Søgning på: musikvideo analyse. Resultater: 17761 til 17780 af 23735
-
eksistentialisme - Erik Knudsen
ForumindlægSøger en analyse/fortolkning eller blot nyttig viden om Erik Knudsens digt "Blomsten og Sværdet" fra 1949. Det henleder til den tyske besættelse af dk og eksistentialismens tankegang om at identiteten skabes igennem handlinger, vil jeg skyde på. Men ved ikke helt hvordan jeg griber det ... -
Mediefag:(
ForumindlægHej, Jeg går i 1g og skal analysere en film. Men der er nogle begreber som jeg ikke kan finde ud af, håber at der er nogle som kan hjælpe mig. En markant totalindstilling? en point of view? en markant brug af farver? en brug af klip på blikretning? en brug af tracking shot? Håb... -
usa i 1920'erne og 1930'erne- SSO
ForumindlægHej,\njeg er igang med at skrive min 3. g opgave - om krisen i usa. jeg har problemer med den analyserende del. Er der en der kan/ gider hjælpe mig? Please!? opgaven skal afleveres d. 24/1 kl. 12. \nNogen, der gider læse min opgave igennem?\n\n på forhånd tak. -
om konkurrencesituationen i en branche?
ForumindlægJeg har fået et spørgsmål som lyder på følgende: Analysere konkurrencesituationen i michelin restaurantbranchen? Jeg har jeg aå valgt at bruge Porters five forces og generiske strategier og tragtmodellen. Hvilken rækkefølge skal jeg lave den i? og skal jeg også lave en konkurrentanlyse for hver v... -
tysk(begynder)
ForumindlægIndsæt den rigtige form af kein.Peter hat _____ Buch(n) und auch _____ Bleistift(m)jeg vil analysere det som at.hat = verballedPeter = grundledBuch = genstandsledBleistift = ?kan blyant så også være genstandsled eller hvad?Og så forstår jeg ikke:Einem Dummkopf will ich _____ Bücher(pl) leihen, sa... -
anlysering af sagprosa (Kronik)
ForumindlægHeej.. Jeg har et lille problem som jeg håber nogen kan hjælpe mig med løse. Jeg skal op i synopseprøve til juni.. og skal analysere en sagprosa, men jeg ved ikke hvordan man gør' det eller hvordan det er bedst at gøre det. Er der nogen der ude, som ved det og gider hjælpe.??? Mange Tak .... -
Biologi metoder
ForumindlægHej Jeg skriver i fagene Engelsk og Biologi om Mount Everest. Har en bog/fortælling på engelsk som jeg har analyseret og beskæftiger mig i Biologi med de forskellige fysiske påvirkninger bjergbestigerne lever under. Men jeg er i tvivl om hvad metoderne hedder i biologi? Har ikke lavet nogle metod... -
Artikel
ForumindlægHej folkens.Jeg skal til terminsprøve i morgen, i dansk stil.Jeg plejer for det meste at vælge "Artikeler," og plejer at analysere teksten først.Derefter, kommer jeg med mine egen holdninger.Er der nogle der har råd angående artikel?- Så vil jeg meget gerne høre fra jer.Tak på forhånd :-) -
Oplæsning af problemformuleringen?
ForumindlægHej :) I min vejledning står der, at man skal præsentere emnet og problemformuleringen. Betyder det så, at man skal læse problemformuleringen op? (Min overordnede problemstilling er.. og så vil jeg redegøre for det, og analysere det osv?) Eller skal man bare gå lige på og hårdt og fortælle, hvad ... -
Variabelsammenhæng
Forumindlægskal op til eksamen på fredag i mundtlig matematik og er i gang med dispositionerne men et spørgsmål er jeg lidt lost i. Gør rede for, hvordan man kan analysere et datasæt for om det passer på en bestemt vækstmodel – og gør rede for, hvordan man kan bestemme variabelsammenhængen. det første... -
Mængdeberegning
ForumindlægHej:) Jeg har lidt problemer med denne opgave fra kemi C. Jeg håber at der er nogen som kan hjælpe. Ved en enalyse af en kemisk forbindelse af kobber og oxygen finder man, at 4,48g af stoffet indeholder 3,98g kobber og 0,50g oxygen. a) Beregn stofmængderne af Cu og O b)Hvad er den kemiske formel ... -
Hurtig hjælp til forside!
ForumindlægNu er det sådan at jeg skal aflevere historieopgave i overmorgen. Men jeg er i tvivl om forsiden. Det skal jo være et billede som har noget at gøre med mit emne. Hvis jeg fx har om slaverne i oldtidens Grækenland, kan jeg så godt smække et billede som fremstiller en vase hvorpå der tydeligvis er ... -
Hjælp til "et grundskud" af Henrik Pontoppidan!
ForumindlægHej Jeg går i 9. klasse og skal op i teksten "et grundskud" af Henrik Pontoppidan. Jeg har analyseret den og mangler bare at forklare, hvordan overskriften hænger sammen med indholdet. Hvis der var nogen, der kunne hjælpe mig med at fortolke overskriten og i det hele taget fortælle mig,... -
Analytisk billed beskrivelse
ForumindlægHej...Jeg ville lige høre om der var nogen der kunne hjælpe mig lidt på vej med en analyse af et fotografi, altså med fagbegreber og det. Jeg er lidt lost, derfor ber' jeg nu jer om lidt "guidence". Jeg bliver mega taknemlig for lidt respons på det her.Her er billedet: http://images... -
Forslag til diskussion
ForumindlægHej Min problemstilling ser således ud: 1. Redegørelse af Darwins teorier 2. Undersøgelse af Darwins teorier betydning for imperialismen (her analyseres en tale og et billede hvilke har til hensigt at legimitere imperialismen vha. Darwins teorier) Det tredje punkt skal så være en diskussion, da j... -
SSO-Citater?
ForumindlægHey..Skader det i en SSO opgave at have lidt for mange citater ind? Jeg har f.eks i et par steder 2 eller 3 citater lige efter hinanden. Jeg har skrevet 15 sider, og har fået ca. 13 citater ind i den? Er det passende el. lidt for meget?Hvad er jers erfaringer`?Ps: Jeg har citaterne i analyse og ... -
Perspektivering af Siddhartha
ForumindlægHej,jeg sidder med en analyse af Siddhartha, af Hermann Hesse, og jeg ved ikke helt til hvilken forfatter jeg kan perspektivere romanen til.Jeg har skrevet at Tomas Mann modsiger Hesse i hans skrivestil (som var naturalistisk) mens Hesse både var romantiker, sensymbolist og ekspressionist.Tidsmæs... -
HJÆLP - AT
ForumindlægJeg skriver i dansk og historie om jernbanen. Jeg ved hvor stor vægt lærerne ligger på metodebevidsthed og hvorvidt man kan få de to fag til at arbejde sammen. Jeg forklarer generelle fakta om jernbanen i min historiske del, og analyserer en tekst og et billede om jernbanen i dansk. Er jeg ga... -
Homerisk lignelse?
Forumindlæghej folkens.. ville lige høre om der var nogen der kunne svare mig på hvad en homerisk lignelse helt præcis er? er nemlig ikke helt sikker.. Sidder lige nu med Odysseen, og forsøger at analysere og fortolke den, og fokuserer især på Epita ornans, homeriske lignelser (så vidt man nu kan når man ik... -
Tema til Den blomstrende have.
ForumindlægHej, jeg er ved at lave en analyse over "den blomstrende have" af Naja Marie Aidt, og og mangler at skrive om temaet. har været inde på de forskellige link med hvordan man kan gøre det, men jeg føler ikke jeg får noget ud af det. Så hvis en af jer kan hjælpe mig vil jeg være taknemmelig!
