Søgning på: matematik fp9 maj. Resultater: 17781 til 17800 af 33566
-
Hjæææælp!
ForumindlægSRP - Vindmøller Fag: Matematik og Fysik -Hvad kan man afgrænse det overordnet emne Vindmøller ind til? -Hvad kan man komme ind på i matematik delen? -Hvad kan man komme ind på i fysik delen? Nogle der har forslag, så må I meg... -
Beregne b, samt vinklerne A og B. Hjælp!
ForumindlægHej. Er stødt på et problem med min matematik opgave, og håber i kan hjælpe. Det skal lige siges at jeg er meget dårlig til matematik, så den er sikkert nem når man først forstår den ;) Opgaven lyder således: Om en trekant ABC vides, at C=90°,c=10 og a=8. Beregn b samt vinklerne... -
angiv sidelængder og vinkelmål for en ligebenet trekant med et areal på 32.000 m²
ForumindlægHey! sidder og laver en matematik opgave og ved bare ikke hvordan jeg skal løse den. Opgaven lyder : angiv sidelængder og vinkelmål for en ligebenet trekant med et areal på 32.000 m² jeg ved virkelig ikke hvordan jeg regner det ud, er der nogen der er sød og hjælpe mig, matematik e... -
lektiehjælp tilbydes i Kemi/Fysik
ForumindlægHej mit navn er Mads og jeg er uddannet Cand. Scient i Matematik med sidefag i Kemi og Fysik. Jeg tilbyder lektiehjælp i Matematik,Fysik og Kemi til Universitetsstuderende og Gymnasieelever, og jeg bor i Aalborg. Så hvis du/I er interesseret, så send mig en mail eller sms. De venligste hil... -
Online hjælp til srp?
ForumindlægHey studieportalen :D kender i nogen netsider/forum hvor man kan søge hjælp til matematikken i srp? jeg har om fermats sidste sætning og sofie germain, har et par spm angående adskellige beviser. Det ville være rart hvis nogen af jeg kunne linke mig til en netside/forum (af/med kloge matemati... -
Skifte uddannelse retning op til eksamen
ForumindlægKan man godt skifte fra 1. HF til en STX uddannelse for eksempel, uden at have været oppe til alle eksamner i HF? Og er det ikke forsent, at søge ind på en ny uddannelse eller kan der være lang ventetid? Forresten har jeg været oppe i billedkunst (mundtlig) og skriftlig matematik, og jeg mangle... -
Hjælp til binomialfordeling og normalfordeling
ForumindlægHej. Håber nogen kan hjælpe med disse eksamenspørgsmål til min mundtlige eksamen i matematik B. :) På forhånd 1000 tak - det er en kæmpe hjælp, da jeg har ekstremt svært ved matematik! a) Redegør for forskelle mellem binomialfordelingen og normalfordelingen? b) Forklar, hvad der menes med et k... -
Ikke grupperede observationer
ForumindlægHej har fået et eksamensspørgsmål i mundtlig matematik C der hedder: Fortæl om ikke grupperede observationer. Da jeg har lidt svært ved at se mig ud af det i min matematik bog har jeg søgt alle steder. Så min bøn til jer er: Kan i hjælpe mig med hvad jeg skal sige til eksamen ( Og ) ... -
Bortfalder nogle c-niveau?
ForumindlægHvis jeg f.eks. har matematik på c-niveau (som er obligatorisk) og har matematik på b-niveau som valgfag, hvad skaer der så når jeg skal regne mit gennemsnit ud: Skal min c-niveau karakter slet ikke med, eller bliver min c-niveau karakter erstattet af det jeg får på b-niveau, men stadig kun vægte... -
Mat/samf Barcelona
ForumindlægJeg skal i gang med mit AT-forløb sammenhængende med min studietur til Barcelona. Jeg bruger fagene matematik og samfundsfag. Jeg vil helst bruge chi-i anden testen når det kommer til matematik, og muligvis Hofstedes løgdiagram eller nationalisme modellen i samfundsfag. Er der nogle, der har fo... -
Fremskrivningsmodeller
ForumindlægHej :-) Jeg er ved, at skrive SRP i samfundsfag og matematik. Her skal jeg analysere nogle fremskrivningsmodeller i samfundsfag omkring indvandring. Men jeg kan ikke helt finde frem til, hvordan en fremskrivningsmodel bliver til, hvilken form for matematik der ligger til grund, samt hvem,... -
Forspring?
ForumindlægGodaften alle sammen Jeg skal snart til at, starte i gymnasiet (STX), hvor jeg jo skal have have matematik. Jeg interesserer mig nemlig meget inden for emnet, så jeg tænkte på, om jeg muligvis kunne få et forspring inden gymnasiet? Altså, hvis der er nogen af jer der ved, hvad man kommer ... -
Forkortelse af brøk
ForumindlægHej. Jeg er ikke lige den skarpeste til matematik, så jeg håber nogen herinde kan give mig et simpel svar på min matematik opgave. Jeg skal forkorte en brøk, som lyder sådan: 12x+8y _______ 12x-8y Håber nogen kan hjælpe mig :) Ps. Forklaring ønskes. -
hjælp til engelsk
ForumindlægHej alle sammen. Jeg håber i kan hjælpe mig. jeg skal til en optagelse prøve her om en uge til STX . Da jeg ikke er særlig god til engelsk, og matematik. lige nu prøver jeg at få styr på matematik og det går meget bedre. det jeg har brug for er gode råd og gerne nogle engelsk tekster som jeg kan... -
EKSAMEN I MORGEN
ForumindlægHej derude jeg står og mangler noter til min mundtlig matematik eksamen i morgen. Mine egne noter er nemlig ik så gode. Det drejer sig om matematik på andet år i gymnasiet på b-niveau! Kan nogen give links til noter eller evt. sende. Det ville være så lækkert. Vh. Niels :) -
NEED HELP !! HURTIGT :)
Forumindlæghey jeg sidder og bakser med en emneopgave som jeg skal aflevere i matematik pr mail her i aften. jeg har en opgave der lyder således: Udfør en standard analyse af f(x)√9x-x^2 Dm(f):R Nulpunkter for f: monotoniforhold: Ekstrema punkter: Forskrift for tangenten: gerne med udregninge... -
Procenter og renter
ForumindlægHeysa folkens. Jeg er bare en MEGA dør til matematik så håber i kan hjælpe en mand i nød. Jeg skal til eksamen i matematik på c niveau. Her er spørgsmålet jeg bare fatter nada af. Emnet er procent og rentesregning. Gør rede for begrebet fremskrivningsfaktor og udled formlerne for kapitalfremskr... -
HF enkeltfag dumpet, eksamensbevis?
ForumindlægJeg har taget matematik c niveau på VUC som selvstuderende, og har dumpet i det skriftlige såvel som den mundtlige eksamen. Jeg har ikke i sinde at tage andre fag på hf, udover matematik c. Mit spørgsmål drejer sig om hvorvidt man får et form for eksamensbevis på hf, hvis man kun har taget et e... -
nogle links til gode samlinger af beviser?
Forumindlæghej. jeg skal (måske) snart til Matematik Mundtligt og jeg samler så mange beviser så muligt nu. Jeg har set der er mange ældre forumtråde med links, men siderne virker ikke og ville lige høre hvis der er nogle der har nogle samlede beviser de kan uploade eller linke. Det kan være alle emner i M... -
Videoer med matematikbeviser, hvor?
ForumindlægJeg leder efter et sted på nettet, hvor beviserne for STX A-niveau matematik bliver gennemgået i en video. Her på studieportalen er der ingen videoer for matematik. På siden frividen.dk er tilsyneladende kun beviserne, som svarer til B-niveau! Er der nogen, som har et bud på, hvor jeg kan overvær...
