Søgning på: essay virkelighed eller reality. Resultater: 17861 til 17880 af 52987
-
Atomets bestanddele
Forumindlæghej, har nogle spørgsmål jeg gerne vil have svar omkring atomets bestanddele: 1) Hvor mange forskellige partikler kan der findes i et atom? 2) Hvor mange forskellige partikler kan der findes i atomkernen? 3) Hvad kaldes de kræfter, der holder protoner og neutroner sammen i kernen? tak på forhånd! -
Mængdeberegning
ForumindlægHej, er helt på bunden med dette spørgsmål :) Mit spørgsmål lyder således: - Gør rede for, ved hjælp af eksempler, hvorledes man kan beregne det teoretiske udbytte af CO2 i en forbrændingsreaktion. Som eksempel kan man bruge fuldstændig forbrænding af 80,8 g methan CH4. Håber nogen kan hjælpe! -
Nervesystemet, hvor kommer depolariseringen oprindeligt fra?
ForumindlægHej, jeg sidder og er i gang med en 24 timers eksamen i biologi B, har om nervesystemet og synapsen. Men når nu jeg ved at en nerveimpuls startes ved en depolarisering af nervecellen på -15mV eller mere og at denne depolarisering åbner for Na+-kanalerne som sender en impuls igennem nervecellen ti... -
Opdrift / nedbremsning i vand
ForumindlægHej, jeg sidder med en opgave jeg ikke fatter. Jeg skal regne ud hvor dybt et bassin minimum skal være, hvis en dame på 60kg springer fra 10m vippen. Forstår ikke hvordan jeg skal regne ud hvor hurtigt hun vil blive "opbremset" i vandet. Søger svar på, fremgangsmåde.. eller dvs. hvor... -
Budskabet/moralen i Ebbe Skammelsøn
ForumindlægHej alle sammen, Nogen der evt. ved noget budskabet/moralen i Ebbe Skammelsøn? Jeg har kigget de fleste opgaver igennem men kan simpelthen ikke finde det. -
Offentlige finanser
ForumindlægEr der nogen der kan fortælle mig helt præcis hvad offentlige finanser er? På forhånd tak! -
En dyb sø
ForumindlægHer i overmorgen skal jeg lave en fremlæggelse om den vedhæftede figur, og jeg er simpelthen blank med hensyn til hvad jeg skal sige. Jeg har forstået princippet om, at vandet er koldest i bunden, at der er mindre ilt i bunden af søen og samtidig er der mest næring i bunden. Men hvad kan je... -
Israel Palæstina konflikten.
ForumindlægHey alle! Jeg er igang med 24 timers eksamen i Historie. Jeg har trukket Mellemøstproblematikken. Jeg vil i den forbindelse gerne spørge til råds, om i vil synes det vil være et selvmord, at have en af problemstillingerne som: Redegør for baggrunden for konflikten mellem Israel og Palæstina. ... -
Mundtlig fysik eksamen C
ForumindlægHej alle! Er der nogle der har været oppe i fysik med 24 timers forberedelse, som kan hjælpe mig? Har været oppe at trække emne idag, og trak smeltevarme og fordampningsvarme. Det er der ikke nogle problemmer med i sig selv, men det er mere det ukendte bilag jeg er bange for. Er der nogle der... -
bedre til engelsk...
Forumindlæghej alle! jeg tænkte på, om der ikke var nogen der havde nogen tips eller sådan noget til at blive bedre til engelsk og at få et større ordforråd? :) og er der nogen af jer de rved hvad man nærmest SKAL kunne af engelsk i 7 & 8 klasse? -
Fysik - Mekanik 2
ForumindlægEn trillevogn trækkes 10m over en glat plan flade på 50N, som danner en vinkel på 35grader A) Find arbejde: A=50N*10m*cos(35)=409.58J B) Find sluthastighedn S_0=S+(v^2/2a) og for at finde a bruges vi F=m*a, massen står som 34.5kg før kraftpåvirkningen 50N=34.5kg*a....a=1.4492 Jeg... -
Reduktion hjælp!
Forumindlægx'et bag tretallet er anderledes end det andet. x-(2+3x) facit skulle meget gerne være x-(2 + 3x) = -2x - 2 hvordan udregner man det, er lidt i tvivl. -
mættet og umættet fedtsyrer
Forumindlægkan nogen forklare mig hvad forskellen på mættet og umættet fedtsyrer er? Help :-) -
Forventede adgangskvotient for ha.jur
ForumindlægJeg stiller blot et hurtigt spørgsmål, eftersom jeg er en anelse i tvivl om den forventede udvikling i adgangskvotienten for den specifikke uddannelse ha.jur (erhvervsøkonomi og erhvervsjura). Jeg har et snit på 9,6 og snittet lå sidste år på 6,8. Hvor meget skal man forvente at snittet stiger m... -
Medicin med industriel specialisering
ForumindlægEr der nogle af jer som evt. er igang med den uddannelse? Jeg kunne tænkte mig at vide mere om den og om det egentlig bare minder om farmaceut? Derudover vil jeg også gerne vide, om i ved hvilke fremtidige jobmuligheder det er og om der overhovedet er stor chance for at få et job, efter man er ud... -
Gennemsnit og optagelse
ForumindlægVille høre det studie jeg skal ind på kræver 5,8 i snit betyder det at alle med 5,8 i snit eller over er optaget eller? -
Ikke muligt at deltage i introforløb
ForumindlægHej Alle. Jeg er i den lykkelige situation at jeg netop er optaget på Arkitektstudiet i Kbh. Jeg ser dog til min skræk at introforløb/rustur finder sted inden d. 1/9 Jeg har betalt og bestilt en rejse til San Francisco fra 14/8-30/8. Dette betød jo i mit hovede at jeg var hjemme inden studiestart... -
Hvor stor kan min plakat blive?
ForumindlægHej alle. Jeg er i gang med et lille projekt, hvor jeg arbejder på at få et af mine feriebilleder skaleret op og printet ud til en plakat. Jeg har bl.a. et billede, som er taget i en opløsning på 10 MP. Mit problem er så, hvordan jeg finder ud af, hvor stor plakaten kan blive uden at det kommer... -
Bare løgn personkarakteristik
ForumindlægHej Jeg skal lave en personkarakteristik af Lena, Connie, Karsten, morfaren og mormoren. jeg skal også skrive om forfatteren bruger direkte eller indirekte karakteristik af personerne Håber i kan hjælpe mig!!! P.s det er til imorgen. -
fortynding af opløsninger
Forumindlæghejjjj er der nogen der vil hjælpe mig med følgende opgave? jeg får det til 50 ml er det rigtigt? fremstil en 0,010 M opløsning af eddikesyrer ud fra en 0,10 M eddikesyreopløsning. der skal fremstilles en mængde så stor , at der minimum udtges 5,00 ml af 0,01 M edikkesyreopløsningen
