Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 17781 til 17800 af 48880
-
AP - prøve
ForumindlægHej allesammen.. Her på torsdag skal jeg til AP prøve.. Jeg tror jeg klare mig fint med den danske del, men er meget i tvivl om latin delen.. er der nogen der har været til prøve i det? altså hvordan var det, hvad gig det ud på.. jeg går bare rundt og tænker på det hele tiden :) vil bare have den... -
Emne til 2.g opgave
ForumindlægHej. Jeg har valgt at skrive dansk/historie opgave i historie. Men jeg er fuldstændig på bar bund, når det kommer til valg af emner.. Er der ikke nogen der vil komme med en håndfuld gode muligheder? :) Hilsen Christiane. -
murer uddannelsen
Forumindlæghej jeg vil hører er lige kommet ind på en en murer skole med at finde en pratik plads fordi ikke havde karakter gode nok så vil hører om jeg kan klarer uddannelsen med 00 i matematik og 02 i dansk -
HASTER! Opstilling til historie-opgaven
ForumindlægDansk/historie opgaven i 2.g Jeg skriver om vietnam krigen. Jeg vil bare høre om opsætning? Altså .. Indledning, problemformulering, problemstillinger (????) Fremgangsmåde og metode. Skal det alt sammen med? Hvad med hypoteser? Min klasse og jeg er rimlig forvirrede. Help please! -
Indledning til Kronik
ForumindlægHej SP. I min dansk aflevering skal jeg lave en kronik. Jeg har lavet redegørelse, karakteristik og diskussion, men jeg mangler dog indledningen, da jeg ikke helt ved hvad jeg skal skrive der. Kan i hjælpe? Artiklen som kronikken skal tage udgangspunkt i, er vedhæftet :) Tak på forhånd. -
Republikaner vs Demokrater ideologi
ForumindlægHejsa! Jeg er godt forvirret over republikanere og demokratere for kigger man med danske øjene har de én ideologi, men kigger man med amerikanske øjene er det lige pludselig noget andet. Er der nogen der kunne fortælle klart, hvad en republikaners ideologi og politisk er og hvad en demokrats ideo... -
overblik over krige søges!
ForumindlægDa jeg har ledt efter en oversigt over verdens og dansks historien længe vil jeg meget gerne finde en.. Jeg kræver ikke mange detaljer, men bare en oversigt, hvis der er detaljer med bliver jeg kun ekstra glad.. Skal op i morgen d. 15 så det haster.. På forhånd tak! :) -
Rational Choice
ForumindlægHej Er der nogen der ved hvor jeg kan finde litteratur på dansk om rational choice på nettet. meget gerne indsætte links for min skyld eller du må gerne give mig en forklaring på teorien og dens konsekvenser. Håber på jeres hjælp. -
Karaktere der minder om Nora fra Et Dukkehjem
ForumindlægHej allesammen :) Jeg er igang med at skrive skriftlig dansk årsopgave, og jeg vil gerne sammenligne karakteren Nora med andre karakterer, fra bøger eller lign. fra omkring det moderne gennembrud. Det skal helst være kvinder da det var kvinderne det handlede om. På forhånd tak :) -
Gamle eksamenssæt
ForumindlægHej, Jeg har ledt og ledt efter gamle Dansk A og Engelsk B eksamenssæt fra 2008-2013, men kunne ikke finde noget. Er der en venlig sjæl, der kan linke til en hjemmeside, hvor man kan finde de her gamle eksamenssæt? På forhånd tak -
Studierejse til prag
Forumindlæghej, vi er en 2. g klasse som re er i gang med at finde ud af hvor vi vil hen i verdenen. jeg heller mest til Prag men er ildt i tvivl om hvad der er at se. vi skal derned med vores dansk og matematiklærer. -
Ingen forsøgsresultater?
ForumindlægJeg har kemi og dansk i AT Jeg har ikke nogle forsøgsresultater i kemi, er det et problem? Jeg har kun om chromatografi metoden mht. analyse af fødevarer, men jeg har ikke nogle egentlige resultater af analyser, kan jeg alligevel få topkarakter til AT? -
Ideer til SRP med kemi?
ForumindlægGoddavs allesammen. Jeg har følgende studieretning: Mat A, Fys B, Kem B Har overvejet at kombinere kemi med et humanistisk fag såsom historie, dansk eller engelsk. Nogle gode bud? Mange tak på forhånd og god dag. -
Anatomi eksamen medicin
ForumindlægHej Jeg skal til at studere Medicin på Aathus universitet til vinter 2024 og kunne godt tænke mig at vide om selve anatomien, altså knogler, muskler osv. skal læres på latin, engelsk eller dansk? Tak på forhånd -
SOP med fokus på sociale medier
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal til at skrive SOP, og synes det kunne være super spændende at skrive om sociale medier, herunder influencers måske? Skal skrive i Dansk og Afsætning. Nogen der måske kunne hjælpe til, hvad jeg kunne komme ind på?:) Tak for forhånd. -
Value at risk
ForumindlægUdregn Value-at-Risk ved et konfidensniveau på 99% ved en investering på 1 mio. kr. i Danske Bank aktier på baggrund af normalfordelingsantagelserne. Jeg har fundet frem til middelværdi = -1800 og standardafvigelse = 11000 Hvilken formel skal jeg bruge? -
Speciale
ForumindlægHej, Er der nogen der kan hjælpe mig igang med mit speciale? Jeg studerer International Business Communication på CBS og skal igang med mit speciale i fagene Kommunikation og ledelse. Helt specifkt skal jeg skrive om kvinders underrepræsentation i det danske samfund. -
Synopse om Venskab
ForumindlægHej Jeg skal op i Venskab i mundligt dansk 10.klasse. Jeg ville gerne have en artikel, men kan ikke finde nogen artikler. Nogen der kan hjælpe med, hvor jeg kan finde en henne eller nogen som har en god ide om andet produkt?? -
Folkeskolelærer
ForumindlægTror i at lærerseminarer vil optage en hvis man ikke opfylder kravene, for eksempel skal man have otte i dansk hvilket jeg ik har. ¨ Jeg er invandrer, tror i der er stor chance for at jeg kan blive optaget? De mangler jo mange folkeskolelærer... -
gode råd?
ForumindlægJeg ville hører om der er nogen af jer der kan komme med nogle gode råd til hvordan jeg kan blive bedrer til Dansk? Jeg har et andet etnisk baggrund, og syntes ikke selv at jeg er god til at tale og skrive.
