Psykologi

Psykologi på universitetet

20. august 2018 af Maja1412 (Slettet) - Niveau: Universitet/Videregående
Hej med jer :)

Er der nogen her inde der studerer psykologi på universitetet? Om det er, ville jeg meget gerne høre fra jer. Om hvordan studiet er, om det er hårdt, og hvat det i praktis indebærer?

Det har altid været en drøm at komme ind på det studie, men med et genmensnit på 10,6 ser det lidt sort ud.. helst når man vil studere i København.. Det er jo altid en mulighed at søge gennem kvote 2, men det er jo kun de 20% som optages på den måde. Derfor ville jeg spørge om der er noget specielt som ville trække meget op, når en søger gennem kvote 2.

Også ville jeg gere prøve at få lidt mere indblik i hvad det er som skal læses på dette studie? Er der måske en bog jeg kunne se lidt på, så jeg for en fornemmelse om hvad det er for noget, og om det virkelige er nogen jeg brænder for?

Tak på forhånd!

Brugbart svar (1)

Svar #1
20. august 2018 af SandraKarls

Hej!

Det bedste du kan gøre er at kontakte en studievejleder på KU, for de kan give dig uddybende svar.

Selv var jeg ude på universitetet flere gange ( åbent hus, studerende for en dag m.m.), før jeg besluttede mig for, hvad jeg ville læse, hvilket blev jura.


Svar #2
20. august 2018 af Maja1412 (Slettet)

#1

Hej!

Det bedste du kan gøre er at kontakte en studievejleder på KU, for de kan give dig uddybende svar.

Selv var jeg ude på universitetet flere gange ( åbent hus, studerende for en dag m.m.), før jeg besluttede mig for, hvad jeg ville læse, hvilket blev jura.

Tak, det lyder som er rigtig god ide. Problemet er, at det ikke er muligt at tage ud på universitetet, fordi jeg ikke bor i området. :/ 


Brugbart svar (0)

Svar #3
20. august 2018 af SandraKarls

Så synes jeg du skal ringe og tale med studievejlederen. Det er bare at gå ind på KUs hjemmeside og finde kontaktoplysningerne ??

Brugbart svar (0)

Svar #4
20. august 2018 af guzbak

Du kan læse mere om fagene her: https://studier.ku.dk/bachelor/psykologi/undervisning-og-opbygning/

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Svar #5
20. august 2018 af Maja1412 (Slettet)

#3 Så synes jeg du skal ringe og tale med studievejlederen. Det er bare at gå ind på KUs hjemmeside og finde kontaktoplysningerne ??
#3 Så synes jeg du skal ringe og tale med studievejlederen. Det er bare at gå ind på KUs hjemmeside og finde kontaktoplysningerne ??

Tak, det gør jeg som det første! :)
Men ved du noget om fagene de lægger vægt på? Har for eksempel læst at de lægger vægt på psykologi, engelsk og matematik, hvis man søger gennem kvote 2. Jeg fik 12 i både psykologi og engelsk, og har været 5 måneder i england på sprogskole, med gode resultater.

Desværre fik jeg 02 til endelig eksamen i matematik. Jeg ved at reglerne er forandret, og selv om jeg supplerer matematik, så kommer det ikke til at forhøje mit gennemsnit. Mit spørgsmål er om det måske trækker lidt op, når de kan se at jeg også har suppleret matematik (Med forhåbentligt bedere resultater), eller kan det være ligegyldigt? 


Svar #6
20. august 2018 af Maja1412 (Slettet)

#4

Du kan læse mere om fagene her: https://studier.ku.dk/bachelor/psykologi/undervisning-og-opbygning/

Tak, dette var meget hjælpsomt :D 


Brugbart svar (0)

Svar #7
21. august 2018 af guzbak

Selv tak :) Klik dig lidt rundt på siden, der finder du også kontaktoplysninger til vejledningen, hvis du ønsker at tale nærmere med dem. Held og lykke med det!

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Skriv et svar til: Psykologi på universitetet

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.