Søgning på: matematik fp10 maj 2018. Resultater: 17541 til 17560 af 33826
  • Finde regneforskrift når man kender 2 punkter på eksponentiel graf

    Forumindlæg
    Hejsa.. Hvordan finder man regneforskriten på en eksponentiel graf, når man kender 2 punkter på grafen? På forhånd tak. Mvh. Anders
  • Differentialkvotient

    Forumindlæg
    Hej, jeg har et spørgsmål, hvor jeg skal fortælle om diffentialkvotienten og regnereglerne, men hvilke regneregler ville i tage fat i?
  • Beregninger i undersøgelse

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg har samfundsfag på A niveau, men er igang med 2. år så det er vel B niveau.. Jeg har fået et opgavesæt med en opgave jeg ikke forstår som lyder: "Undersøg i hvor høj grad SF og DF's placering bilag D1 kan understøttes af materialet i bilag D2. Undersøgelsen skal indeholde...
  • Diff.

    Forumindlæg
    Hej alle Kan i hjælpe med fætteren her? Den er uden hjælpemidler, hvordan løser man sådan en fisk?
  • fordoblingskonstant (T2) og halveringskonstant (T)

    Forumindlæg
    Nogen der kan forklare dette med ord???
  • gymnaiser? HJÆLP!!!

    Forumindlæg
    Hej alle herinde.. Nu skal jeg altså til at vælge gymnasium, men jeg ved ikke helt hvilken nogle er gode. Jeg bor ved avedøre, og har hørt at avedøre gymnasium er ret god, men er ikke så sikker, men overvejer nemlig også Ørestads gymnasium, men der er bare lidt lang, og gider ikke sidder i tog o...
  • Polynomiers division terori

    Forumindlæg
    Hej jeg skal skrive teori om polynomiers teori, men har ikke helt styr på hvordan jeg skal gribe den an. Så jef håber på der er nogen af jer der ligger inde med noget teori om polynomiers division, så jeg kan se hvordan det skal gribs an.
  • Reducer og isoler

    Forumindlæg
    Nogen der ligger inde med alle de der regler omkring recuring og isolering? Skal terminsprøve i morgen og mangler virkelig øvelse!! :(
  • buesekunder (″) er altså gåseøjne, men hvad betyder bare en '

    Forumindlæg
    buesekunder (″) har symbolet som nærmest bare er gåseøjne, men når der bare står ' hvad betyder det så. når vi snakker parallakser osv.
  • omdrejningslegeme

    Forumindlæg
    nogle der kan hjælpe?:)
  • Partikulær løsning

    Forumindlæg
    Hvad fortæller en partikulær løsning til en differentialigning mig? Skal man forstå det som tangentens hældning i et bestemt punkt i en graf?
  • Eksamensspørgsmål - Geometri

    Forumindlæg
    Har tænkt mig at definere sinus og cosinus ud fra enhedscirklen, bevise sinusrelationerne samt forklare forholdet mellem at finde ukendte sider og vinlker, og til sidst, bevise cosinusrelationerne. Er det en dækkende besvarelse?
  • Eksamen STX

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har været til mundtlig eksamen i musik i 1.g I 2.g skal jeg afslutte engelsk, religion, biologi og kemi. Den eneste skriftelige eksamen jeg kan komme op i er altså engelsk skriftelig, da de andre udelukkende er mundtlige. Kan jeg derfor være rimelig sikker på at skulle om til e...
  • Hjælp til trigonometri

    Forumindlæg
    Hvordan viser man hvordan man ved brug af ensvinklede trekanter kan beregne sider og vinkler i retvinklede trekanter?
  • Seriøst ingen der ved det?

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg har om Svingninger i faget FYSIK og MAT, med FYSIK som hovedfag i SRP. Jeg skal lave en del forsøg og alt sådan noget, og er sådan set meget afklaret med min opgaveformulering, men det eneste jeg ikke ved hvad er, er et forsøg med; svingninger af 2 masser? Nogen der har en ide til, h...
  • kendetegn ved lineære funktioner

    Forumindlæg
    Hvad er kendetegnene ved en lineær funktion?
  • Potens

    Forumindlæg
    Jeg skal lave et oplæg om potens, men kan ikke helt finde ud af hvad det er. Håber i vil hjælpe med at forklare det?
  • Formlen K(n,r)!!!!

    Forumindlæg
    Nogle der kan hjælpe med at forklare formlen K(n,r)? Og måske komme med et eksempel på en beregning af sandsynlighedsfelter med formlen?
  • Psykologi på universitetet

    Forumindlæg
    Hej med jer :) Er der nogen her inde der studerer psykologi på universitetet? Om det er, ville jeg meget gerne høre fra jer. Om hvordan studiet er, om det er hårdt, og hvat det i praktis indebærer? Det har altid været en drøm at komme ind på det studie, men med et genmensnit på 10,6 ser det lid...
  • Portfolie - Flytte hjemmefra

    Forumindlæg
    Er der nogle der har lavet en portfolie med emnet ' flytte hjemmefra ' ??? Som jeg kan bruge som inspiration :)