Søgning på: engelsk fristil. Resultater: 17701 til 17720 af 24044
-
Article
ForumindlægHej :)jeg har netop fået en aflevering for i engelsk. Afleveringen går ud på at skrive en artikkel om...., hvilke ikke er relevant :D Det er dog ret lang tid siden jeg sidst har skrevet en artikkel og kan derfor ikke helt huske hvordan man gør. Har i nogle hints angående ting jeg skal huske når j... -
Gennemsnitlig acceleration
ForumindlægEn asteroide er på vej mod jorden med 15km/s, man spænde en raket på asteroiden, der accelerer den væk fra jorden i 10min, hvorefter asteroiden bevæger sig 28grader ift. den originale bane med en hastighed på 19km/s. Hvad er den den gennemsnitlige acceleration. (Lidt løst oversat fra engelsk, men... -
influere- Haster!
ForumindlægEr influere det samme som påvirket? eller helt noget andet ? Har fået en geografi opgave, hvor der står denne danske ord på den. Har fundet nogle ord på engelsk, som siger det er effect. Men dansk ordbogen siger helt noget andet. Er der nogen der ved, hvad kan man ellers sige stedet for in... -
Hjælp! Analyse af film/bogen Carrie
ForumindlægHej. Jeg er ved at skulle skrive SRP opgave og har om emnet Ondskab. Mine fag er engelsk og psykologi. I den forbindelse har jeg om filmen og romanen Carrie af Stephen King, som jeg skal ananlysere osv. Hvis nogen af jer har en analyse af det, kunne jeg rigtig godt tænke mig at se det. ... -
SRP - biologihjælp mod betaling
ForumindlægHej, Jeg går i 3.g på Øregård Gymnasium og skal til at skrive SRP (studieretningsprojekt) i biologi (B) og engelsk (A). Mit fokus kommer til at være gensplejsning, genterapi etc. - modificering af den menneskelige genetik. Jeg får udleveret min opgaveformulering d.1/12 og skal aflevere opgav... -
SKAL man op i en skriftlig eksamen på B niveau i 2.g?
ForumindlægJeg skal til eksamen i 2.g her til sommer. Jeg er i tvivl om hvorvidt man SKAL op i et skriftlig B niveau fag? Da matematik, er det eneste fag jeg har på b, da jeg har hævet engelsk, er mit spørgsmål om jeg så SKAL op i skriftlig matematik, da der ikke er andre b niveau skriftlige muligheder? ... -
SRP - metode i religion
ForumindlægHej alle sammen Jeg sidder og skriver SRP hvor jeg har fagene engelsk A og religion B. Jeg er dog blevet i tvivl om det der præcis forventes i religion. Kan nogen give et kort oprids af hvad man bruger i religion som "metode" når man skriver SRP? På forhånd tak! -
The Football Factory
ForumindlægHey Studieportalen.dk Jeg er kommet i den kedelige situation, at jeg ikke er i besiddelse af det materiale der er udgangspunkt for hele min SRP. Så jeg ville høre om der var nogen herinde der lå inde med bogen i den engelske version. Vil rigtig gerne købe den i så fald... Mange hils... -
koagulering og clot på dansk
Forumindlægspørgsmål - jeg sidder og læser i en engelsk biokemi bog, men skal skrive rapporten på dansk, hvordan ville i oversætte clot i koaguleringssammenhænge, for kan det passe at det oversættes til prop? ved blodprop tænker man jo sygdom, men det er ikke tilfældet her. hedder det er koagel? brug af det... -
christmas - a strong tradition
Forumindlæghey:D jeg har fået en engelsk opgave for hvor jeg skal svare på dette spørgsmål - discuss why Christmas is one of the strongest traditions in our society. jeg vil gerne spørge jer hvorfor i tror at julen er en af de største traditioner/højtider i danmark. -
HJÆLP
ForumindlægJeg sidder med en mindre oversættelse fra dansk til engelsk.... Det er utrolig vigtigt, at den bliver 100 pct. rigtig og at det bliver med et flydende og flot sprog.... Så hvis der er en sød og venlig sjæl derude et sted, så smid venligst din email herinde, og så sender jeg oversættelsen til dig,... -
Oversættelse (bid af THM)
ForumindlægHeyJeg har lidt problemer med en engelsk-dansk oversættelse af The Hacker Manifesto. Følgende sætning er jeg gået i stå med:But did you, in your three-piece psychology and 1950's technobrain, ever take a look behind the eyes of the hacker?Nogle kreative forslag---Arkanoid -
HJÆLP!
ForumindlægHalløj folkens Som I ved er AT-feberen over os og lad mig bare være den første (eller anden) til at sige: OH MY GOD! Er emnet bare direkte l*** eller hvad? Jeg er helt på bar bund.. Hvad pokker skal man vælge? Hjælp søges, hurtigt! :) Har samf, engelsk, dansk og historie på A - og det er her jeg ... -
Online - gruppearbejde
ForumindlægHey!Skal skrive et projekt om gruppearbejde, og det at arbejde i virtuelle grupper over internettet.Har i nogle ideer til problemstillinger, styrker / svagheder ved dette, gruppesammensætning.Skal også bruge information om de psykologiske aspekter ved at arbejde sammen over nettet.Er i gruppe med... -
Hooliganisme
ForumindlægHej. Sidder her på falderebet og skal have fundet ud af hvad jeg vil skrive om. Har tænkt på hooliganisme i forbindelse med voldelige fodboldfans der rejser verden/landet rundt for at slåse. Ved det ene fag skulle være engelsk. Men vil det være for tyndt at inddrage samfundsfag? Og findes der god... -
Number 40 af Sarah Butler
ForumindlægHey! Til en engelsk opgave, skal man analysere og fortolke novellen af Sarah Butler, samt have fokus på point-of-view og symboler. Desværre er historien lidt kringlet og ved ikke helt om, hovedpersonen er død eller lider af et virkeligt seriøst hukommelsestab. Er der nogen der kan hjælpe med a... -
Hey folkens
ForumindlægJeg skriver om et par dage SSO om apartheid , derfor har jeg valgt at forkuserer på filmen " Goodbye Bafana " der jeg skriver i engelsk og hermed skal jeg analyserer filmen . Er der nogen er jer der mulighvis har en god råd til analyse af filmen for den er ikke ret nem :) tak i forvej... -
Fys. Udledning af gitterformlen?
ForumindlægHejsa, jeg skal nu til at udlede gitterformlen. Der står i min bog hvordan det gøres, men jeg ville gerne se andre måder at gøre det på samt anskaffe mig figurer. Så: Hvordan udledes gitterformlen supersmart? Og hvad hedder denne på engelsk? Nogle som kan henvise til noget på nettet, scienceworld... -
mekanik opgave
ForumindlægTo blokke der er forbundet med en ledning, der sidder på en friktionsløs trisse, står i ro på friktionsløse planer. a) Hvilken vej vil systemet bevæge sig, når blokkene ikke holdes i ro mere? b) Hvad er blokkenes acceleration? c) Hvad er kraften i ledningen? Der står "tension" på en... -
Nike
ForumindlægHej...Jeg skal lave en stor opgave om Nike og deres konkurrenter (Adidas og Rebook)med henblik på Nikes markedsføring og påståede brug af børnearbejde. herunder vil jeg analysere Nikes valg af repræsentanter (fx. Michael Jordan og John McEnroe) Jeg har derfor brug for lidt hjælp til at finde gode...
