Søgning på: samfundsfag eksamen. Resultater: 17821 til 17840 af 39570
  • ØMU gæld

    Forumindlæg
    Hej jeg har den her tabel i samfundsfag.. Jeg skal udlede noget om dansk økonomi, men jeg er lidt i tvivl omkring hvad ØMU gæld egentlig er? Er der nogen der kan hjælpe med hvem man låner penge af, og hvorfor? Er det bare landene i EU eller hvordan? Og hvordan påvirker gælden den danske økonomi?
  • Osmannerriget, DET HASTER

    Forumindlæg
    Hej jeg er ved at skrive en samfundsfags/historie opgave om osmannerriget og tyrkiet i dag,.. Jeg skal skrive noget om hvorfor osmannerriget var en stormagt. Jeg har allerede skrevet om osmannerrigets historie men ved ikke helt hvordan jeg skal gribe det med stormagten an. Tak på forhånd :)
  • Procentregning - har glemt det :(

    Forumindlæg
    Hej, sidder og skriver en samfundsfags afl. og har glemt hvordan man regner procenter :) Håber nogle lige hurtigt vil hjælpe med de få... 101.2005 til 206.092 9,4% til 18% 3.562 til 12.657 Hvor meget er tallene steget i procent? Og hvordan regner man det ud? Og lige et sidste spørgsmål: Hvor meg...
  • GM modellen

    Forumindlæg
    Jeg er ved at skrive en samfundsfags/matematik synopsis i AT, og min matematiklære foreslår mig at jeg kan bruge GM modellen, men han havde desværre ikke tid til at sætte mig ind i det på daværende tidspunkt. Er der en af jer der kan hjælpe mig?
  • Regeringens energiplan

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal til at skrive studieretningsprojekt i Samfundsfag og Naturgeografi i 3.g på gymnasiet. Mit emne skal omhandle regeringens energiplan, vedvarende energi osv. Er der nogen der har forslag til uddybelse af emnet, problemformulering, materiale el.? Håber at I kan hjælpe mig:)
  • Psykologi som humaniora???

    Forumindlæg
    Hej alle. Hvis man har valgt at skrive i samfundsfag og psykologi i AT og man bruger psykologi som humaniora må man så kun bruge metoder inde for det område? Altså i dette tilfælde den hermeneutiske metode eller må man også bruge Kvantitativt metode? På forhånd tusind tak :)
  • Økonomi opgave

    Forumindlæg
    heyyy Jeg sidder og skal lave en økonomi-opgave i samfundsfag, jeg går i 1.g på htx. Er der nogle af jer der ligger inde med en opgave om økonomi som jeg kunne få lidt inspiration fra, er helt blank nemlig. - ida
  • hjælp

    Forumindlæg
    Hej har lige valgt studieretningsprojekt her i 3g i samf B og eng A om Overvågning. Men er ikke rigtig kommt videre. jeg vil muligvis skrive om romanen "1984" som er en dystopi/skræmmebillede på overvågning.Men er lidt i tvivl om hvad jeg skal med dn samfundsfaglige del??? nogle forslag?
  • Økonomi

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg har samfundsfag på B og er i gang med økonomi. Jeg vil høre om der er nogle der kan forklare hvad videnskabelig økonomi er og hvad der ligger under dette ? og om politiks økonomi ligger under den videnskabelig eller et helt andet sted ? mvh. Rikke :)
  • Demokrati i USA & DK

    Forumindlæg
    Hej Kloge Hoveder :) Jeg har samfundsfag og vil gerne have svar på følgende: "Er demokrati det samme i USA som i Danmark?" (-må gerne uddybes, tak :)) Ha' en god uge :D hilsen Martha & Daphne :D
  • Rettelse af SRO om Irans atomprogram?

    Forumindlæg
    Hej, jeg skriver i fagene samfundsfag. - Fysik om Irans atomprogram. Det skal afleveres på torsdag, men er helt færdig med den imorgen, så vil høre om der er nogen, der vil korrekturlæse den. Det vil være en stor hjælp - Jeg sender over mail, så giv venligst e-mail adressen ;)
  • AT-synopsis - KØN OG LIGESTILLING !! :(

    Forumindlæg
    Hej folkens! Er der nogen der har en AT-synopsis, som handler om køn og ligestilling? - jeg kunne nemlig godt bruge en til inspiration, da jeg har overvejet at skrive om det. Jeg skriver i dansk A og samfundsfag A. Mange tak på forhånd:)
  • 2% vækst

    Forumindlæg
    Jeg sidder med en SRO opgave. Det er i matematik og samfundsfag, en der evt. vil hjælpe mig? Hvordan kan der sikres en vækst på over 2%, hvis der er tale om en lille åben økonomi? Der kan evt. tages udgangspunkt i de økonomiske styringinstrumenter.
  • Haster

    Forumindlæg
    Hej alle! Jeg skal i samfundsfag redegøre for følgende bergreber: 1. Konkurrencedemokrati 2. Deltagerdemokrati 3. Demokrati som statsretligt princip 4. Deliberativt demokrati 5. Institutionel magt Håber I kan hjælpe mig ! :)
  • samfundfag og historie

    Forumindlæg
    Hej studieportal Jeg har været så heldig at trække "miljø og klime" i en mundltig samfundsfags eksamnen og "danskhed" i historie, og jeg kan ikke rigtigt finde på nogen problemformulering, så jeg tænkte på om der var nogen som kunne hjælpe med det? Tak på forhånd
  • AT den amerikanske drøm

    Forumindlæg
    Jeg skal lave en synopsis i Samfundsfag og Engelsk, hvor min problemformulering er følgende: "Har alle lige mulighed for at udleve den amerikanske drøm" til det skal jeg så have 3 underspørgsmål, og der tænkte jeg på om der var nogle som kunne hjælpe mig
  • HASTER: Fordele og ulemper ved EU's indflydelse på dansk økonomisk politik

    Forumindlæg
    Hej alle :) Sidder med en 24timeres samfundsfags opgave om "aktuelle tendenser i dansk og international økonomi" og ville høre om der muligvis var nogle der kunne bidrage med lidt hjælp til fordele og ulemper ved EU's indflydelse på dansk økonomisk politik Hilsen Rita
  • Hooliganisme

    Forumindlæg
    Hey. Skal lave en opgave om hooliganisme. Vil dog gerne have lidt hjælp til hvad jeg kan komme ind på i opgaven. Skal jo have samtaler, hvor jeg kan få påvirket min opgave lidt. Vil gerne have en sociologisk vinkel på tingene. Skriver i engelsk og samfundsfag. Kom glad med hjælp :) Omglolnicelol
  • produkt til finanspolitik

    Forumindlæg
    hej allesammen. Vi har om finanspoltik til afgangsprøven i mundtlig samfundsfag, og i den forbindelse, skal vi lave et produkt. Udover det, har vi brug for en kilde, der kan vise, På hvilke måder, der er ført finanspolitik på gennem tide. Nogen idéer? Tusind tak på forhånd!!!
  • statistik til at beskrive talmateriale

    Forumindlæg
    Hej derude Jeg har i AT fagene samfundsfag og matematik om Irak-krigen. Hvordan kan matematik indgå? Jeg har lavet nogle cirkeldiagrammer ud fra meningsmålinger om holdninger til krigen.. Er det ok? Og Skal man kommentere matematisk på det? Hvis ja, hvordan? på forhånd tak!

Søgninger relateret til samfundsfag eksamen