Søgning på: musik eksamen. Resultater: 17441 til 17460 af 36205
  • Forberedelse til 9 klasse - evt. gymnasiet.

    Forumindlæg
    Hej alle <3 Jeg skal starte i 9. klasse efter sommerferien, og er simpelthen så nervøs! Jeg ved godt, at 9.klasse ingen betydning har senere i studieforløbet, men jeg vil dog alligevel hjertes gerne afslutte 9. med et fremragende snit, så jeg ikke bliver forskrækket i gymansiet, af det høje ...
  • Andengrads ploynomier (Det gyldne snit)

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er ved at forberede mig til mundtlig matematik. Jeg skal gøre rede for det gyldne snit, men ved simpelhen ikke hvad det er. Nogle der kan hjælpe?
  • Årsprøve STX

    Forumindlæg
    Hej. Jeg går på 1.g, og skal til at afslutte dette år med årsprøver (ingen eksamener). - og undre mig over, om man kan dumpe og skal gå 1.g om, hvis karakterene man får fra årsprøvene, er så dårlige at snittet ligger under 2?
  • Trekant

    Forumindlæg
    Jeg kan simpelthen ikke finde ud af, hvad skal skal komme ind på her: "Gør rede for midtnormaler og højder i en vilkårlig trekant. Gør ligeledes rede for beregning af kendte stykker i retvinklet trekant og for beregning af ukendte stykker i ligebenet trekant"
  • Eksempler på anvendelse af sinusrelationerne

    Forumindlæg
    Hej alle Hvad menes der med, at jeg skal give eksempler på anvendele af sinusrelationerne? Kan i komme med et par eksempler?
  • Enzymatisk reaktioner i kroppen

    Forumindlæg
    Heej. :) Er der nogen der kan give mig eksempler på forskellige enzymatiske reaktioner i kroppen og hvordan disse reaktioner kan reguleres? Mange tak på forhånd. Er helt lost.. :)
  • Hvornår har I sommerferie? :P

    Forumindlæg
    Hej alle sammen i studieportalen :) Hvornår har I sommerferie ? :D
  • Redegørelse for eksponentialfunktionerne

    Forumindlæg
    Hej, jeg leder efter en ligefrem redegørelse for eksponentialfunktionerne, da jeg ikke synes at kunne finde nogen på google.
  • forhøjelse af gennemsnit

    Forumindlæg
    Hvis man i 2.g står med et gennemsnit af afsluttede fag på 8,1, er det helt umuligt at forhøje sit gennemsnit til cirka 9,8 til 3.g? Det er jo næsten to karakter højere... Er der nogen der har prøvet at forhøje sit gennemsnit så meget i løbet af et år og tog det meget indsats?
  • Kvartilbredden og boksplot

    Forumindlæg
    Hej jeg har brug for hjælp til opgave a og b. Jeg har svaret på variationsbredde, men kan ikke finde noget på nettet omkring kvartilbredden. En der kan hjælpe mig?
  • Kemi & Fysik

    Forumindlæg
    Hejsa. Hvor længe er forberedelsestiden til mundtlig kemi og fysik b- niveau?
  • Matematik Aflevering - hjælp!

    Forumindlæg
    jeg har brug for hjælp til : 'Omskriv - hvor det er muligt - nedenstående udtryk til kvadratet på en to-leddet størrelse: 1: a2+10+4b2+4ab 2: 9-6a+a2 3:6ab+b2-12+16a2-8ab 4:(a+b)(a-b)+10b2+6ab HÅBER PÅ I KAN HJÆLPE! :-)
  • Forberedelse til niveau A.

    Forumindlæg
    Hej Alle i dejlige mennesker! Håber i nyder det gode vejr. Jeg har lige afsluttet Mat. B med udemærkede karakterer, jeg synes dog ærligt ikke at jeg har en særlig dyb viden indenfor nogle af områderne. Jeg sidder med Systimes MatB bog og tilhørerende opgave bog og løser opgaver og prøv...
  • mislykkes årsprøve

    Forumindlæg
    Hej har bare brug for nogle gode råd går i 3g. har været til sygeårsprøve i skriftlig dansk, men det gik rigtig galt Har aldrig nogensinde haft eksamensangst el. noget får altid 7-10 i karakter pludselig blev jeg helt blank, og kunne ikke formulere to sætninger, - har aldrig oplevet ...
  • Forskel på kronik og essay

    Forumindlæg
    Hej Derude! :D Jeg har fået den opgave at skrive en kronik. Jeg kan bare ikke umiddelbart se forskellen mellem en kronik og et essay. Hvad er forskellen på en kronik og et essay?
  • Funktionsforskrift - ?!Hjælp!?

    Forumindlæg
    Hjælp! Jeg står med en aflevering og forstår virkelig ikke hvad en funktionsfoskrif er ... så plis hjælp sådan her ser opgaven ud : opstil en funtionsforskrift, der viser sammenhængen mellem længden af muren og masse af stenfyldet Murens længde i meter 2 4 6 8 ...
  • Vil du godt?????

    Forumindlæg
    Hej sp :) Jeg skal meget op til termins pr&#248;ve. Er det nogen som gider bruge lidt tid p&#229; at fort&#230;lle hvordan det foreg&#229;r og hvordan man kan forberede sig bedst muligst.
  • finde på fejlsætninger

    Forumindlæg
    Hej SP Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde på en fejlsætning til hver af disse to regler? Jeg kan ikke gennemskue det
  • Projektopgave - Idéer

    Forumindlæg
    Hejsa! Jeg er igang med et projektopggave med overemnet "frihed". hvad kunne delemnerne være ? er helt blank + problemstilling ?
  • Det var dengang!

    Forumindlæg
    Jeg har været på bogudsalg, antikvariske bøger. Fandt en opslagsbog med rentetilskrivning, 3% - 3½% - 4% - - - 6% p.a. En hel bog på ca 1 cm bare for at kunne slå de tal op, som I i dag får fra jeres lommeregnet eller CAS værktøj. Min egen logaritmetabel er fra 1965 (26.udgave/Gads forlag)...