
ForumindlægHjæælp!! Jeg kan slet ikke finde noget om hvad "indikatorer på syrer og baser" Nogle der kan hjælpe??:) -
Udregning af u-værdi for tagkonstruktion
ForumindlægJeg skal udregne u-værdien for en tagkonstruktion, hvor jeg har fået følgende oplyst: Tagudformning: Huset udføres med afvalmede gavle. Tagkonstruktion: Præfabrikerede gitterspær. Taghældning: 25 grader. Tagudhæng: Vandret facadeudhæng, ca. 660 mm incl. tagrende, ca. 400 mm udhæng i gavle. Ve... -
Metode hjælp :s
Forumindlægjeg har skrevet om hvordan atombomben virker, hvilken metode har jeg så brugt? det kan jeg ikke helt finde ud af, har jeg brugt den dedoktive eller den indoktive? -
Hjælp til at forstå fænomenet "ligevægt"
ForumindlægHej Jeg er i gang med at skrive et teori afsnit til forsøget "Kroppens hvileeffekt" og jeg vil gerne inddrage lidt relavant viden om fænomenet ligevægt. Uheldigvis har jeg ikke så styr på det og jeg kunne virkelig godt bruge en til at kunne forklare mig hvad det basalt er. Gerne med... -
el lære
Forumindlæghej.. jeg sidder og kigger på en opgave hvor der står jeg skal finde erstatnings impedansen.. er der en der kan fortælle mig hvordan jeg gør det ? følgende ting er oplyst i opgaven. R1=10ohm R2=5ohm Xc=6ohm Xl=10ohm -
NEEEJ
ForumindlægHej allesammen , ja i kan jo se overskriften at det haster... ( emnet: fra lavt vand til dybt vand Jeg skal forklare hvordan fiskene kan komme fra lavt vand til dybt vand. og skal bruge de nedstående ord. Men jeg kan bare ikke forstå hvordan og hvad jeg skal skrive i opgaven:/ Nogen som kan hjælp... -
Samlet gymnasial uddannelse og som enkeltfag.
ForumindlægHvad er det?? Det er vis i STX, hvor man kan få nogle fag som enkelt fag .. -
Brint og brændselscelle
ForumindlægHej. Jeg sidder og prøver at forstå hvordan en brændselscelle fungere. Har såmænd forstået det, men det er den kemiske proces der driller lidt, og håbede at der var en der gad at hjælpe lidt. :) en brændselscelle består af en membran hvor der udenom er en elektrolyt. Elektrolytten er ionledende... -
Kirkeorgel frekvens.
ForumindlægOpgaven lyder: På et kirkeogel er frekvensen af den dybeste tone 16,35hz. Hvad er den effektive længde af orgelpiben, når denne er en kvartbølgesonator? Håber at i kan hjælpe mig med opgaven. MVH Marcus. -
Hjælp!! (Termiskprøve)
ForumindlægHej folkens derude, jeg vil bare lige høre om hvad for nogle fag der er vigtigst til den der TERMINSKPRØVE???? Håber der er nogle der har svar til det jeg skal have hjælp til......:) Tak på forhånd!!:) Skal bare lige siges at jeg kun går i 8 klasse, så det er min førske terminskprøve (V... -
Pascal og N/m^2
ForumindlægHej, er pascal og N/m^2 det samme? -
hvorfor?
ForumindlægSynes ikke rigtig jeg kan finde noget om det - hvordan kan det være at der i en kernereaktion frigives energi? Har jeg tænkt en del over ... -
Frit fald
ForumindlægHej, kan man bruge ligningen for frit fald når en austranout hopper på månen? Austranouten bliver vel ikke påvirket af andet end månens tyngdekraft? -
Endelig er det OVERSTÅET!! :)
ForumindlægHeeey allesammen! Endelig er alle mine eksamener overstået. Jeg er lettet og kan endelig nyde sommerferien:P Hvordan er det gået for jer? Noget i gerne vil dele? Jeg vil meget gerne høre om hvad i har oplevet :) Gooo' ferieeeee !!!! :D -
Bohrs atommodel
ForumindlægHej alle Hvad er styrker og svagheder ved Bohrs atommodel? Er det rigtig forstået, at Bohrs atommodel ikke dur for atomer med mere end en elektron? Hvis ja, hvorfor ikke? Tak for hjælpen på forhånd -
varmekapacitet
ForumindlægA ball bearing at 20 degrees C, is dropped into a cup containing 250 g of water. The water warms from 25,0 to 30,0 degrees C. What is the heat capacity of the ball bearing, in J K^-1. Går ud fra at man skal bruge C=q/deltaT ? Jeg vil finde q først, skal jeg så sige: 5,0 K * 4,18 J K^-1 = 20... -
Hjælp til emne
ForumindlægKunne forestille mig det skulle have noget at gøre med IT, nogle gode ider? :) -
Kyoto-aftalen:) Det haster:(
ForumindlægHejsa:) Er der en venlig sjæl der kunne hjælpe mig med, at besvare følgende spørgmål? Det haster:( - Hvordan begrænser Kyoto aftalen den globale opvarmning? - Hvorfor er USA ikke en del af Kyoto aftalen? - Hvorfor indføres brintbiler ikke, når de går ind for Kyoto aftalens kvalifikationer? ... -
Biologi spørgsmål om kerneenergi
Forumindlæghej. jeg vil spørger om jeg kan få hjælp til nogle arbejdes spørgsmål til kerneenergi inde for biologi faget. jeg har en problemstilling der lyder på hvordan formindsker/stopper man spil i atomkraft.
