Søgning på: Syntaktisk analyse. Resultater: 17901 til 17920 af 23684
-
Øvelse i tysk sætninger.
ForumindlægHej. Kan jeg få en til at tjekke mine sætninger igennem. Har gjort mit bedste og analyseret, men selvom man har tjekket igennem mange gange, overser man vel de mest elementære fejl nogen gange. Det drejer sig om 9 korte sætninger, som jeg skulle oversætte, men særligt adjektiverne har været vansk... -
Brug for hjælp!!
ForumindlægHej, jeg har skrevet en 2.g opgave om Slaget på Reden, Det er første gang jeg skriver sådan en stor opgave, så vil gerne have at der er en eller anden der læser den, og ser om jeg overhovedet har gjort det rigtigt. Er ikke sikker på det der med analyse og vurdering. Vær sød at hjælpe! Skal afleve... -
Brug for hjælp!!
ForumindlægHej, jeg har skrevet en 2.g opgave om Slaget på Reden, Det er første gang jeg skriver sådan en stor opgave, så vil gerne have at der er en eller anden der læser den, og ser om jeg overhovedet har gjort det rigtigt. Er ikke sikker på det der med analyse og vurdering. Vær sød at hjælpe! Skal afleve... -
Pligt- og konsekvensetik?
ForumindlægHej. Jeg er ved at lave min dansk aflevering. Jeg skal analysere nogle artikler ud fra nogle spørgsmål. Jeg er nået til et spørgsmål, som lyder: forsøg at vudere om der er tale om pligt- eller konsekvensetisk tænkemåde. Her er et link til artiklen http://www.berlingske.dk/article/20070513/danma... -
Empirisk formel
ForumindlægHej.. Er der nogle der kan hjælpe mig med denne opgave, for kan ikke helt få det til at passe. Ved en analyse finder man frem til at et stof A indeholder 30,19 masseprocent C og 5,07 masseprocent H. Vis ved beregning at stoffet A har den empiriske formel C2H4OCL Hvordan gør jeg dette??? -
De udsatte eksistenser
ForumindlægHej jeg har i dansk trukkrt fordybelsesområdet de udsatte eksistenser og skal finde en novelle, kortfilm eller et billed, som jeg kan analysere nogen der kan hjælpe med en god novelle eller et billed. det skal helst kunne perspektivere´s med pigen med svovlstikkerne eller rejsen langs væggene... -
HJÆLP!! Nogle der kan hjælp med problemformulering?????
ForumindlægHar disse problemstillinger: Hvad stod hippierne for, og hvordan skilte de sig ud fra resten af samfundet? Hvordan skildres mødet mellem hippierne og det etablerede samfund i svend åge madsens novelle "noget går gennem byen"? Analyse af "i kan ikke slå os ihjel" af bifrost ... -
fordybelsesområdet de udsatte eksistenser ??
ForumindlægHej jeg har i dansk trukkrt fordybelsesområdet de udsatte eksistenser og skal finde en novelle, kortfilm eller et billed, som jeg kan analysere nogen der kan hjælpe med en god novelle eller et billed. det skal helst kunne perspektivere´s med pigen med svovlstikkerne eller rejsen langs væggene... -
hjælp
ForumindlægHej jeg har i dansk trukkrt fordybelsesområdet de udsatte eksistenser og skal finde en novelle, kortfilm eller et billed, som jeg kan analysere nogen der kan hjælpe med en god novelle eller et billed. det skal helst kunne perspektivere´s med pigen med svovlstikkerne eller rejsen langs væggene... -
angive litteratur
ForumindlægHej!! Jeg har lige to korte spørgsmål angående at angive litteratur til DHO. Jeg har fundet to analyser på nettet, som jeg har brugt til inspiration. Skal jeg angive dette på min litteraturliste eller bliver der set ned på det??? Skal lige tilføjes at jeg det kun er brugt til inspiration ha... -
deduktiv eller induktiv?
ForumindlægHej allesammen Jeg skal snart op til AT-eksamen og er lidt i tvivl om, hvorvidt jeg har benyttet mig af induktiv eller deduktiv metode. Min problemformulering er "Hvilken rolle spiller medierne i forhold til 9/11?" og jeg besvarer denne gennem analyse af taler, tv-klip + diskussi... -
Det folkelige moderne gennembrud i tekst
ForumindlægHej, jeg arbejder i skolen med det folkelige/moderne gennembrud i tekst og jeg skal lave en analyse af digtet "Jeg er havren" af Jeppe Aakjær og jeg vil meget gerne bede om hjælp da jeg ikke forstår mig klog på digtets mening. Er der nogle der ude som kan hjælpe mig med en form for fors... -
Oplæsningsstykke til tv reklamer (Eksamen)
ForumindlægHej jeg er virkelig lost, jeg leder efter et oplæsningstykke som jeg kan læse op. Jeg har trukket emnet tv reklamer, og jeg har valgt at analysere tv- reklamen "Odd Love" af Interflora Link: https://www.youtube.com/watch?v=_EZIMN104VI Please hjælp mig, hvad kunne man bruge som oplæsn... -
Forvirret omkring mundtlig engelsk årsprøve
ForumindlægHej, jeg skal til en engelsk årsprøve om to uger, men ved seriøst ikke hvad den går ud på. Jeg går i 1.g og har engelsk på A-niveau. Det eneste jeg ved er at jeg skal læse pensum og derefter trækker jeg en tekst, og skal analysere den (narrator osv) og til sidst perspektivere den. Hvad mere ska... -
Forslag til tekster under emnet "kald det kærlighed" (dansk synopsis)
ForumindlægJeg her trukket emnet kald det kærlighed og efter, hvad jeg har forstået, dækker emnet både noveller digte mm. Men jeg lede sådan set bare efter forslag til tekster, som er forholdsvis nemme at analysere eller fortolke. Håber i kan hjælpe! -
SSO, FREDAG! NU!
Forumindlægok, jeg har brug for lidt hjælp her. Jeg har brug for inspiration. Ca. 6 eventyr hvor kvinden er aktiv... evt... Et eller andet... Jeg skriver om eventyr... Har i nogen ideer? Min ide er at finde aktive kvinder og analyserer dem, evt. finde evt. fra "dengang" og nu. Har i nogen forslag ... -
Mundtlig engelsk - novelle HJÆLP
ForumindlægJeg har lige fået tilsendt min eksamenstekst, og jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal gøre, da det er en EVIGHED siden sidst. Jeg har fået en novelle skrevet af Alex La Guma - Slipper Satin. Emnet er South Africa. Har I nogle gode råd til hvad analysen skal indeholde? -
HJÆLP ! bjergenes Skønhed - balladen om Aisha og Bo
ForumindlægJeg har læst Bejrgenes Skønhed - balladen om Aisha og Bo .. jeg skal til prøve lige om lidt men har nogen små problemer med noget analyse og fortolkning og med at finde budskabet! .. Så jeg vílle bare høre om der evt. var nogen der havde læst bogen som kunne hjælpe mig lidt igang :D ? -
To mand frem, Tove Ditlevsen
ForumindlægHar lidt svært ved en novelle, er der nogen som har læst "To mand frem" af Tove Ditlevsen eller måske har en analyse af den?. Har svært ved at finde ud af tolkningen af specielt hovedpersonen Aase, men generelt bare hele novellen:(. Har dog skrevet en form for tolkning, men vil meget ge... -
SPG om dansk A STX eksamen skriftlig
ForumindlægHey guys Hvad skal det betyde, at man ikke må genbruge sætninger fra sine tidligere afleveret stile. Nogle af mine sætningsopbygninger i mine kronikker især i analysen går igen, må jeg ikke bruge nogle af dem til eksamen ? Jeg har jo afleveret dem på lectio og alt er skrevet med mine egne ord, ...
