Søgning på: biologi eksamen 2007. Resultater: 17581 til 17600 af 41309
  • Beregning af cellernes intracellulære koncentration

    Forumindlæg
    Har følgende opgave, hvor ligevægtspotentiale for Na+ er 65 mV, og cellerne er omgivet ekstracellulærevæske med en koncentration af Na+-ioner ([Na+]out) =145 mM Derved skal cellens intracellulære koncentration beregnes. Hvordan beregnes denne?
  • Anden afledt test

    Forumindlæg
    Hej, er der én der kan fortælle mig, hvornår vi har med et globalt eller lokalt, minimum eller maksimum at gøre? Eksempel: når A*C-B^2>0 har vi et maks, men hvornår er det globalt, og hvornår er det lokalt, og hvornår er det et minimum? Mange tak
  • REFLEKSION I=U?

    Forumindlæg
    Er det muligt at bevise (inden for refleksion) at indfaldsvinklen = udfaldsvinklen? Mvh. H89M
  • Haster , help please

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal op i historie i morgen.Jeg trak mit emne, der handler om Danmark i vikingtiden. Jeg skal lave perspektiveringer til nutiden, dvs. har mit emne haft betydning for nutiden, kan vi lære af det og har vi måske et særligt syn på den del af fortiden? Jeg ved det ikke hvad skal jeg sige:(
  • Kampen for det gode liv

    Forumindlæg
    Hej skal til at skrive at og ville høre om nogen har et godt emne, det ene fag skal være samfundsfag og det andet er valgfrit? Tak på forhånd
  • platon

    Forumindlæg
    Er den en som vil give et overordnet referat af symposion, menon og hulebilledet? tak
  • Problemfomulering til urbanisering

    Forumindlæg
    Hej, jeg mangler en problemformulering til AT. jeg skriver i fagene Historie A og Samfundsfag B. mit emne er urbaniseringen, hvor jeg bla. i samfundsfag lægger tager udgangspunkt i Georg Simmel (1858 - 1918) og han socoligiske syn på landbrugslivet og storbyslivet. Jeg håber nogen af jer vil komm...
  • TI89 Titanium TIL SALG

    Forumindlæg
    Helt ny TI 89 Titanium sælges for 1000,-, har aldrig været åbnet, da dette var et fejlkøb. Ny pris 1400,- Jeg bor i København og er villig til at mødes, men køber betaler hvis det kræver forsendelse. SPEC Type Graphing Calculator Display 100x160 pixel display Power Powered by 4 AAA batteries wi...
  • Jura - Bachelor

    Forumindlæg
    Hvad gør man hvis man dumper bachelor i Jura?
  • HF Sprog?

    Forumindlæg
    HeJ Er det obligatorisk at have tysk, fransk eller spansk på hf? Hvis det er .. får man så skriftlig karakter på B niveau, som man gør på gymnasiet?
  • Nykritisk og historisk/ideologikritisk læsning af "Mogens" af J.P. Jacobsen

    Forumindlæg
    Hej Jeg mangler hjælp til at analysere og fortolke novellen "Mogens" af J.P. Jacobsen ud fra en nykritisk og en historisk/ideologikritisk læsning. Er der nogen der har gjort dette før mig, eller er der nogen der har nogle gode råd? PFH. Tak
  • Sumkurver og kumulerede frekvenser

    Forumindlæg
    Jeg husker det som om at det er let at tegne sumkurver, men jeg har det med at glemme, hvordan man egentlig gør. Vedhæftede billede er opgaven, og jeg ville blive rigtig glad, hvis nogen ville fortælle mig, hvordan man gjorde. Udover det har jeg to spørgsmål. 1. Hvad skal der stå på X- og Y-...
  • Blokstruktur

    Forumindlæg
    Har man generelt blokstruktur på alle universiteter i Dk, eller er det bare KU?
  • Hjælp til novelle?

    Forumindlæg
    Hej, har en novelle for som skal afleveres om 2 dage. Jeg vil gerne skrive om Freja som føler sig tvunget til at snyde i afgangsprøve fordi der bliver forventet meget af forældrene. Men jeg kan bare ikke komme i gang, jeg er meget desperat efter hjælp. (Overskriften skal være snyd)
  • Delprøve 1, Engelsk b 30 maj 2016

    Forumindlæg
    Er der nogen som ejer denne opgave færdiglavet?
  • DIO - muhammed-krisen og huntington

    Forumindlæg
    Jeg skal i gang med at skrive DIO i fagene samtidshistorie og international økonomi, men mangler at få lavet en problemformulering! Jeg vil gerne skrive om noget med muhammed-krisen og dens økonomiske konsekvenser for Danmark. Og så vil jeg gerne have knyttet noget Huntington på på en eller anden...
  • Hjælp til rettelse af en kort anmeldelse

    Forumindlæg
    Hej Jeg har lavet en anmeldelse af Heminway's roman ," A farewell to the arms". Jeg har fået den rettet af min lærer, men der er nogle enkelte fejl som jeg ikke helt forstår,og desværre er det weekend nu så jeg kan ikke rigtig lige spørger. Hvis der er nogle som lige vil kigge ...
  • Hjælp! Analyse af en københavner i Jylland af Dan Turell

    Forumindlæg
    Hey Alle jeg har trukket Dan Turells forfatterskab og har derfor valgt essayet "En københavner i Jylland". Har svært ved at komme videre i analysen så har brug for inspiration. Håber der er nogle der kan hjælpe...
  • indledning til litterær artikel

    Forumindlæg
    Hejsan, Jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan man skriver en god indledning til en litterær artikel, da dette nok er det jeg er svagest til. Især hvordan man starter sin indledning og hvad der er godt og vigtigt at få med. Tak på forhånd.
  • Hvordan er det nu lige med den rodformel?

    Forumindlæg
    Sidder og skal bruge rodformlen til andengradspolynomier, men kan bare ikke huske den. Desværre. Nogen der kan hjælpe?