Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 17781 til 17800 af 23683
-
''Skriget''
ForumindlægHej hej. jeg sidder og er igang med analyse mine opgivelser til eksamen imorgen, morgen. Har glemt mine notater til maleriet ''Skriget'' af maler Edward munch. Er der evt. Nogen der kunne, fortælle mig hvorfor det nu var, han malte det, retter sagt, hensigten. ??? på forhånd tak:D:D -
Tekster Vedr. emnet ''Udviklingen fra barn til voksen'' eller ''Barn-ung-voksen''
ForumindlægHej. Jeg skal til at skrive DHO og har valgt emnet ''Udviklingen fra barn til voksen''. Jeg skal i den forbindelse finde en tekst og analysere, hvor netop udviklingen fra barn til voksen kommer til udtryk. Hvilke tekster kender i til, som omhandler dette emne? Mvh Frede... -
Dansk afgangsprøve - folkeskolen hjælp :)
Forumindlæghej venner :) er lidt i tvivl vedr. min dansk eksamen nu her på torsdag! er kommet om i reklamer & kommunikation, og er ved at analysere nogle trykte reklamer (billede reklamer) . er der en der kan skære ud i pap hvordan den eksamen skal foregå fra start til slut og fra punkt til prikke? - vi... -
udlægning af citater???? Historie
ForumindlægHej Jeg er lidt forvirret når det kommer til længere citater fra primær kilder Når jeg i min opgave er noget til analyse delen og skal udlægge nogle citater for at bakke min argumentation op, skal jeg så fx. gøre sådan her ....en af årsagerne til xxxxx var xxxxxx, det kan man se tydelig se &... -
Morfemer og fonemer
ForumindlægHeej :D Da jeg er ved at skrive en opgave, hvor jeg skal analysere morfemer og fonemer i en tekst, har jeg brug for jeres hjælp :D Nogen der har nogle gode forklaringer på hvad det går ud på? Og gerne nogle eksempler :D På forhånd tak :D - Venlig hilsen Camilla -
Billedanalyse
ForumindlægHej med jer :) Jeg skal analysere billedet 'Eminem and Slim Shady' (se vedhæftet fil). Det jeg er i tvivl om er, hvad selve Eminem står for eller symboliserer i dette billede? Jeg forstår, at billedet fortæller noget om kampen mellem det gode og onde i vores liv. Så hvorfor lige Emin... -
Den afrikanske farm
ForumindlægHejsa,Jeg har lavet en meget grundig analyse af Blixens 'Den Afrikanske Farm', men så stødte jeg på en sætning i værket hvor jeg virkelig tvivlede om betydningen: ”Men denne Gang var Skuddet en Kærlighedserklæring”´ Side 197.Mener Blixen bogstaveligt at hun erkender sin kærlighed for Finc... -
hjælp!
Forumindlægjeg har været fraværende på skolen i længere tid pga noget sygdom, og står nu i den situation at jeg står og mangler en bograpport/analyse af Henrik Pontoppidans "Isbjørnen". jeg er helt blank og kan slet ikke komme i gang. har brug for lidt hjælp meget hurtigt hvis der er noget der kan... -
Dansk Stil ! ? !
ForumindlægJeg skal skrive en stil hvori jeg skal analysere og fortolke den.Er der nogen som har nogle gode fagbegreber eller andre gode hints?Novellen hedder Naadsensbrød, af Henrik Pontoppidan, hvis nogen kender den. Men jeg er løbet lidt tør for idéer så skriv endelig noget guf.MVH Hetner -
Madonna Litta - budskab
ForumindlægHej. Jeg sidder med et billede af Leonardo da Vinci. Billedet hedder "Madonna Litta". Jeg har analyseret billedet, men har svært ved at komme frem til en fortolkning/budskab. Måske nogle af jer kan hjælpe mig? - I kan søge 'Madonna Litta' på google, så kommer billedet frem.... -
Primavera af Harald Slott Møller - haster
ForumindlægHej alle sammen. Jeg kunne enormt godt bruge noget hjælp til min forberedelse af eksamen. Jeg har om billeder, og har valgt Primavera af Harald Slott Møller. Jeg er både nået frem at billedet handler om seksualitet, om fristelse, om Eva og Adam og mange andre ting. Men det ville være rigtig dejli... -
ond i sulet
Forumindlægved denne novelle har været der før.men sidder og skal til at analysere den og synes den er sværd. er det sandt at hovedtemaerne er jalousi og angst.. ?Hvilket miljø er de i??teksten strækker sig over deres barndom til teenageår.hvorfor er storesøsteren så jaloux på helene, den mindre søskendè?og... -
kortfilm "kom" + Digt "ak, mindes du"
ForumindlægHey alle sammen... Skal skrive en dansk stil hvor jeg skal analysere kortfilmen "kom", og derefter skal jeg sammenligne den med digtet "ak, mindes du"... Ville høre om der ikke var nogle der havde lavet den opgave, som jeg så måske måtte se.. Har en del problemer med samme... -
Hvor meget skal jeg veje af??
ForumindlægHej . Min opgave er en kvantitativ analyse af kalium via flammefotometri. Jeg har et fast stof hvis formel du er K2CO3.2H2O med en beregnet molarmasse på 174.2 g/mol. Jeg skal fremstille 10 mL opløsning af mit stof med en koncentration af kalium på ca. 0.03 M. Spørgsmålet er hvor mange mg jeg ... -
Religions eksamen
ForumindlægHej Alle Jeg skal op i religion til studenter eksamen om et par dage og til det kom jeg pludseligt i tvivel, hvad skal man egentligt gøre med den tekst man trækker? Jeg mener udover at referere den hvad så? Er der nogen som har et step by step disposition over hvordan man skal trackle sådan en te... -
herodot ..
Forumindlæghej.. Er der nogen som ved hvad solons to historier om lykke er henblik på måske demokrati - da jeg er ved at skrive notater om de tre forfatninger af Otanes, Megabyxos, Dareios. Er der nogen som har guldkorn om dette afnit? noget analyserende? Hvem mener Herodot har ret? det er ham den sidste ik.. -
stormiljø for bjergarter
ForumindlægHej. Jeg mangler lidt hjælp til en naturgeografi opgave på b. niveau. Opgaven handler om bjergarter og i den forbindelse har vi arbejdet med 4 sten, som vi har analyseret og sat navn på. de 4 bjergarter er: granit, Bassalt, Sandsten og Gabbro. Her skal vi skrive hvilket stormiljø, de 4 b... -
herodot - kampen mod perserne.
Forumindlæghej.. skal snart op til eksamen i old, så er ved at læse op.. og det hele går fint undtaget herodot.. synes det er noget værre noget hvis jeg kommer op i det.. Er der nogen som har noget om kampen mod perserne? noget analyserende.. ved virkelig ikke hvad jeg skal sige hvis jeg kommer op i det? og... -
Statistik: Assistance/privat hjælp til tolkning af resultater og forklaring af analysemetoder anvendt i projekt
ForumindlægHej Er der mon nogen der er skrap til statistik og kan være behjælpelig med eksamensforberedelse mht tolkning af resultater og uddybende forklaring af anvendte statistiske metoder i et projekt. Er sundhedsfaglig stud. og akut brug for hjælp. Kan uddybe nærmere hvis der er en der har tid til at h... -
Hjemvejen af Villy Sørensen - HUNDESYMBOLIK
ForumindlægHej :-) Jeg sidder og analyserer hundenes betydning i "Hjemvejen" af Villy Sørensen og er kommet fremtil, at de er et symbol på drengenes drifter. Men er der nogle, som kan hjælpe mig med at komme videre? Er det egentlig hunde de tæller, eller er det nærmere kvinder?? :D Jeg h...
