Søgning på: biologi a skriftlig. Resultater: 17621 til 17640 af 153957
-
B-Cellekræft
ForumindlægHar du løst denne opgave, eller ved du et sted, hvor man evt. kan finde opgavebesvarelsen? \nhttp://laerer.aarhusakademi.dk/AARh/intranet/fagene/biologi/Roholt/Eksamenss%E6t/aar1999/august/opgave%202.PDF -
AT PEST
ForumindlægHej Jeg har valgt at skrive om Pest i AT og er virkelig virkelig lost med henshyn til problemformulering? er der nogle søde mennesker der gider at hjælpe . fagene er biologi og hisorie. -
Immunforsvaret - pest
ForumindlægHej jeg sidder og skriver SRO i biologi og histrie og jeg skal svare på hvordan pestbakterien går ind og påvirker immunforsvaret, er der nogen der kan svare mig på hvor jeg kan finde noget om det? -
Hjælp til rettelse
ForumindlægHej Jeg vil høre om der er en venlig sjæl, som kunne have lyst til at hjælpe mig med at rette denne SRP? Den handler om fedme i Danmark og der er gjort brug af biologi og dansk. Dette ville være en kæmpe, kæmpe hjælp! Tak på forhånd! -
Anybody som kender til en metode hvorved man kan adskille proteiner?!
ForumindlægHej... Jeg sidder lige med en svær biologi opgave, jeg kan ikke rigtig finde frem til en metode hvorved man kan adskille proteiner, som fx indgår i en virus.. Anybody?! -
Mundtlig eksamen
ForumindlægVille bare høre om der er nogen der har været til mundtlig eksamen i biologi som ligger inde med deres synopsis? Bare for at se hvordan det kan gøres:0)Skal selv op i juni og er simplet hen så nervøs:0( -
Arvelige egenskaber
ForumindlægHej jeg har lidt problemer med en biologi rapport håber i kan hjælpe!! jeg har følgene spørgsmål... hvad er fænotyper og genotyper + forskellen ?? hvad er Dominant og reassiv (gener) + forskellen?? håber i vil hjælpe mig -
Kulstofs kredsløb & Kvælstofs kredsløb
ForumindlægHej!! Jeg har en biologi aflevering for til næste uge. Det ville være en stor hjælp hvis der var en der gad komme med en forklaring på kulstof og kvælstofs kredsløbet. Gerne med et illusteret billede hvis det kan lade sig gøre. - Tak på forhånd -
AT-fremlæggelse: metode
ForumindlægJeg skal snart til eksamen i AT og vil høre, hvor meget tid man skal bruge på at snakke om metode, og hvad det helt præcist er, man skal fortælle? Hvis man f.eks. i biologi bare har læst bøger, som andre har skrevet, hvordan diskuterer man så den biologiske metode? -
Metode
ForumindlægTil AT - eksamen Skal man da sige fagets metoder, eller de metoder som man selv har brugt? Jeg har kun brugt redegørelse - analyse - diskussion, da jeg har arbejdet med andre resultater. JEg skriver i biologi og historie. -
Mendels 1. og 2. lov
ForumindlægHej.Sidder her med mit årsprøve spørgsmål i biologi og der skal jeg fortælle om mendels 1. og 2. lov. Er nogenlunde med på hvad de er men kan ikke rigtig forklare det.Er der nogle der kan hjælpe.. -
AT - Rejser, opdagelser og foradnrigner
ForumindlægLigesom alle andre skal jeg også skrive en synopsis. Jeg har valgt Darwins teorier, biologi og historie. Er der nogen der kan komme med bud på diverse problemstillinger, samt underspørgsmål? -
Blodets kredsløb
ForumindlægJeg har fået en opgave i biologi, hvor jeg skal finde ud af hvorfor blodet ikke bliver liggende i bunden af vores krop, altså hvordan det kommer tilbage til hjertet og jeg kan ikke finde ud af det..Et hint? -
Fiskehejren
ForumindlægHej studieportalen. Jeg er i gang med året sidste biologi aflevering (!), og har brug for hjælp til opgave 4, da jeg ikke helt forstår grafen. Jeg har vedhæftet opgaven. Mvh. Signe :) -
Spørgsmål vedrørende vandplanter
ForumindlægHej søde mennesker! Jeg har virkelig brug for hjælp til nogle spørgsmål i biologi. Jeg har vedhæftet spørgsmålene forneden og markeret dem jeg ikke kan (de sidste) med rødt. På forhånd tak :) -
Studenter eksamen 2006
ForumindlægHey alle sammen! Er der nogen der har lavet en biologi opgave der hedder havbrug den er fra det hæfte fra eksamensopgaver maj 2006 håber der er nogen der kan/gidder hjælpe mig -
Privat lære
Forumindlæghejsa Jeg har svært ved biologi og har tænkt på, at finde en privatlære, der kan undervise mig i det jeg har svært ved. Er der nogen, der ved hvad en privatlære koster? -
Projekt
ForumindlægJeg skal have en projekt med emnet Spildevandsrensning om en uge. Der er under faget Biologi og faget Kemi? Kan i foreslå en opgaveformulering, der dækker begge områder + de taksonomske niveauer? Venligts Line -
EKSAMEN PÅ MANDAG
ForumindlægBiologi søger forsøget : vurdering af Bmi og æble/pære ratio og forsøget: osmose forsøget med kartofler :) Håber nogen kan hjælpe mig før mandag . -
Haster
ForumindlægHej igen igen...;) Man bliver godt nok hurtig træt af at skrive biologi rapport. Men hvad er meget vigtig at få med om lillehjernen, nu hvor jeg skriver en rapport om hjernen,..? Puk.<33
