Søgning på: srp samfundsfag og spansk. Resultater: 17741 til 17760 af 20599
-
Økonomien og det frie marked
ForumindlægHerunder er der nogle spørgesmål jeg simpelthen ikke kan komme til nogen konklusion med. Jeg er bevidst om at der ikke er noget rigtig svar, da samfundsfag kan gå til alle retninger, men ingen af mine teorier lader til at give mening!!! Der er 10 spørgesmål, og jeg har selv svaret på de 6, de res... -
Jeg har virkelig brug for din hjælp :)
ForumindlægHej alle... Jeg sidder med en stor aflevering i samfundsfag, og jeg er for at sige det rimelig lost :( så derfor håber jeg at i kan hjælpe mig. Emnet jeg skal skrive om er Arbejdsmarkedet og jeg skal lave en problemstilling + de 3 taksonomiske niveauer. I problemformuleringen skal der indgå økono... -
Psyk/Dansk, frygtelig meget brug for hjælp!
ForumindlægKære alle ude bag skærmene Jeg er i gang med den afsluttende AT-synopsis i 3. g under overemnet "Katastrofen - årsager og konsekvenser", og jeg skriver i fagenen Danks (humanistisk) og Psykologi (samfundsfaglig). Jeg har læst bogen De Nøgne Træer af Tage Skou-Hansen om en modstand... -
Skrive et notat omkring Retsforbeholdet
ForumindlægHej alle. Jeg har en opave for i samfundsfag som lyder (se vedhæftet fil) :) Jeg er lidt på bar bund, i forhold til argumentationer og for og imod disse startegier, så hvis nogle kunne hjælpe, ville det være en rigtig stor hjælp :) De to strategier jeg skal argumentere for og i mod lyder såled... -
SA og civilisationernes sammenstød?
ForumindlægHej Jeg er netop i gang med AT-eksamen under emnet, katastrofen - årsager og konsekvenser med fagkombination SA, re. Som udgangspunkt lyder min problemformulering som følger: Hvorledes kan årsagerne til katastrofen d. 11. september 2001 siges at være et udtryk for religiøse modsætninger... -
Vækst i økonomi og energi, stor opgave. Haster
ForumindlægHi folkens (Hjælp plz) Vi skal skrive den stor opgave, i samfundsfag + matematik og emnet er "Væksten i økonomi og energi". Problemformulerig lyder: 1) Redegør kort for udviklingen i økonomisk vækst samt produktion og forbrug af energi for udvalgte indikatorer i Danmark. 2) Undersøg væ... -
Skift af valgfag
ForumindlægJeg skriver fordi jeg fortryder mit valg af valgfag. Jeg havde valgt Mat B, hvor jeg heller ville have Sam B. Jeg ved at jeg komme til at dumpe i Mat, hvis jeg skal forstætte med det. Jeg går på Hf andet år. Det ville sige jeg er gået glip af 4-5 måneder af pensumet. Jeg har snakket med noget fra... -
Kritik af studieportalen - opgave søgning
ForumindlægJeg oplever at studieportalen prøver at tvinge mig over på Studienet.dk. Jeg skulle bruge en opgave og ældrebyrden, og da jeg søgte på den kunne jeg ikke finde noget. Jeg tænkte at det ikke kunne passe og prøvede derefter at kigge i samtlige opgaver i samfundsfag, og på side 1 er der en opgave me... -
Gymnasial uddanelser- I tvivl!!
ForumindlægJa jeg er virkelig i tvivl om hvad jeg skal vælge, selvom der er stadig 1 år til det. Men jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig :) Mine overvejelser i hvad jeg vil uddane mig i senere: Diplomingeniør - Global Management and Manufacturing (GMM Engineer):Specifikke adgangskrav er matemati... -
Censorer !!
ForumindlægHEJ!! Nogle der kender følgende lærere: Dansk (skr) = Stenløse Gymnasium og HF: [OS] Gl. Hellerup Gymnasiu: [MM] Engelsk (skr) = Aalborg Katedralskole: [PH] Vestfyns Gymnasium: [ÅJ] Matematik (skr) = Varde Gymnasium: Leif Mosegaard[LM] Frederiksberg Gymnasium: [Op] Dansk (mundt)= Virum Gymnasium:... -
SRO - hjælp! Er kørt fast!
ForumindlægHej forum. Jeg har arbejdet i nogen dage på min SRO (skriver i samfundsfag og mediefag) og er nu stødt ind i et spørgsmål som jeg er kørt fast i. Spørgsmålet lyder: 1. Redegør for, hvordan grupper og samfund påvirker unges identitetsdannelse i det moderne samfund. Inddrag forskellige teor... -
korstog, his/rel - problemstillinger - hjælp
ForumindlægJeg har som mange andre lavet en synopsis der skal forsvares inden så længe. Problemet er bare at min synopsis blev utrolig dårlig og ikke er til at forsvare. Dog har jeg hørt, hvordan det er muligt at ændre sine problemstillinger - ikke problemformuleringen som er det overordnede spørgsmål. Min ... -
Korstogene, religion/historie problemstillinger - hjælp
ForumindlægJeg har som mange andre lavet en synopsis der skal forsvares inden så længe. Problemet er bare at min synopsis blev utrolig dårlig og ikke er til at forsvare. Dog har jeg hørt, hvordan det er muligt at ændre sine problemstillinger - ikke problemformuleringen som er det overordnede spørgsmål. Min ... -
Økonomiske grundbegreber
ForumindlægHejJeg skal til eksamen i samfundsfag på mandag, og i den forbindelse er jeg gået i stå med den opgave der handler om økonomiske grundbegreber.Jeg skal kigge på det økonomiske kredsløb, og de økonomiske mål, og så skal jeg så bare lige redegøre for hvilke faktorer der har indflydelse på Bestselle... -
Er det en ulempe
Forumindlægat man kan se hvilket fag, der hører til hvilket spørgsmål i problemformuleringen? Min problemformulering lyder: - Hvorfor vælger man til at ofre sit liv i et flyangreb mod USA? - Gør Samuel Huntingtons teori sig gældende i dag? Jeg har besvaret første del af min problemformulering vha. to ro... -
AT - nok engelsk?
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal til AT-elsamenog er blevet nervøs for, om jeg har nok engelsk med i min opgave. Problemformuleringen lyder: Hvordan har Barack Obama italesat sig selv under sin udenrigspolitiske rejse? og Problemstillinger: • Hvilke virkemidler benytter Barack Obama sig af i sine t... -
Globalopvarmning PLEASE
ForumindlægHalløj, Jeg skal til at begynde med min at4 opgave hvor jeg skal lave en synopsis. Jeg har valgt at skrive om global opvarmning, da jeg har haft en del om det- så han en masse viden omkring hvilke holdninger der er etc. Mit spørgsmål er: " Nogen der kan fortælle mig hvordan sådan en skal opb... -
Opgave.
ForumindlægHej folkens.Jeg er i gang med at skrive en ganske interessant opgave i samfundsfag, men der er en oplysning, jeg har svært ved at fortolke.I en tabel fremgår det, at hele 82 % i midten af 90'erne svarede, at de mente, at talemåden "man bør yde efter evne og nyde efter behov" bør/bur... -
Hjæælp til problemformulering / stillinger !!
ForumindlægHey folkens vil være glad for , hvis nogen kunne kigge på min problemformulering / stillinger. Skriver AT om doping i sportsverdenen i fagene biologi og Samfundsfag Hvordan vil man i fremtiden løse problemer med anvendelse af doping i konkurrence idræt ? 1. Hvad er doping ? herunder redegør f... -
AT eksamen!
ForumindlægHej derude... Som mange af jer, skal jeg til AT eksamen. Emnet i år, er Rejser- opdagelse, forandring og ny viden og jeg skriver i Samfundsfag og psykologi. Jeg skriver om muslimske kvinder og det at bærer tørklæde i et andet land. Jeg har lavet interview og læst en roman. Jeg har brugt en kvalit...
