Søgning på: sso historie opgave. Resultater: 17841 til 17860 af 153151
-
Problemfomulering til urbanisering
ForumindlægHej, jeg mangler en problemformulering til AT. jeg skriver i fagene Historie A og Samfundsfag B. mit emne er urbaniseringen, hvor jeg bla. i samfundsfag lægger tager udgangspunkt i Georg Simmel (1858 - 1918) og han socoligiske syn på landbrugslivet og storbyslivet. Jeg håber nogen af jer vil komm... -
Historieopgaven - Romerrigets fald
ForumindlægHej.\n\nJeg er igang med at skrive historieopgave, men har svært at komme igang. \nJeg har tænkt på at lave en historiografisk opgave, og kigge på tre forskellige personers ideologi og begrundelser. Personerne jeg har valgt at kigge på er: \nHenrik Jensen og Ib Thiersen, værk; Verdens historie\nE... -
Studierapport
ForumindlægHej Alle! Jeg står i en lidt kritisk situation.. Jeg ved ikke hvordan man skriver en studierapport?? Vores lærere har ikke fortalt os hvordan man skriver en studierapport, så er der nogen som kan fortælle mig hvordan?? Mange tak på forhånd -
Dm(f) = R+
ForumindlægHejza Når Dm(f) er lig R+, har grafen så noget globalt min? -
tidlig/sen-middelalder
ForumindlægHejsa. Jeg skal op i historie og har lige et par huller som jeg håber i kan lappe :) - Jeg skal vide hvordan middelalderen opstod, men her er jeg fuldstændig blank.. Men et gæt vil være, at det har noget med Roms fald at gøre? - Man siger normalt at år 1300 er et skel i vores historie, bl.a fo... -
Hvordan laver man et problemfelt?
ForumindlægHej Allesammen! Jeg har desperat brug for noget viden omkring, hvordan man skriver et problemfelt til min teknologi-historie eksamensopgave. Jeg har prøvet at søge på nettet, men jeg kan ikke forstå det, jeg har prøvet at spørge min lærer, men han kan heller ikke forklare mig det ordenligt. ... -
Rumfang......hints tak!
ForumindlægEr der nogen kloge hoveder der kan hjælpe mig....Skal finde rumfanget af følgende:V = pi S (sinx * sqrt(cosx))^2den nedre grænse 0 og øvre grænse pi/2Mit bud:V = pi S (sinx)^2 * cosxKan ikke kommer videre herfra...Det vil være dejligt hvis nogen kommer med hints til at fortsætte med opgaven...På ... -
"Ideologibestemmelse"
ForumindlægAf min samfundsfagslærer har jeg fået til opgave at finde en leder/artikel hvor man, ved at analysere forfatterens holdning kan spore en ideologi, f.eks. liberalisme, radikalisme, konservatisme, socialisme osv. Er der evt. en herinde, der har sådan en opgave liggende eller bare kan sende et link.... -
globalisering
ForumindlægHej. Kan man tale om, at der sker en globalisering på salomonøerne? (Bellona, Tikopa og Ontong Java?) Eller er der ingen globalisering der? :-) Hilsen Catrine -
novelle
ForumindlægJeg skal skrive en novelle som skal omhandle en "En ubehalig overrakelse" Er der nogle der har en god ide til hvad den ubehalig overakelse skal indeholde. Jeg har svært ved at komme igang og få en god ide? Hilsen Myreslugeren -
SPørgsmål?
Forumindlæghejsa...sidder her og skriver "SSO" hvad er det man kalder de personer eks: "Napoleon,Hitler, Columbus osv". krigshelte? Gennemtidernes mest betydningsfuldige "helte"/personer" kan ikke finde ordet? -
dansk
Forumindlæghvad er miljø og tid? -
Hvornår sluttede det?
Forumindlæghvornår stoppede teenager med at arbejde for føden, så de kun gå i skole? Arbejdede folk stadig i 80´erne? Tak på forhånd -
Homers digtning - vigtig for grækerne?
ForumindlægHej :) jeg håber der er nogle herinde der kan hjælpe mig med det her spørgsmål.. På Hvilken måde blev Homers digtning vigtig for grækerne?? -
Perspektiveringsemner
ForumindlægJeg sidder og forbereder mig til historieksamen og støder imidlertid på et problem. Hvordan kan man drage perspektiver fra vikingetiden til noget aktuelt? Det samme gælder opdagelsesrejsende. Kan man perspektivere til nutiden eller andre vigtige historiske perioder? Vh. og tak -
fordeling af mandater..
Forumindlæghej, nogen der kan give mig svar på hvordan man fordeler kredsmandaterne og tillægsmandaterne ved folketingsvalg? tak :) -
Euklid
ForumindlægHvordan bevises Euklids algoritme via induktion? -
Fodnotepolitikken
ForumindlægJeg stødte lige på 'fodnotepolitikken' ved gennemlæsning af det stof vi beskæftigede os med før jul.. Er der nogle, som kan præcisere det? Jeg synes ikke at bogen tydligører det tilstrækkeligt. -
Hjælp til rettelse af tekst
ForumindlægHej Folk. Er der nogen som kan tysk på højt niveau og vil rette en stil? Hilsen CS -
fars pige
ForumindlægHej allesammen. Skal snart op i dansk, og jeg har valgt at analyserer fars pige af Vibeke Willumsen og ville være virkelig glad, hvis en ville sende mig en af deres analyse om fars pige.
