Søgning på: international økonomi a eksamen 2017. Resultater: 17481 til 17500 af 170164
-
HA (jur) og mat
Forumindlæghej, jeg har netop fået brev om at jeg er blevet optaget på ha (jur) (fra en standby-plads), det var ikke min første prioritet og derfor har jeg ikke undersøgt uddannelsen så meget (som jeg måske burde.. ) synes den lyder ret spændende men er lidt nervøs for hvor god man skal være til matematik ... -
Muligt at dumpe?
Forumindlæg2.1 i snit samlet inden de sidste 7 eksamer. 3 i snit de sidste 6 eksamer, en eksame tilbage, muligt at dumpe? -
Sygeksamen og...
ForumindlægHej! Jeg er meget bekymret for min eksamen på mandag, jeg skal op til mat. B skrf.. jeg ersyg og ved ikke om det går over indtil mandag., jeg er bange for at det påvirker min eksamen.. Så mit spørsmål er hvis jeg går til sygeeksamen og det er i august hvor jeg skal tage sommerkursus i mat. A på G... -
Opstil 2 ligninger og løs dem. A. Tømmerhandel Bøgh tager 36 kr. pr. meter af en slags brædder. De leverer gratis. Tømmermester Birk tager 34 kr. pr. meter f...
Forumindlægsv -
Fra STX til HA Erhvervsøkonomi på uni
ForumindlægHej! Jeg blev færdig med min stx i sommers og har valgt at læse Erhvervsøkonomi og Matematik i København efter sommerferien. Jeg vil i i denne sammenhæng høre om, der er nogen herinde, der på samme vis er gået fra STX og startet på en uddannelse ala ovenstående, evt. almen erhvervsøkonomi osv. o... -
Cuba-krisen - Redegøre for grundtrækkene ved den kolde krig 1945-1962, flexible response, massiv gengældelse og terrorbalancen
ForumindlægHej Er der nogen, der har eventuelt har nogle gode materialer, der vil hjælpe med at besvare: Redegøre for grundtrækkene ved den kolde krig 1945-1962 med særlig vægt på flexible response, massiv gengældelse og terrorbalancen På forhånd tak :) -
Hvilket gymnasium
ForumindlægHej! Jeg skal på efterskole til næste år og derefter skal jeg på gymnasiet. Men! Jeg vil meget gerne have Dansk på A, Samfundsfag på A, Engelsk på A og Spansk på A. Kender i nogle steder, hvor man kan få det? Mvh Dampe -
Funktionelle indkomstfordeling problem
ForumindlægHej Jeg skal svare på et spørgsmål i international økonomi. "Når økonomer taler om den "Funktionelle indkomstfordeling", er det følgende begreb, der skal inddrages: Disponibel indkomst, BNP, BFI, realindkomst." Jeg skal så svarer ja eller nej til dette. Jeg ville selv sige j... -
Om landbrugspolitik
ForumindlægHjææælp jeg har valgt at skrive 3.g opgave i International økonomi- og kunne derfor godt bruge lidt gode råd, jeg har valgt at skrive om eu's landbrugspolitik, men ved ikke rigtigt hvordan jeg starter! er der nogen som kan hjælpe med gode råd eller forbindelser? -
Er der nogen, der vil læse min opgave igennem?
ForumindlægHej :-) Jeg er tæt på at være færdig med mit studieretningsprojekt om finanspolitik i fagene international økonomi og matematik. Jeg synes, det kunne være rart at få en anden, som har forstand på emnet, til at læse opgaven igennem og sige, om der er noget, der er forkert. Er der en, jeg kan få ti... -
Hjælp til produkt
ForumindlægHej alle sammen, Jeg skal til at skrive projektopgave i niende, og er en smule i tvivl om min problemformuleringen og mit produkt. Mit emne er international økonomi og økonomiske forbindelser. Jeg har vedhæftet en fil med ting jeg godt kunne tænke mig at undersøge. Håber i vil svare på dette ... -
Løsning af midtvejsopgave
ForumindlægHej. Jeg sidder med en midtvejsopgave i international økonomi der skal afleveres om et par dage. Jeg har af forskellige årsager ikke lavet den og er dermed presset. Hvis en eller anden har interesse i at hjælpe ved at løse den (vil selvfølgelig betale for vedkommendes tid) så skriv endelig til mi... -
Tredje limfjordsforbindelse - konsekvenser for samfundsøkonomien?
ForumindlægHej allesammen herinde. Jeg er igang med en international økonomi-aflevering, og har fået et spørgsmål som jeg har en del besvær med: Analyser hvilke konsekvenser en opførelse af en tredje limfjordsforbindelse vil have for samfundsøkonomien? tredje Limfjordsforbindelse = endnu en bro mellem ... -
Protektionisme på Fremmarch
ForumindlægHej Folkens!:-) jeg har en aflevering der skal afleveres, hvor jeg har fået tilopgave, at lave den opgave der hedder 23.10 i International Økonomi bogen Niv. B bogen er udgave 2. :-) men jeg kan desværre ikke finde ud af det, så ville høre om der var nogen af jer, der kunne hjælpe mig med måske... -
Haster: Den nye EU-traktat
ForumindlægHej. Jeg skal til at skrive studieretningsprojekt om to dage i international økonomi. Skal skrive om den nye EU-traktat. Er der nogen der ved, hvor jeg præcis kan finde den henne? Og måske en endnu større hjælp; Nogen der ved, om der er et sted hvor den gamle er stillet op imod den nye, altså hv... -
SRP opbygning af strategisk analyse???
ForumindlægHej alle sammen.. I min problemformulering står der "lav en virksomhedsanalyse af Bang & Olufsen, herunder eksportberedskab og økonomi. Vuder med udgangspunkt i overstående analyse virksomhedens muligheder for at styrke deres position over for den internationale målgruppe" Jeg har s... -
SRP - IØ og Engelsk - udveksling af ideer
ForumindlægHej! Jeg skal skrive om et engelsktalende land, med international økonomi som hovedemne. Men jeg er helt blank mht. det emne jeg vil skrive om og altså hvad jeg vil tage fat på. Må jeg høre hvad andre med den samme kombination har valgt at skrive om, også dem der allerede har lavet det før fra de... -
Iø - priselasticitet på øl og spiritus
ForumindlægJeg sidder med en opgave i International Økonomi, som jeg er kørt fuldstændig fast i. Opgaven handler om afgifter på øl og spiritus, og jeg skal finde ud af, hvorfor der er forskel på de to produkters priselasticitet(spiritus er mere elastisk end øl), hvis man sænker afgiften på produkterne? Er d... -
SRP - IØ og VØ
ForumindlægHeej folkens.. Er der nogen der kan hjælpe mig med, at komme med ideer til SRP, om emner man muligvis kunne skrive om i fagene International økonomi og VØ. Jeg kunne godt tænke mig at skrive noget om eu - f.eks. traktater og ligne ting. Håber at der er nogen der står til råd og kan hjælpe mig. -
Samfundsøkonomiske nøgletal
Forumindlægjeg har lige fået udleveret min srp i international økonomi/ virksomhedsøkonomi. Min første problemstilling lyder: beskriv væsentlige elementer i en landeanalyse og redegør for udviklingen i udvalgte samfundsøkonomiske nøgletal med betydning for Carlsberg på det russiske marked. Altså jeg vil ...
