Søgning på: srp samfundsfag og spansk. Resultater: 17481 til 17500 af 20599
-
Valget 2011 Opgave, hjælp
ForumindlægHej :-) Jeg skal lave en samfundsfags opgave om valget 2011, hvori svaret på nogle stillede spørgsmål skal indgå. Et spørgsmål hedder: "Gør på grundlag af figur 1 rede for resultatet af Folketingsvalget 2011 på landsplan". Der står at Social demokraterne står til færre procent... -
AT-årsprøve - fagenes sammenspil
ForumindlægHej med jer, Jeg er så heldig, at jeg skal til årsprøve i AT på torsdag i fagene samfundsfag og historie. Mit emne har været overvågning, hvor mit nutidige fokuspunkt har været TV-overvågning og mit "historiske" har været postovervågning i enevælden. Jeg er imidlertid kommet i pro... -
Tvivl om analyserende del
ForumindlægHej Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg korrekt skal analyse og undersøge i mine fag, samfundsfag og historie, i forhold til denne del af opgaveformuleringen: 2. Undersøg hvilke udfordringer, den danske velfærdsstat står overfor. Umiddelbart har jeg indtil videre valgt nogle tekster fra teol... -
Uddannelsesmuligheder - samfund
ForumindlægHej derude! Jeg er en 20-årig pige, som holder sabbatår! Dvs. jeg til sommer, ifølge mine planer, skal søge ind på en uddannelse i Aarhus! Problemet er, at jeg er kommet i tvivl om hvad jeg vil, og det kunne jo være folk herinde har nogle erfaringer :-) Jeg har interesse indenfor, samfund, kul... -
Arabisk universitet i Emiraterne
ForumindlægHej alle. Kender nogen af jer et universitet der udelukkende underviser på arabisk i Emiraterne? Jeg søger et universitet der underviser i faget arabisk, samfundsfag (på arabisk) og kommunikationsfag (på arabisk). Jeg har sel brugt en del tid på at lede, men alle universiteter jeg har fundet u... -
redegøre for bipolar, multipolær og unipolær/ realisme.
ForumindlægHeej, sidder og skal redegøre for bipolar, multipolær og unipolær/ realisme. Nogen der kan hjælpe med at forklare det med ord end bare: Multipolaritet er når der er mange stormagter Unipolaritet er når der er en stormagt, som fx USA Bipolaritet er når der er to eller tre stormagter fx USA og... -
Synopsis: globalisering
ForumindlægHej! Er du super skarp i samfundsfag? Så ku' jeg godt bruge din hjælp! :-) Jeg skal lave en synopsis i emnet "globalisering". Jeg er gået i stå og er lidt i tidsnød. Synopsen skal tages udgangspunkt i følgende artikler: http://www.information.dk/479840 og en anden artikel, der om... -
“Det svære demokrati”
ForumindlægHejsa. I historie skal vi have om “det svære demokrati”, dertil lyder et spørgsmål således: Hvad forstår du ved begrebet “demokrati”? Her kommer jeg en anelse i tvivl, da jeg i samfundsfag (c-niveau) også har om demokrati, hvor vi særligt snakker om politik samt de forskellige styreformer etc. ... -
Analyse af interview SSO
ForumindlægHej. Jeg skal i den kommende uge (uge 6) skrive SSO om hjemløse. Jeg skriver i samfundsfag b og psykologi c. Jeg har interviewet en hjemløs, og det interview skal jeg analysere med henblik på ontologisk sikkerhed(Giddens). Jeg er bare lidt i tvivl om hvordan man laver sådan en analyse. Den skal... -
Hjælp til projektopgaven
ForumindlægVi sidder 3 uger før projekterne og har lidt problemer med hvilket produkt vi skal have, vores overemne er udvikling, og vores underemne er telefonen! vi har ikke lagt os fast på om det er hele perioden eller kun en lille bid. Vores ideér til spørgsmål til problemformulering lyder på: Hvor kom ... -
International linje på STX?
ForumindlægHej, Jeg skal nok på STX efter sommerferien, og derfor har jeg overvejet en del linjer. Jeg interesserer mig for verdenssamfundet, økonomi, og derudover elsker jeg at rejse og opleve verdenen. Vil derfor spørge om der er nogen som kender nogle linjer, som ville passe mig, og også på hvilket gym... -
AT 2014 emne og fagkombination med madreklamer i dansk?
ForumindlægSå er det snart frist for valg af emne og fag til AT.. Emnet i år blev jo mad og mennesker.. Er der nogen der har foreslag til kombinationer af fag med dansk A ? Jeg ville rigtig gerne analysere nogle madreklamer i dansk, men har svært ved lige at se hvilket andet fag jeg kan få til at indgå, og... -
40 år HF?
ForumindlægHejsa. Jeg har desværre været på kontanthjælp de sidste par år , med gentagende praktik , hvor der desværre ikke var en " gulerod " i den sidste ende!!!' Jeg har altid haft let ved ny læring , gik på OTS for år tilbage ( service-udd.) , men ingen praktik plads. Havde et snit på 10.... -
AT Hip Hop
ForumindlægHej, Jeg har AT og emnet er Hip Hop. Jeg har valgt at arbejde med fagene mediefag og samfundsfag. Problemformulering: Hvornår kan man sige at identitet er konstrueret frem for selvvalgt, og hvilken indflydelse har Hip Hop kulturen på dette? Er der nogen som kan hjælpe med nogle underspørgsm... -
Senere uddannelse
ForumindlægHej Alle Jeg er i øjeblikket igang med at uddanne mig til Socialrådgiver, men jeg har hen ad vejen indset, at jeg også har en stor interesse i at blive gymnasielærer. Jeg er derfor nysgerrig på, hvordan reglerne er i forhold til, hvis man vil tage en ny uddannelse. Ville jeg fx godt kunne arbejd... -
Problemformulering og problemstillinger
ForumindlægAT: Overemnet i år er Mad og Mennesker. Jeg har valgt emnet ''mangel og overflod'' i Matematik og Samfundsfag, hvor jeg skal undersøge den globale ulighed mht. til at her i Vesten smider vi flere ton mad ud om året hvor i mange afrikanske lande sulter flere tusinde mennesker. Er d... -
Mad og identitet - statistikker?
ForumindlægHejjjj :) Jeg er igang med AT-forløbet om mad og mennesker og har brug for hjælp. Mit emne er 'Mad som identitetsmarkør' og det er inden for fagene samfundsfag og dansk. Fokusset ligger på det senmoderne samfund og jeg sidder lige nu og mangler en eller form form for statistik, der hand... -
DK's Konkurrenceevne
ForumindlægHey Allesammen! Sidder lige og besvarer nogle spørgsmål til min samfundsfags lektie til imorgen. Jeg skal nævne 7 ting som har en indflydelse på Danmarks konkurrenceevne. Jeg må indrømme at jeg har svært ved at finde nogle "gode" eksempler. Indtil videre har jeg: - Valutaen - Lønomko... -
Forskellige metoder i religion og historie?
ForumindlægJeg er igang med AT9 i religion og historie og skal bruge forskellige metoder i fagene. Altså fag, der adskiller sig fra hinanden. Hvilket er lidt en udfordring. Indtil videre har jeg: Kvalitativ metode - indsamling af empiri Kvantitativ metode - spørgeskema Fænomenologisk metode - at afklare ... -
Matematik tilvalgs niveau
ForumindlægHej Jeg er i den situation, at jeg snart skal til at vælge tilvalg på AU. Her overvejer jeg 2 fag, nemlig samfundsfag og matematik, hvilket begge er primært tænkt for at blive gymnasielærer. Jeg er dog ganske usikker, når det kommer til matematik. Derfor kunne jeg virkelig godt tænke mig at vide...
