Generelt

Forberedelse til 9 klasse - evt. gymnasiet.

12. juli 2020 af pinkyyy

Hej alle <3

Jeg skal starte i 9. klasse efter sommerferien, og er simpelthen så nervøs!

Jeg ved godt, at 9.klasse ingen betydning har senere i studieforløbet, men jeg vil dog alligevel hjertes gerne afslutte 9. med et fremragende snit, så jeg ikke bliver forskrækket i gymansiet, af det høje niveau og press som lægges på eleven.

Det vil jeg gøre ved enten at bevare mit nuværende standpunktkaraktersnit som er lidt under 11, eller ved evt. at forbedre mig i nogle af fagende.

Desuden er jeg mega skræmt over de mundtlige afslutningseksamener, da jeg har det med at klokke i det, når jeg bliver nervøs. 

Har i nogen gode råd til, hvordan jeg kan bruge noget af tiden, her i sommeferien til at forbedre mig i hvert fag. Anbefaler i evt. nogle hjemmesider som har hjulpet, og styrket jeres viden i bl.a. naturfagende, matematik og sprogfagende??


Brugbart svar (2)

Svar #1
12. juli 2020 af physique

Du behøver ikke at bruge din sommerferie på at læse, bare læs dine lektier og deltag i timen. Dette gælder også på gym.


Brugbart svar (1)

Svar #2
12. juli 2020 af ringstedLC

Nu ved jeg jo ikke, om du er meget nem at forskrække eller gøre nervøs. Men lige nu har du intet at være nervøs for. Niende klasse starter nogenlunde ligesom ottende gjorde og med det karaktersnit ligger du "pænt i feltet".

"da jeg har det med at klokke i det, når jeg bliver nervøs". Ja, men det gør langt de fleste af os. Du får rigelig tid i niende til at lære eksamenstekniker, der gør, at du næsten/slet ikke bliver nervøs. Men husk; en eksamen skal jo være lidt spændende...

Men hold nu din sommerferie ved at slappe af og derved lade op.


Brugbart svar (0)

Svar #3
10. april 2021 af Planteelsker

Du skal slet ikke være nervøs. Gem din nervøsitet til gymnasiet. Hvad du får af karakterer i 9. klasse har ingen betydning for, hvad du får i gymnasiet. Bare slap lidt af og nyd, at det er dit sidste år, hvor karakterer ikke betyder noget. 


Skriv et svar til: Forberedelse til 9 klasse - evt. gymnasiet.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.