Søgning på: engelsk fristil. Resultater: 17721 til 17740 af 24044
-
Apple som brand
ForumindlægHej drenge og piger. Jeg har brug for en smule inspiration, da jeg er kørt lidt fast. Første del af min problemstilling lyder: Redegør Apple som brand med fokus på de amerikanske værdier. Er der nogle der kender til sider med Apple vs amerikanske værdier osv? På forhånd tak! :... -
Tekster at perspektiver til the umbrella?
ForumindlægJeg skal til eksamen i morgen i engelsk b og har trukket teksten The umbrella Hanif Kureishi from 1999. Jeg har tænkt på at nævne til sidst 1-2 to tekster at perspektiver til. Er der nogen, som kender nogle gode tekster at perspektiver til. -
Hjælp! Virkelig...
ForumindlægHej studieportalen.dk Jeg er kommet i krise, eftersom den bog jeg skal bygge min SRP-op omkring ikke er ankommet med posten indefor det tidsrum jeg blev fortalt. Ville høre om der var nogen af jer der lå inde med "The Football Factory" af John King engelsk version. Hvis I gø... -
Analyse af et film-manus (Pulp fiction)
ForumindlægHej alle. Jeg sidder og skriver SRP - studieretnings projekt I min opgave bl.a. skal jeg analysere screenplayet i engelsk som er skrevet af tarantino. Jeg har svært ved at finde en model for analyse af et drama (som ikke udelukkende er teater men til film-manus!) Nogen der kan hjælpe? ... -
En meget kort oversættelse??
ForumindlægHvordan oversætter man denne sætning på engelsk, til dansk? and there are many from which to choose. Hele sætningen lyder: The answer undoubtedly (utvivlsomt) depends upon (afhænger af) one’s definition of the Dream, and there are many from which to choose. Mvh. -
SRP analyse af breve
ForumindlægHej med jer :) Jeg er igang med SRP, som så mange andre sikkert, og jeg skal analysere soldaterbreve samt deres dagbøger osv. Jeg har dog brug for lidt hjælp med analysen, og ville høre om nogen kender en hjemmeside for en model, eller de selv har en, man kan gå ud fra, når man skal analysere... -
3.g's opgave
ForumindlægJeg ville li høre fra nogen af jer der skrevet sådan en opgave. . Når man analyser en bog i engelsk. ..(jeg skal skive om THE COLOR PURPLE)... De ting man kommr frem til skal det være taget et sted fra. .eller kan man godt skrive uden at henvise nogen steder. .Fodnoterne skal jo være citaterne. .... -
Hvad betyder ?
Forumindlæghej alle sammen der ude...Jeg sad og var ved at læse noget i engelsk. Men så stødte jeg ind på dette ord,som jeg ikke aner hvad er. Jeg prøvede,at stå det op i ordbogen mennnn, den holder overhovdet ikke.. Jeg kan virkelig ikke finde ud af hvad det er. Så jeg tænkte om nogle her ude kunne hjælpe ... -
stephen king, the body
ForumindlægJeg skal skrive 3.års opgave på gymnasiet i engelsk og vil skrive om "The Body" af Stephen King. På dansk hedder den "Liget i skoven", og den er filmatiseret som "Srand By Me." Er der nogle, som har skrevet om den? Bare for at få nogle ideer og nogle ideer til noget ... -
School Shootings Eksamens Disposition
ForumindlægHejsa! Jeg har valgt at gå op i School Shootings til min eksamen i engelsk. Jeg har valgt Kipland Kinkel som underemne. Men er gået i stå mht. hvad jeg skal snakke om/hvilke spørgsmål jeg burde stille mig selv. Håber der en venlig sjæl der vil hjælpe. -
Review karakteristika
ForumindlægHej! Jeg sidder og skal skrive et engelsk review, men jeg er nu blevet i tvivl om hvad det præcis er et review dækker over? Jeg ved godt at man kan kalde det en anmeldelse, men jeg er ikke sikker på om man må have sine egne holdninger med.. er det bare et referat? Jeg håber at der er nogen, der k... -
Jeres mening
ForumindlægHvad synes i om at vi er begyndt at bruge flere og flere engelske ord i dialekten dansk? 1. Er det noget som i ser sort på, eller er i positive onkring dette? 2. Hvis i synes det er en dårlig udvikling: - Hvorfor? - hvordan tror i det ville være hvis det forgik som syntes? 3. Hvis i synes ... -
Hjælp til henfald for U-235? Hvor lang tid går der?
ForumindlægJeg er ved at skrive AT-synopsis i engelsk og fysik og det går.. ikke så godt.. Jeg vil gerne undersøge hvor længe der er radioaktivitet i Hiroshima. Jeg har fundet halveringstiden for U-235, men den er jo kæmpe kæmpe stor, kan det virkelig passe? Kernerne henfalder jo også? Hvornår gør de det og... -
AT 2009 - emne
ForumindlægVil gerne have hjælp til at finde et emne til årets AT opgave - Rejser. Skriver i fysik engelsk, men er lidt død mht. emne, har pt valgt luftballoner, og jorden rundt på 80 dage. Kan bare ikke få så meget info i det syntes jeg, så vil gerne have hjælp til et nyt emne. Plx! -
Tvivl om valgfag
ForumindlægJeg går i 2G og skal snart vælge valgfag til næste år. Jeg har tænkt mig at vælge Afsætning og Engelsk på A niveau. Jeg har ikke haft matematik, så jeg har tænkt på at vælge matematik på C niveau.. Så spørgsmålet lyder hvordan er matematik på C niveau..er det som i folkeskolen?? Eller meget svære... -
HJÆLP - SSO!! "the century's daughter"
ForumindlægJeg skal til at skrive min større skriftlige opgave i engelsk. Jeg skriver om romanen "the century's daughter" ("århundredets datter" på dansk) af Pat Barker. Det næsten umuligt at finde noget om denne roman, hverken konkrete analyser eller sekundær litt. :( Så hvis der er... -
Robinson Crusoe, hjælp til problemformulering
ForumindlægJeg er havnet i den situation, at jeg skal desværre skifte emne i AT. Jeg skriver i fagene engelsk og historie, hvor historie bruges med en samfundsfaglig vinkel, så det skulle være okay. Jeg tænker at der er stof inden for Robinson Crusoe, men jeg har ingen anelse om hvordan jeg skal gribe det a... -
Uretfærdig karakter for 3.g opgave?
ForumindlægHej... Jeg har lige fået min 3. g opgave tilbage i dag og mener bestemt ikke, at jeg har fået den rigtige karakter. Jeg har set, at man før har kunnet sende opgaven herind til en ekstra vurdering i tilfælde af man vil have bekræftet om karakteren er rigtig eller ej... Kan man stadig det?Jeg skrev... -
Stil
ForumindlægHej SP Jeg har skrevet en engelsk stil, som jeg har afleveret den til min lærer. Men er der ikke en der kan kigge den igennem, evt rette fejl, og give en karakter som i synes er passende. (Den er på 1 side) Det vil jeg blive meget glad for. Jeg kan desværre ikke vedhæfte den, men jeg k... -
Hvad er en tale
ForumindlægHeej Kære SP-folk :) Jeg sidder her med min SRP, og skal til at lave en historiske analyse af en tale. Talen er af Emmeline Pankhurst, holdt i 1913 i Hartford. I talen, taler hun for de engelske kvinders kamp for stemmeret. Hun forsvarer metoder mm. Mit spørgsmål er om en tale er en beretn...
