Søgning på: engelsk b skriftlig eksamen 2015. Resultater: 17521 til 17540 af 135334
-
P-piller og hormoner, hjælp til eksamen
ForumindlægHej! Jeg er i gang med at læse op til biologi C. kort sagt har jeg lidt problemer med at finde ud af hvordan de forskellige hormoner som er tilsat p-piller påvirker de overordnede hormoner. Gestagen som er syntetisk progesteron, påvirker: at der bliver produceret sejt slim som forhindr... -
Mundtlig matematik eksamen: bevis
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig med at bevise dy/dx = g(x) og begyndelsesværdiproblem ? -
Hjælp - analyse til mdt historie eksamen
ForumindlægHej jeg skal til studentereksamen i historie, og er faktisk usikker på hvordan jeg helt præcist skal gribe det an. Jeg har ikke rigtig forstået hvad de der analyser indebærer, hvis det nu f.eks. er en eller anden krig man kommer op i? Nogle der kan hjælpe mig. -
"Haster" eksamen på fredag ;/
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med at forklare hvad en ionforbindelse er helt præsict? -
Dna funktion eksam
Forumindlæghej jeg bestod desværre ik i biologi, de gav mig nogle spørgesmål som jeg ik kunne. vil lige spørge om i kan svar til mig. de spurgte hvorfor kopier man protein og hvorfor er det vigtigst have protein og hvad for nogen protein der er? ved i ? -
eksamens morgenen (digt)
Forumindlæg07.00 Morgen Sover Vågner Sover Meget uroligt Vågner pludseligt Øjnene sammenhængende Vil ikke Ser rundt Det venter Er ikke klar Kommer på benene Slæber træt kroppen Vand i ansigtet Tankerne kører rundt Kigger i spejlet Er du klar nu? Maden spises meget langsomt Hver eneste bid smages Tiden t... -
kalifat haster eksam om 30 min
Forumindlæghej hvad er kalifat haster skal afsted snart -
Dansk-mundtlig eksamen
ForumindlægHej Jeg har trukket "barndommen som fundament," og jeg vil spørge, om I har nogle gode idéer til, hvilken novelle jeg kunne vælge? Jeg har prøvet at søge lidt, men jeg har ikke fundet nogen gode noveller. Vi har haft om blinkende lygter, barndommens gade og nattens dronning af Tove Di... -
Eksamens spørgsmål 11
ForumindlægHej jeg er gået i stå med et eksamensspørgsmål.... Håber der er nogle der har lyst til at hjælpe mig med at forstå opgaven i detaljer :-) Tekst er lige så vigtigt for mig som beregninger, da jeg virkelig gerne vil forstå det hele! Facit til opgaven er: F_løft = 1178N (størrelsen), F_træk=943 ... -
Nogle der forstår dette, skal bruge det til matematik eksamen :)
ForumindlægGøre rede for fremskrivningsformlen og omskriv den så renten er isoleret ? -
Hvordan foregår samfundsfags eksamen?
ForumindlægJeg skal op i mundtlig samfundsfag A på mandag/tirsdag, og er simpelthen ikke helt sikker på hvad man skal gøre. Det er noget med at jeg så udleveret en slags overskrift på et emne, og en hel masse bilag. Så skal jeg opstille en problemformulering og en række problemstillinger ud fra kilderne. De... -
Dansk mundtlig eksame, længde?
ForumindlægHey. Jeg skal op i dansk i morgen. Jeg har dog det problem at min fremlæggelse ca. tager 15 min. Har hørt den kun må tage 10? Er det rigtigt? Hvad siger I? Mvh. Peter PS Det er folkeskolens afgangsprøve :) -
Herman bang eksame
ForumindlægNogle der kender en god tekst, der er skrevet af herman bang som man kan perspektiver Den sidste balkjole til. -
spansk eksamen mundtlig
ForumindlægHej Hvad skal man sige om en tekst man trækker 24-timer før ?? Hvis nu jeg trækker en tekst om vold, skal jeg så forklarer væsentlige temaer og kort hvad der sker, og så bagefter perspektivere til den tekst vi i skolen har læst om vold? eller hvordan -
Historie eksamen - problemstillinger
ForumindlægHej Alle Er der en der kan hjælpe med at kigge på mine problemstillinger? Jeg har trukket Vestens Verdens herredømme (koloniseringen, industrialiseringen og Imperialisme). Jeg har fået udleveret 13 kilder hvoraf nogle er tabeller og statistiker mens andre er taler og en enkelt trakt med kongen af... -
Eksamen i old - gennemgået tekststykke?
ForumindlægHej! Jeg sidder og skal i gang med at læse op på old, men er kommer i tvivl om en ting: Man trækker 1-1½ side af en "kendt tekst" - hvis vi siger, at det er Odysséen, vil det så sige, at jeg kun kan komme op i det tekststykker, vi har gennemgået i timerne, eller vil det bare sig... -
HJÆÆLP! Eksamen imorgen. Om atomer og lys
Forumindlægjeg skal mundtlig præsentere af emnet Bohrs atommodel skal også tale om FOTONER, ENERGINIVEAUDIAGRAM, EMISSION og ABSORBTION endvidere ønskes en omtale af RØDFORSYNING AD LYS FRA STJERNER håber I kan hjælpe mig. DET HASTER!! :) m.v. hilsen Rita -
Dansk mundtlig eksamen - HJÆLP!
ForumindlægHej Alle! Jeg har trukket fordybelsesområdet Kim Fupz, og har valgt han novelle “fællesgrav”. Jeg tænkte på hvad i kommer til at tænke på når i hører ordet fællesgrav, og hvad i tænker? Titlen MÅ jo have en betydning, så skriv ALLTT hvad i har! Tusind tak på forhånd! -
Matematik eksamen opgave 2c
ForumindlægHej jeg har problemer med opgave 2c i eksamensopgaven, så håber i kan hjælpe Lyset udsendes fra en pære, der er placeret i punktet L(0 ; 4), og reflekteres i punktet P. Lysstrålen bevæger sig i rette linjer og reflekteres således, at v1 = v2 , som vist på figur 4 c) Bestem vinklerne v1 og v2 J... -
Matematik mundtlig eksamen
ForumindlægJeg har nogle eksamensspørgsmål, som jeg er ved at tage noter til. Nu er jeg bare i tvivl, om jeg har gjort det rigtig. Fx. har jeg et eksamenspørgsmål, som lyder : redegør for andengradspolynomier, deres grafer samt toppunkt. Jeg har her redegjort for andengradspolynomiet, samt grafer og så har ...
