Søgning på: historie eksamen. Resultater: 17681 til 17700 af 46276
-
HAR VIRKELIG BRUG FOR HJÆLP
ForumindlægHej Jeg har lige trukket engelsk mundtlig eksamesopgave idag og har derved et spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe mig med... Har trukket teksten Adam af Michael Lee Cohen, men jeg kan ikke se mig ud af om det er en novelle eller artikel/essay??? På forhånd tak for hjælpen... -
Projektopgave
ForumindlægHej! Vi er 3 drenge som skal have projektopgave i uge 5. Selve opgavens hovedemne er forandring og konsekvens. Vi vil gerne spørge om i har nogle gode emner som kan omhandle både forandring og konsekvens. Set i lyset af både flygtningekrisen og folkeskolereformen som begge berører os vil g... -
SSO LANGTDIGT AG YAHYA HASSAN!
ForumindlægHej! Jeg skal i gang med at skrive SSO, og har valgt at ligge mit fokus på Yahya Hassans "LANGDIGT" med fokus på sproglig analyse og den bevidste sporglige incompentence som han gør brug af. Er der nogle som kan hjælpe?? Mvh Camilla R.O -
Hjælp til spændende emne 2g-opgave
ForumindlægHej.... Jeg søger nogle spændende emner til at skrive en 8 siders 2g opgave om. Hvis du har lyst til at foreslå noget må du gerne begrunde hvad problemstillingen skulle belyse ved netop det du foreslår. Det er meget vigtigt at emnerne kun er fra den antikke verden(Grækenland) og hvad der ellers ... -
Genretræk
ForumindlægEr der nogen der kender nogen genretræk i krimier...?? JEg er i gang med en dansk opgave, hvor jeg skal nævne nogen af de genretræk der er i krimier... Please help me... På forhånd tak... -
Valg af danskhistorie emne..
ForumindlægHej Alle Jeg er kommet i den skrækkelig situation ikke at have den fjerneste ide om hvilket emne jeg vil have om... jeg har valgt dansk, og kunne godt tænke mig at analysere et billede. Jeg har mulighed for at vælge en tidsperiode mellem 1000-1920-tallet så der er nok at vælge imellem! Jeg... -
kort sætning
ForumindlægEr der en som kan hjælpe mig med følgende sætning: "For ikke at gøre hende ked af det" Jeg har selv skrevet: De que no hace la triste, men jeg kommer i tvivl om hvordan jeg skal oversætte "hende"??? er der en som kan hjælpe? -
SOFIES VERDEN! BOGEN!
ForumindlægHej! Jeg er igang med SOFIES VERDEN! Jeg går på lærer seminariet, og skal derfor lave en redegørelse for bogen! Er lige lost mht hvad jeg skal skrive i den. Er der nogle som går på sem som kan hjælpe? Eller nogle som har nogen ideér.. ? Louise -
det moderne gennembrud
Forumindlæghvad var kvindens rolle i samfundet i det moderne gennembrud? -
Fysik - behandling af kilder?
ForumindlægHej. Jeg fik netop udleveret min opgaveformulering til SSO i går. Opgaven lyder: "Lysets hastighed og relativitetsteori". Nu sidder jeg så pludseligt med det problem, at jeg egentligt ikke er klar over, hvordan jeg bahandler kildematerialet. Jeg har, også i går, fået udleveret et brev ... -
A Trip to Grand Rapids
ForumindlægHej, Nogen der har læst "A trip to Grand Rapids"? Jeg skal karakterisere Roger Hedlund og hans forhold til hans familie - og det har jeg brug for hjælp til :) Så hvis nogen har nogle guldkorn, så skriv endelig :) -
Hvilken?
ForumindlægHvad lyder bedst at have som overskrift: 1)Love across cultures 2)Love between cultures Min lille stil/rapport skal handle om, hvad der bl.a. sker når fx en muslims pige og en kristen dreng bliver forelsket i hinanden. -
engelsk rettelse Hjæææælp
ForumindlægHej allesammen er der en der ville rette den vedhæftede stil . ? har virkelig brug for hjælp mange tak på forhånd .. !! -
Opgaver - Wee
Forumindlæghttps://www.studieportalen.dk/MyPage/Papers.aspx ej hvor fedt!! Tak for det, det er da bare lige hvad der er blevet efterspurt.. (evt. kan kunne tilføje noget "nr. 7 i køen") :D -
Bog
Forumindlægkan jeg skrive en bog, er der nogle forfatter her tilstede som kan hjælpe mig .? på forhånd tak :-) -
Tekstgenrer?
ForumindlægDa jeg skal op i Religion C har jeg valgt at dedikere min weekend til omgang pensumlæsning og hvad der ellers hører med. Jeg har et udmærket overblik hvordan jeg skal gennemgå eksamensteksten, der er bare nogle forskellige tekstgenrer som jeg er i tvivl om. Så hvis der var en eller anden der gad ... -
hej jeg har fået et spørgsmål som lyder..
Forumindlægundersøg, hvordan levestandarden var i danmark omkring 1870? håber i kan hjælpe :) -
Onefone?!
ForumindlægHej folkens (= I har sikkert alle set reklamerne i tv, på gaderne og i posten; Onefone - ring billigt til udlandet. Det har ærligt talt fristet mig til at bytte mit skide dyre mobilabonement fra TDC, ud med et fra Onefone, da jeg ringer en del til udlandet. jeg kunne bare skide godt tænke mig at ... -
Prostitutionsdokumentar til brug i SRP
ForumindlægJeg skal skrive om legalisering kontra kriminalisering i min SRP i dansk og samf. I danskdelen vil jeg rigtig gerne analysere en dokumentarfilm, der har fungeret som et indlæg i debatten - den skal altså gerne være subjektiv. Men alt jeg kan finde, handler om menneskehandel, og det er ikke det, j... -
Akepot af brødrene grimm
ForumindlægHej, jeg sidder og er ved at lave eventyr analyse, men bliver i i tvivl om Askepot af Brødrene Grimm er et folkeeventyr eller kunsteventyr? Håber der er en der kan hjælpe, er lidt presset :D
