Matematik

flere regressioner i en regression?

18. februar 2016 af emilienorvin (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej!
Jeg sidder pt med min SRO, hvor jeg har fagene samfundsfag og matemaitk.
Jeg har emnet "ældrebyrden" og jeg skal i et af mine hovedspørgsmål opstille en model for tidsudviklingen  aldersfordelingen, men jeg kan ikke finde ud af at lave flere regressioner i samme regression, sådan at jeg altså har flere i mit tilfælde tre tendenslinjer i samme regression... har prøvet stort set alt, f.eks. også at lave tre seppperate regressioner og tager hver deres funktion, for derefter at sætte dem ind i samme regression i geogebra, men heller ikke dette virkede, her flugtede de tre regressioner sig bare med y-aksen....

har meget brug for hjælp, kan ikke selv finde på flere løsninger...
håber der er en der har en løsning på mit efterhånden store problem :)

Brugbart svar (0)

Svar #1
18. februar 2016 af peter lind

Hvad mener du med regressioner i regressioner ? Er det ikke blot regression med flere variable ? eller er det ikke lineære regressioner ?Der findes programmer, der kan klare det. Kan du ikke fortælle mere præcist om modellen.

Brugbart svar (0)

Svar #2
18. februar 2016 af SuneChr

Nu kender jeg ikke Geogebra, men Excel. I Excel kan man, i samme koordinatsystem, indlægge flere grafer og bestemme en regressionskurves forskrift for hver af dem.
Nu må du jo ikke spørge om for meget, da det er en vigtig og individuel opgave, du skal aflevere.

Svar #3
18. februar 2016 af emilienorvin (Slettet)

Problemet er så simpelt at jeg ikke ved hvordan jeg lægger flere grafer ind, jeg ved ikke hvor jeg skal indskrive mine forskrifter... 

Skriv et svar til: flere regressioner i en regression?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.