Søgning på: barndommens gade analyse. Resultater: 17621 til 17640 af 28984
-
Ole Sarvig "Husene" og "Du"
ForumindlægHej derude. Er der nogen som tidligere har gennemgået Ole Sarvigs to digte: "Husene" og "Du" med analyse og fortolkning? Jeg beder blot om nogle notater. På forhånd tak -
HJÆLP!!
ForumindlægEr desperat!! Skal skrive en stil om "det er et yndigt land", men jeg kan simpelthen ikke finde ud ad at analysere den. Indtil videre har jeg kun skrevet lidt om hvad de forskellig strofer handler om... -
Fysiske processer der er centralefor udviklingen af en rumstation
ForumindlægHej. Jeg har brug for lidt hjælp til min AT synopsis. Jeg skal finde nogle fysiske processer, jeg skal analysere, der er centrale for udviklingen af rumstationen ISS. Jeg håber meget på jeres hjælp. Mvh. -
Helle Helles køreplaner
ForumindlægHej derude... Jeg skal lave en analyse af Helle Helles novelle køreplaner. Jeg kan ikke finde ud af hvilke værdier, personerne står for. Så hvis der er nogle der kunne hjælpe mig med det ville det være dejligt. -
Vorherrebevars af Tove Ditlevsen
ForumindlægEr der nogen der har analyseret Tove Ditlevsens novelle ''Vorherrebevars'' ? Hvis der er, er der så nogen der kan hjælpe mig med tid og miløj, sproget og komposition? På forhånd tak :) -
"Godheden selv"
ForumindlægHej. er der nogle, som har læst "Godheden selv" eller blot et uddrag af den. jeg skal nemlig lave en analyse og fortolkning af et uddrag, men ved ikke hvilke aspekter jeg skal tage fat i! ?? -
2 korte spørgsmål om litterær perioder op til Dansk Mundtlig - 9. klasse eksamen
ForumindlægHej. 1) I en analyse, hvordan finder man ud af hvilken litterær periode en tekst fra fx 1850 er skrevet i? 2) Hvilke litterære perioder er nødvendige (gode) at have styr på? På forhånd tak -
Komposition i videoen 3 x s frederik fetterlein.
ForumindlægJeg har brug for lidt hjælp til min analyse af reklamen, ''skygge, solhat og solcreme med frederik fetterlein i hovedrollen. Jeg har brug for hjælp til kompositionen i reklamen, så hvis der var en der ville se reklamen, og finde kompositionen i den ville det være en stor hjælp. -
Tema og budskab i eventyret Rødhætte
ForumindlægHey kan nogen hjælpe mig jeg er ved at lave en analyse af Rædhætte og jeg mangler stort set kun temaer og budskabet kan nogen hjælpe mig? -
HJÆLP! diskursanalyse af Obama's indsættelses tale
ForumindlægHej Jeg skal lave en diskursanalyse af Obama's indsættelsestale, men har ingen idé om hvad man skal gøre, har lavet en analyse af talen, men forstår ikke hvordan man laver en diskursanalyse...? nogle der kan hjælpe?? -
digte
ForumindlægHej vil høre om der er nogen der har analyseret følgende digte af Thøger Larsen "vinternat" og "solsangen" og evt. har lidt noter til digtene eller til Thøger Larsen generelt. -
Bilag i opgaven
ForumindlægHej. Jeg vil høre, om nogen ved noget om, hvorvidt de kilder, man har analyseret (fra nettet!), skal vedlægges som udprintet udgave til synopsen, eller om man bare skal lave en henvisning i litteraturlisten om, hvilken side man har dem fra? Mvh. Sarah -
En enkelt sætning
ForumindlægHvordan analysere man denne her sætning: Der Putschversuch scheiterte, und Hitler kam in Festungshaft. x = der Putschversuch o = scheiterte trekant = firkant = bølge = bestem artikel = der putschversuch -
Prøveform b, spørgsmål bagefter?
ForumindlægEfter man har fremlagt sin analyse, sagde min lærer at man bliver stillet nogle spøgsmål og at man bare skal snakke med lærer og censor. Hvilke slagsspørgsmål er det? OG hvad hvis man ikke kan svaret? -
I Shot The Sheriff
ForumindlægHeej :D Er igang med at analysere Bob Marley´s I Shot The SHeriff.. Ville hører om der nogle der evt. har nogle stikord eller lignende, til denne sang.. På forhånd tak! -
Hjælp vigtigt
ForumindlægEr der nogen der har en analyse og fortolkning af Sig altid farvel i tide , som er skrevet af Ida Jessen Jeg skal aflevere min stil imorgen, så det er meget vigtig.-har virkelig brug for hjælp. -
Haster!!!
ForumindlægHej alle sammen .. Jeg er i gang med at analysere "Køreplaner" af Helle Helle.. Hovedpersonen drikker vin en del gange, men jeg kan ikke finde ud af, hvad vinen skal symbolisere ? Tak på forhånd :) -
"De Hvide Mænd" - Kenneth Bøgh Andersen
ForumindlægHejsa!Der er vel ingen der har en slags analyse liggende af bogen "De Hvide Mænd", hvor i der er skrevet noget om samfundet, personerne, personernes forhold til hinanden osv.Hvis I har, så skriv straks. -
Hjælp...til skriftlig eksamen i dansk
Forumindlæghej... er der ikkenogen der har en analysemodel til henholdsvis noveller, eventyr osv som de vil dele med mig og andre. Jeg ernemlig elendig til at skrive stile........ og især analysere og fortolke -
eksamen synopse
Forumindlæghejjeg trak fordybelsesområdet SAGPROSA og skulle vælge en primær tekst og en sekundær tekst..det har jeg nu gjort jeg har valgt "Børn syge af natlige sms'er" som den artikel jeg vil arbejde i dybden med..så ville jeg høre nu når jeg skal til at skrive synopsen skal jeg skrive hvad ...
