Søgning på: srp samfundsfag og spansk. Resultater: 17761 til 17780 af 20599
-
flere regressioner i en regression?
ForumindlægHej! Jeg sidder pt med min SRO, hvor jeg har fagene samfundsfag og matemaitk. Jeg har emnet "ældrebyrden" og jeg skal i et af mine hovedspørgsmål opstille en model for tidsudviklingen aldersfordelingen, men jeg kan ikke finde ud af at lave flere regressioner i samme regression, sådan a... -
Statistik vedr. kvinder i arbejde i England før, under og efter 2. verdenskrig
ForumindlægHej. Jeg skal til eksamen på fredag i AT og i den anledning har jeg forsøgt at finde noget statistik, men det har været svært. Jeg har læst en Engelsk bog, der omhandler 2. verdenskrig og perioden efter (1940-1951) og til det har jeg kombineret fagene Historie A (den samfundsfaglige del) og Engel... -
Hjælp til teori- og metodevalg i samf og naturgeografi
ForumindlægHej Jeg er igang med AT og skal op i eksamen på fredag. Mit emne er Oliens rejse til vesten i fagene samfundsfag og naturgeografi. Min problemformulering er: Hvilke konsekvenser skaber vestens afhængighed af mellemøstens olie? Underspørgsmål: 1.Hvorfor er vesten interesseret i at opnå uafhængig... -
Hjælp til problemstilling om velfærdsstaten !
ForumindlægHej med Jer !Jeg er igang med at skrive en synopsis i samfundsfag (over to artikler) som jeg har kaldt "Bedre servicydelser vs. skattelettelser", jeg har næsten skrevet hele opgaven, men tvivler på om problemstillingen egentlig passer til hypoteserne - det ville være FANTASTISK, hvis no... -
fremlæggelsen
ForumindlægHej Jeg skal engang i næste uge op til AT-årsprøve i emnet krig, medier og teknologi i fagene samfundsfag og historie. Jeg sidder derfor og prøver at strukturere min fremlæggelse bl.a. ved hjælp af Power Point. Men da jeg har forholdsvist meget stof, kunne jeg godt tænke mig at vide, hvor lang ti... -
Problemformulering
ForumindlægHej alle kloge mennesker derude. Jeg sidder her og har et kæmpe problem med at formulere min problemformulering, og mine vejledere er ikke ligefrem de bedste. Jeg har fagene dansk A og samfundsfag C. Jeg har det overordnet emne "grænser", og har valgt at have fokus på kropsidealer. Je... -
Spørgsamål og svar
ForumindlægJeg skal skrive nogle svar til i morgen (så det haster!) på følgende spørgsmål: il y a combien d'eleves dans ta classe?(vi er 23, 10 piger og 13 drenge) Tu vas au college comment? på cykel qu'est-ce que tu fais pendant les recreations? (hvordan siger man mange ting, og hvordan siger ... -
Notatopgave omkring Danmark ud af Afghanistan
ForumindlægHejsa! Jeg har brug for hjælp til en opgave jeg skal skrive i samfundsfag. Opgaven er en notatopgave omkring at Danmark skal ud af Afghanistan i 2014. Opgaven forlyder sådan: Du er ansat i udenrigsministeriet. Din opgave er at udforme et notat til udenrigsminister, Villy Søvndal, så han k... -
Hjælp til AT problemformulering
ForumindlægHej. Jeg har lavet en problemformulering i fagene Dansk A/ Samfundsfag B, men er ikke sikker på om det er en god nok problemformulering. Kunne godt tænke mig at høre om den er nok fyldestgørende eller om der er noget der er for tyndt og evt. komme med nogen ideer til hvad jeg kunne ændre spørgsmå... -
Uddannelsestid for gymfag
ForumindlægI nedenstående paragraf står følgende timefordeling for diverse fag. Jeg undrer mig om der er tale klokketimer eller lektioner (45 minutter)? § 67. De enkelte fag og forløb har følgende rammer for deres uddannelsestid: 1) Dansk A: 260 timer 2) Historie A: 190 timer 3) Engelsk B: 210 timer ... -
Afsluttet fag. Skal jeg have eksamen?
ForumindlægJeg går i 1g og skal til at afslutte samfundsfag c. Mit spørgsmål er om jeg kan få den til eksamen? Jeg har fået min eksamens plan og den er på studieområde del 1 (MDT) Er mdt ikke mundtlig? Samt dansk A og engelsk A. Er det så slut? Hvad betyder min indsats for Dansk A, Engelsk A samt s... -
AT-forløb bodybuilding iscenesættelse
Forumindlæghej. jeg går i 2. g og jeg skal til og igang med mit at forløb. overordnet emne er iscenesættelse. mit emne er bodybuilding (i idræt og samfundsfag) min problemformulering lyder indtil videre på følgende: hvad (og hvordan fungerer) bodybuilding hvorfor er det, udseendemæssigt, blevet nø... -
Kvalitativ - eller kvantitativ metode
ForumindlægHej derude, Jeg skal op i AT i samfundsfag og naturvidenskab. For at gøre en lang historie kort, har jeg fundet en statistik over Thailands BNP efter tsunamien 2004 (kvantitativ metode, I know), og for at forklare denne har jeg undersøgt en officiel rapport fra Worldbank.org, hvori jeg har ... -
Hjælp!! Betaling gives!
ForumindlægHej alle sammen Jeg har brug for en der har styr på AT og ved hvad lærene forventer til eksamen og derudover vil se mit talepapir og synopsis igennem. Jeg søger også gerne hjælp til at uddybe mine metoder. Jeg er rimelig deperat, da jeg ikke har haft så meget tid til forbedring af mit proje... -
sociologi...livsformer..haster
Forumindlæghej vi er en gruppe som har trukket en. tekst i samfundsfag B.. området er sociologi og emnet er : Sociologiske teorier om den danske befolknings sammen sætning overskriftet er : livsformer teksterne handler om:- -1)den 37 årig milionære som begyndte med at arbejde siden han var 13.. - 2)de ufa... -
STX eksamensmuligheder
ForumindlægHej. Jeg får læseferie her d. 20 maj, og ville høre om det var muligt at regne ud hvlke fag jeg skal op til her til sommer. Jeg har: Biologi A Dansk A Historie A Kemi B Matematik A Oldtidskundskab C Religion C Dog har jeg været oppe i mundtlig Samfundsfag C i 1.G og skriftlig Engelsk B i ... -
AT - Sammenspil mellem oldtidskundskab og historie.
ForumindlægHej. Jeg skal op til AT-årsprøve her på torsdag. Jeg har fagene oldtidskundskab og historie. Vi har om emnet globalisering - konsekvenser og udfordringer, hvor jeg skriver om Migration - og laver en komparativ analyse. Min oneliner er således: Hvilken indflydelse har store grupper af i... -
Læge: gennemsnit
ForumindlægHej Alle, Går i 1.g og har lige afsluttet billedkunst samt samfundsfag... Mine årskarakterer i de ovenstående fag har været 10 og 10. Dog har jeg fået 7 i bk til eksamen :( Jeg har en drøm om at blive læge (: Mit spørgsmål er så; nu er mit snit på 9, og for at læse medicin skal man hvist have 10,... -
AT Inspiration
ForumindlægHej Jeg skal som mange andre til mundtlig eksamen i almen studieforberedelse (AT). Jeg søger lidt inspiration til valg af metoder indenfor fagene: Dansk og samfundsfag Min problemstilling lyder som følgende: 1. Redegør for hvad rap er, hvor det stammer fra og hvem den primære lytter af rap... -
Fedme opgave.
ForumindlægHej. Jeg skal skrive en opgave om fedme set i et Biologisk og samfundsfagligt syn. Jeg har tænkt på nogle ting, som jeg vil komme ind på, men jeg ville meget gerne høre om folk har nogle gode ideer, links, kommentare til min opgave, eller en ide til en evt. problemformulering, som jeg kan bruge ...
