Søgning på: engelsk eksamen 2010 stx. Resultater: 17681 til 17700 af 60468
-
NG eksamen i morgen: Det danske vejr og vejrekstremer
ForumindlægJeg har trukket følgende opgaveformulering i min 24-timers NG eksamen: 1. Gør rede for hvordan vejret udvikler sig i Danmark i forbindelse med en cyklonpassage. 2. Undersøg hvordan det danske klima har udviklet sig inden for de sidste årtier. 3. Diskuter hvorvidt ekstremt vejr – såvel i Dan... -
Eksamen i morgen! Kold krig og vesteuropæisk integration
ForumindlægHejsa. Jeg skal til historie eksamen i morgen og sidder nu med mine 24 timers forberedelse. Jeg har kilder som Churchills tale om jerntæppet, aftalerne i Potsdam, Sovjetunionens opfattelse af Marshall-planen og en artikel der omhandler USA's interesse i at gennemføre Marshallplanen. Jeg har ... -
Brug for lidt vejledning til eksamen i teknologihistorie C (HTX)
ForumindlægHej SP Har brug for lidt vejldning til, hvordan jeg skal forberede mig på teknologihistorieeksamen. Eksamen varer 24 minutter, hvoraf 7-8 minutter skal gå til min præsentation af mit projekt, som er en eksamensopgave, jeg afleverede for nogle uger siden. Hvilke punkter er vigtige at have med fra... -
Mundtlig Eksamen Fortsætter A-niveau: Øvetekster?
ForumindlægHej Er der nogen, der har eksempler på tekster af den type, man får udleveret til mundtlig fransk eksamen (fransk fortsætter A-niveau, 3.G.)? Dels den cirka 6 sider lange tekst, man på 24 timer skal lave et oplæg ud fra. Dels den cirka 2 sider lange tekst, man skal oversætte ½ side af og eller... -
AT-Eksamen i morgen, samf. & hist. Tips ville være godt :)
ForumindlægHej. Jeg skal til AT-eksamen i morgen hvor jeg blandt andet skal se på forholdet mellem de tidligere kolonimagter og de tidligere kolonier. Eksempelvist mellem England og Sudan. Fokus ligger på om hvorvidt der til stadighed forekommer en udbytning mellem de tidligere kolonier og kolonimagter, og ... -
Termisk energi og mekanisk energi til fysik eksamen
ForumindlægHej, jeg skal op til fysik eksamen og to af de emner, som jeg kan trække handler om termisk energi og mekanisk energi. Er der nogen, der kan forklare, hvad de to former for energi er? Hvordan hænger termisk energi sammen med energifomer, energiomdannelser, effekt, nyttevirkning, varmefylde, smel... -
Hvad får jeg i karakter? - Skriftlig Dansk Eksamen
ForumindlægHej Var til skriftlig dansk eksamen, hvor det gik helt galt for mig. Jeg mistede overblikket, kunne ikke finde rundt i mine notater og gik helt i stå. Så jeg syntes ikke jeg har lavet en god opgave, og er bange for at dumpe til det skriftlige. fik skrevet 3 sider, men syntes ikke det var god... -
Mundtlig dansk eksamen- hvem er jeg, identitet.
ForumindlægHej allesammen Jeg har trukket "Hvem er jeg- identitet" til min mundtlig eksamen. Jeg har tænkt mig at snakke om den grimme ælling, men jeg ved ikke om jeg kan snakke om den i 10 min, i forhold til "hvem er jeg identitet". Hvad synes i? har i nogle eventyr eller noveller i k... -
EKSAMEN: Central begreber ISLAM, BUDDHISME, KRISTENDOM
ForumindlægHej alle! Vi nærmer os januar eksamerne og jeg har fornøjelsen af at skulle op i religion. De valgte religioner for os er: Islam og Buddhisme. Derudover kristendommen gennem forbrydelse og straf + globalisering med Islam. Jeg leder efter vigtige central begreber og muligvis en kort forklaring... -
BIOLOGI!!! EKSAMEN OVERMOGEN! PRÆ-PLANTATIONS GENETIK DIAGNOSTIK!
Forumindlæghej, jeg skal op til eksamen d. 3 januar!!! og jeg har virkelig brug for hjælp til spørgsmål 3: 2. en redegørelse for nogle af de forskellige metoder man anvender ved undersøgelse af steranlæg og fostre. hvilke sygdomme kan man forvente ved disse undersøgelser ? 3. En diskussion af fordele og... -
Gennemsnit under 02!!
ForumindlægHey, jeg går i 1.G men klarede mig dårligt i årsprøverne og eksamen DHO: 02 Fysik: 02 Skr. Mat: 00 Bio:00 Kemi:4 Men fik Samfundsfag: 02 Mediefag: 4 I afsluttede fag... Er jeg doomed??? :( -
skriftlig engelsk: "Are You Ready Boots?"
ForumindlægEr der nogen andre der var oppe i skriftlig engelsk: "Are You Ready Boots?" den 23 maj? Hvad mente du om første delprøve, samt B-delen af anden delprøve? Det er en lang ventetid vi har foran os.. -
Nogen der kan gennemse eller rette mit engelsk essay? Niveau B eller A
ForumindlægHej. Jeg har skrevet et engelsk essay om Personal Branding og om Miriam Weeks aka. Belle Knox. I den anledning, vil jeg gerne høre om der er nogen som vil være så venlige at gennemlæse det og muligvis give feedback eller rettelser på essayet. Mange tak på forhånd! -
Antal eksamener
ForumindlægJeg har fem A niveau fag og jeg skal op i fire af dem skriftligt. Hvor mange mundligt kan jeg så komme op i udover AT? Er det to eller en? Jeg startede i gym 2010. -
Droppe ud inden 3.g og begynde på HF-enkeltfag
ForumindlægHej Portalen, Jeg har et par kringlede spørgsmål vedr. det, at droppe ud inden 3.g (STX), og tage "3.g" på HF-enkeltfag for at give sit snit et boost. Jeg håber at nogle erfarene kan hjælpe mig :) 1. Kan man få merit for afsluttede fag fra hhv. 1.g og 2.g, herunder eksamens- og årskar... -
SVAR PÅ SPM. OM: FN OG KRIMINALITET ( EKSAMEN IMORGEN )
ForumindlægHej jeg har så eksamen imorgen, vi må håbe på det går godt ..:) men... der er nogle spørgsmål jeg ikke kan få svar på :(...som har noget med FN og KRIMINALITET ( hvis i nu har et eller andet om medier, fn, kriminalitet, eu,grundloven, politik ogdemokrati....Må i gerne sende ;) eller hvis i har ... -
uvm?
Forumindlæghey.. er der nogen der kan henvise mig til 2.g matematik opgaver på uvm, altså eksamensopgaver/terminsprøver.. kan ikke rigtig finde rundt der.. -
Fysik eksamen C om Atomer & Lys - hjælp??
ForumindlægHej mit navn er Philip T. & jeg skal om 24 timer op i fysik eksamen på C niveau. Jeg har en overordnet god forståelse for mit emne / spørgsmål som er følgende; Atomer & lys. En mundtlig præsentation af emnet Bohrs atommodel, herunder eksperimentet om atomers fingeraftryk. Stikord til den... -
MAGT OG SYSTEM - samf a mundtlig eksamen
ForumindlægHej. Jeg har lige været oppe og trække mit emne til samfundsfags eksamen.. har 24 timer til at skrive en synopsis samt finde en kilde der er relevant til mit foredrag. Emnet er "Magt og system" og handler om magtbalancen i verden, USA's (og danmarks) udenrigspolitik o.lign. Er der ... -
AT-eksamen Biologi/c & Historie/A
ForumindlægHej Jeg skal til eksamen i AT d. 24. Mit emne omhandler svinevelfærd i forbindelse med stress. Jeg mener, at jeg aldrig har formået at lave et 'godt' AT-forløb både med hensyn til synopsis og/eller fremlæggelse. Derfor er jeg endnu mere i tvivl i år, hvor det overordnede emne er "Ma...
