Søgning på: fysik noter b. Resultater: 17461 til 17480 af 110438
-
Base
ForumindlægHvordan laver man en base? -
Lys og Kvantefysik
ForumindlægHej alle sammen :) Er der nogen der kan forklar, hvad det vil sige, at lysets energi er kvantiseret MEGET simpelt? Synes at fysikbøgernes måde at forklarer lys og kvantefysik på, er meget forvirrende :( Håber nogen kan hjælpe! På forhånd taak! -
hjææææælp
ForumindlægKom med 4 eksempler på ionbindinger og kovalente bindinger, hvor du kommer med forklaring på hvordan molekylerne opfylder oktetreglen. Nogen der kan hjælpe?? -
Alfastrålinger
ForumindlægHej:) Jeg har en fremlæggelse om alfastrålinger og jeg kunne virkelig ikke finde noget om hvor man brugte alfastrålinger henne. Jge håber i kan hjælpe mig med d...? -
Vektorregning
ForumindlægHej, er der nogle, som gerne vil hjælpe mig med denne. Især opgave c er jeg lidti tvivl om? -
hjælp til fysikopgave
ForumindlægBeskriv med ord hvad potentiel, kinetisk og mekanisk energi er Hvilken formel kan man beregne kinetisk energi med? Hvilken formel kan man beregne potentiel energi i et konstant og lige tyngdefelt med? Hvad vil det sige at den mekaniske energi er bevaret? Gælder det altid at den mekaniske ener... -
Haster! Skråt kast med luftmodstand
ForumindlægHej, jeg sidder netop og skriver en større opgave om det skrå kast med luftmodstand. I den forbindelse vil jeg gerne lave en graf, der viser banekurven for det skrå kast med hastighedskvadratisk luftmodstand. Hvordan kan jeg lave en sådan graf i Excel? -
Ad Hoc opg. på apotek som farmaceutstuderende
ForumindlægHej Allesammen Hvilken fordele er der ved at arbejde med Ad Hoc opg på et apotek, hvis man gerne vil være farmaceut? -
Permeabilitet - konsekvenser
ForumindlægHvilke konsekvenser har permeabilitet for kloden? og hvad kan man gøre for, at få det ændret (bedre)? -
Faglige ord til NVG
ForumindlægSom overskriften hentyder, leder jeg efter en liste eller bare nogle gode fagord til NVG Tak på forhånd -
Trykket i vand
ForumindlægHej kære brugere :) Det er fordi jeg har lavet et forsøg - Trykket i vand og her skal jeg svare på et spørgsmål, der lyder således: "Hvilken kraft er skyld i, at trykket stiger med væskedybden?" Håber i vil hjælpe mig med at give en fysisk forklaring Tak på forhånd :) -
Transport af celler
ForumindlægHej, Jeg kan ikke finde ud af at svare på dette spørgsmål i min opgave om trandsport af celler. Vi skal forklare, hvilken slags transport, der er tale om, og hvad der karakteriserer dem. -
Reducer udtrykket
ForumindlægReducer -(a-b)^2+2(b^2-ab) -
trekant beregning?
Forumindlægi trekant ABC er C=43%, B=76%, a=7. Beregn de resterende stykker. dvs. sider og vinkler. hvordan går jeg lige det? håber nogen vil hjælpe.. på forhånd tak.. -
Udtrækning af eksamensplan
ForumindlægHej alle sammen ! Som en stor del af jer her inde skal jeg også snart til at afslutte min studenter eksamen på stx. Mit spørgsmål er bare, hvordan det helt præcis forholder sig angående hvordan eksamensplanen udtrækkes, og om der er større chance for at komme op i nogen fag end andre ? Min stu... -
Talteori: Wilson's Sætning
ForumindlægJeg sidder netop og nørkler med disse noter: http://www.georgmohr.dk/vinderseminar/talteori.pdf og er stødt på beviset for Wilson's sætning (sætning 4.2. side 14), men der er noget ved det jeg ikke forstår. Jeg tror det er lettest for jer at besvare mit spørgsmål, hvis i hurtigt orienterer j... -
Opgave hjælp!!
ForumindlægHej jeg er ny her og har brug for hjælp til en opgave En cylinderformet vandtank har en diameter på 58 cm og en højde på 96 cm. a. Hvor mange liter vand kan tanken rumme? (2 dec) b. Hvor mange liter vand er der i tanken hvis vandet har en højde på 32 cm? c. Hvor højt oppe på tanken vil ... -
Falklandskrigen
ForumindlægHey!Jeg er en smule i tvivl i hvornår man skal bruge noter. Er der nogle der kan hjælpe mig, med at difinerer den helt klare fremgangsmåde mht. noter. PÅ forhånd tak! -
kan man sige dette>
Forumindlæghe does not wants to do that.el. skal man sige he does not want to do that? -
Old - Iliaden
ForumindlægJeg er virkelig på røven, hvad angår Iliaden!!! Har ikke nogle tavle noter pga. lære!!jeg er interesseret i noter til :[email protected] tak for hjælpen!!
