Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 17721 til 17740 af 23877
-
Morality Play og The Return of the King
ForumindlægHej! Jeg mangler noter til Morality Play af Barry Unsworth, så hvis nogen har noget, der bare ligner noget brugbart, så skriv venligst!Desuden mangler jeg lidt analyse af The Return of the King-bogen (sidste del der omhandler Sam og Frodo i deres landsby)På forhånd tak! -
Brug af berettermodel på "En tør hvid årstid"?
ForumindlægHejsa alle sammen. Jeg sidder og er i gang med min SRP. Her skal jeg analysere og fortolke "En tør hvid årstid" af André Brink. Har tænkt lidt på, hvorvidt det ville være en god idé eller ej, at bruge berettermodellen på den. Hvad siger I? Skriv meget gerne, hvis I har læst boge... -
Stephen kings rita hayworth and shawshank redemption..
ForumindlægHej jeg skal svare på følgende spørgsmål ud fra at have læst bogen "rita hayworth and shawshank redemption". Kan i hjælpe med noget inspiration, hvis i har læst den eller set filmen? Der ønskes en analyse og fortolkning af Stephen Kings rita hayworth and shawshank redemption, med særli... -
SRP - reklame
ForumindlægJeg er i lige nu igang med at finde ud af hvad jeg vil skrive om i SRP. puha det er svært synes jeg. jeg skal skrive i Dansk og afsætning. Jeg skal lave en reklame i Dansk, men hvad kan jeg indenfor afsætning bruge som kan kædes sammen med denne reklame analyse er helt på bar bund her? :/ -
Fordybelsesområde Science Fiction
ForumindlægHej, I dag trak jeg fordybelsesområdet “Science Fiction“ til afgangsprøven i dansk. Jeg har dog ingen idé om, hvilke prøvetekster eller bøger, der er gode at tage fat på og analysere? Har i nogle foreslag? Helst nogle tekster med noget kød på, altså hvor der er meget at sige, med fx.... -
Gode danske tekster - ideer?
ForumindlægHej derude! Jeg sidder og skal til at finde en tekst som jeg kan skrive om i min EE, men er helt tom for ideer, da danske tekster aldrig har været det jeg har læst mest af. Det skal være fra en dansk forfatter og skal helst ikke være for nemt at analysere, men dog heller ikke for besværligt. Det... -
HF-eksamen skr. dansk august '98
ForumindlægHej.. Er ved at skrive en stil om emne 3 i Hf skr. dansk eksamen august '98.Er der nogen der har skrevet om dette før, og har nogen idéer. Er helt tabt. Aner ikke hvad jeg skal gøre. Ville være meget hvis nogen gad hjælpe mig på rette spor mht. hvordan billederne skal analyseres og fortolkes. -
efter "er"
ForumindlægJeg har en tysk sætning jeg skal oversætte, men er i tvivl om at analysere den på dansk.Han er meget berømt på grund af hans grovhed.Er "berømt" så et omsagnsled til grundled. JEg mener jeg har lært at hvis "er" er omsagnsleddet, så bliver det efterfølgende omsagnsled til grun... -
citere?
ForumindlægJeg har samfundsfag på højniveau og skal om nogle dage aflevere min første aflevering i dette fag. Jeg er så blevet lidt i tvivl om man skal citere, når man skriver sådan en opgave. Altså fx, når jeg skal sammenligne to bilag, skal man så bruge nogle citater fra disse bilag som man gør når man fo... -
Dansk stil
ForumindlægEr der nogen der ved hvor man kan for en analyse af Klaus Rifbjergs digt fra 1956 Film eller Peter Laugesens digt fra 1990 Århy la nuit?De er en stil som står i heftet "højere forberedelseseksamen august-september 1992" "HF 92-1-2". -
Kønsroller og ligestilling
ForumindlægHeyy, jeg har trukket emnet 'kønsroller og ligestilling' til vores dansk eksamen. Er det nogle der har nogle ideer til digte, malerier eller sange jeg kan analysere? De må gerne have lidt dybde, så de ikke ligger lige til højrebenet :)) Håber der er nogle derude, der vil hjælpe mig! -
Skammerens datter - HASTER
ForumindlægHej allesammen!!Jeg har fået en skriftlig analyse af skammerens datter for, men kan simpelthen ikke komme i gang med bogen, da jeg må indrømme, at den ikke rigtig interesserer mig.. :/Håber, der er en eller flere, der gider at skrive et fyldestgørende resumé af bogen til mig.. :)På forhånd tak...... -
Fortælleteknik
ForumindlægHej Jeg er i gang med at analysere en roman fra Det Moderne Gennembrud og kigger derfor på, hvilken type fortæller der tages i brug. Min konklusion er, at der er tale om en skjult 3. personsfortæller - med en indre sysnvinkel. Men er det overhovedet muligt at have en skjult 3. personsfortælle... -
Tv-reklamer. nyere danske reklamer
ForumindlægJeg har trukket Tv-reklamer. nyere danske reklamer igår og kan simpelthen ikke finde en reklame jeg har lyust til at analysere og som der samtidig er masser af kød på. Ville høre om i ikke havde nogle forslag. Den må højest være 8 år gammel, dansk og en tv reklame. -
Opgave om SAS
ForumindlægHey Jeg har fået en opgave som lyder på følgede: Gør rede for SAS' kommunikationsstrategi og kom ind på hvilke promotionsparametre, de anvender. Med udgangspunkt i redegørelsen skal du analysere virksomhedens segmentering og målgruppevalg. Vuder hvilke strategiske tiltag SAS bør... -
Mundtlig dansk
ForumindlægHej jeg trak fordybelseområden identitet . Jeg vil perspektiere til min fuking familie ina Bruhn Kender i en god bog/ novelle til at analysere og perspektiver til min fuking familie. Tror ikke der må være mange sider i bogen/ novellen. Håber nogen der kan hjælpe. ?? -
Grundlag for irak krigen
ForumindlægEr der nogle som kan hjælpe mig, jeg skal analysere, Usa's(og dk's) grund(e) til at gå i krig mod irak, Og hvorfor kunne de ikke for andre lande (såsom frankrig tyskland osv.) til at gå meder der nogle som kan hjælpe mig med nogle svar, og/eller hjemmesider hvor det ovenstående er forklaret. -
Vudering af problemformulering.
ForumindlægFørst vil jeg redegøre årsagen til krigen og Danmarks deltagelse i krigen. Videre vil jeg grundigt analysere krigens konsekvenser for det Irakiske folk, herunder vil jeg inddrager Det hemmelige Irak. "Oprør" Dokumentar fra BBC fra 2011. Slutteligt vil jeg vurdere USA´s handlinger ... -
haster lidt..gammelt dansk
Forumindlæghej alle sammen jeg leder efter et std hvor jeg kan få oversat gammel dansk i dette tilfælde skal jeg få oversat en folkevise som hedder: "dronning dagmars død", da jeg ikke helt forstår den og har en opgave for hvor jeg skal skrive et resume af den. - ps. hvis i kan hjælpe mig med at f... -
Obama
ForumindlægHej.. Jeg skal finde ud af hvem Obama er og analysere og fortolke hans tale og vurder om hans taler virkeligt bliver forstået af folk. Om de lytter til hans propaganda ?? Kan I hjælpe ig med at finde bøger og links hvor jeg kan finde noget om det her.. skal skrive delkonklusioner og fremlægge om...
