Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 17781 til 17800 af 63056
-
Kvalitativ og kvantitativ.
ForumindlægHvis censoren spørger, hvad forskellen mellem kvalitativ og kvantitativ metode er. Hvordan skal jeg så svare på dette? Og er Tendens det samme som Hensigt og Intention? Hvorfor er det posititvt at en kilde har tendens? -
Samlet gymnasial uddannelse og som enkeltfag.
ForumindlægHvad er det?? Det er vis i STX, hvor man kan få nogle fag som enkelt fag .. -
Atom vægt?
ForumindlægHvorfor vejer isotopen Cl 37 36,965 u og ikke 37 u, hvis protoner og neutroner vejer mere en 1 u hver? -
Kirkeorgel frekvens.
ForumindlægOpgaven lyder: På et kirkeogel er frekvensen af den dybeste tone 16,35hz. Hvad er den effektive længde af orgelpiben, når denne er en kvartbølgesonator? Håber at i kan hjælpe mig med opgaven. MVH Marcus. -
Rilleafstand
ForumindlægJeg sidder med en opgave, hvor jeg skal finde bølgelængden ud fra en given rilleafstand. Jeg har en rilleafstand på 0,5 mm, og formlen: cos(um) =-(λ/d)·m+cos(i). Jeg har indteget cos(um) som funktion af m og ser, at cos(um) er lineært aftagende med m. Hældningen for grafen skulle væ... -
Forsvar
ForumindlægHej, jeg skal snart til at forsvare min SRO, men hvad skal man egentlig ind på?, -
GSK afleveringer
ForumindlægHej! Jeg har her for et par dage siden tilmeldt mig et mat B-A GSK-suppleringskurser, som starter i september i København. Jeg ved godt, at jeg kommer til at lave mange afleveringer, hvilket er helt super, men jeg tænkte også på, om man får karakterer for afleveringerne? Man får nok ikke ... -
hvorfor?
ForumindlægSynes ikke rigtig jeg kan finde noget om det - hvordan kan det være at der i en kernereaktion frigives energi? Har jeg tænkt en del over ... -
Isolering af Z
ForumindlægHej! Jeg har lidt svært ved at løse følgende ligninger, hvor jeg skal isolere z: z*t-z*p=U (z+a)(b+c)=0 (a-z)*t=m Mange tak på forhånd! -
Endelig er det OVERSTÅET!! :)
ForumindlægHeeey allesammen! Endelig er alle mine eksamener overstået. Jeg er lettet og kan endelig nyde sommerferien:P Hvordan er det gået for jer? Noget i gerne vil dele? Jeg vil meget gerne høre om hvad i har oplevet :) Gooo9; ferieeeee !!!! :D -
Løsningerne til eksamenssætet
ForumindlægHej, somebody ved om løsnigerne til de forskellige eksamenssæt ligger et eller andet sted, selve eksamenssættet kan man hente på undervisningsministeriets hjemmeside, men kan ikke finde løsningerne -
Indikatorer på syrer og baser?????
ForumindlægHjæælp!! Jeg kan slet ikke finde noget om hvad "indikatorer på syrer og baser" Nogle der kan hjælpe??:) -
varmekapacitet
ForumindlægA ball bearing at 20 degrees C, is dropped into a cup containing 250 g of water. The water warms from 25,0 to 30,0 degrees C. What is the heat capacity of the ball bearing, in J K^-1. Går ud fra at man skal bruge C=q/deltaT ? Jeg vil finde q først, skal jeg så sige: 5,0 K * 4,18 J K^-1 = 20... -
Hjælp til emne
ForumindlægKunne forestille mig det skulle have noget at gøre med IT, nogle gode ider? :) -
Hjælp til at forstå fænomenet "ligevægt"
ForumindlægHej Jeg er i gang med at skrive et teori afsnit til forsøget "Kroppens hvileeffekt" og jeg vil gerne inddrage lidt relavant viden om fænomenet ligevægt. Uheldigvis har jeg ikke så styr på det og jeg kunne virkelig godt bruge en til at kunne forklare mig hvad det basalt er. Gerne med... -
Brint og brændselscelle
ForumindlægHej. Jeg sidder og prøver at forstå hvordan en brændselscelle fungere. Har såmænd forstået det, men det er den kemiske proces der driller lidt, og håbede at der var en der gad at hjælpe lidt. :) en brændselscelle består af en membran hvor der udenom er en elektrolyt. Elektrolytten er ionledende... -
Kyoto-aftalen:) Det haster:(
ForumindlægHejsa:) Er der en venlig sjæl der kunne hjælpe mig med, at besvare følgende spørgmål? Det haster:( - Hvordan begrænser Kyoto aftalen den globale opvarmning? - Hvorfor er USA ikke en del af Kyoto aftalen? - Hvorfor indføres brintbiler ikke, når de går ind for Kyoto aftalens kvalifikationer? ... -
Base
ForumindlægHvordan laver man en base? -
Pascal og N/m^2
ForumindlægHej, er pascal og N/m^2 det samme? -
Lys og Kvantefysik
ForumindlægHej alle sammen :) Er der nogen der kan forklar, hvad det vil sige, at lysets energi er kvantiseret MEGET simpelt? Synes at fysikbøgernes måde at forklarer lys og kvantefysik på, er meget forvirrende :( Håber nogen kan hjælpe! På forhånd taak!
