Søgning på: biologi eksamen 2007. Resultater: 17921 til 17940 af 41309
-
studieretningsprojekt
ForumindlægHej alle.. Jeg skal finde et emne til mit Studieretningsprojekt, hvor min kombination af fagende er historie og biologi.. ville høre om der var nogle som kunne hjælpe mig ang. et relevant emne.. er løbet lidt tør for ideer. tak Hilsen Cecilie -
SRP rettelse mod betaling
ForumindlægSkal snart aflevere SRP i fagene kemi (A) og biologi (B), er der nogen der har lyst til at hjælpe med korrekturlæsning og evt gode råd ? det kan gøres mod betaling -
Evolution
ForumindlægHeej.. Biologi aflevering om livets opståen og udvikling.. Nogen der har nogle gode idéer til at skrive sådan noget.. 9. klasses niveu.. på forhånd tak.. -
AT-EMNE! I TVIVL
ForumindlægJeg er i tvivl om, hvilken AT-emne jeg skal vælge! Er der nogle, som sidder med nogle gode ideer indenfor fagene biologi B og dansk A? -
hjælp til synopsis
Forumindlægvi er igang med at lave en "prøve-synopsis" i biologi, men jeg er lidt i tvivl om, hvordan man præcis gør.. hvad skal den indeholde osv.. nogen der kan hjælpe? -
Elisa test
ForumindlægHej. vi har lavet en Elisa test til biologi og skal derfor lave en rapport. under diskussionen er der et spørgsmål der hedder " hvorfor er der både en negativ og positiv kontrol i testen?" -
SRP
Forumindlæghey. jeg skal skrive i biologi og fysik om miljøets påvirkninger som kan resultere i kræft.. er der nogle der har nogle links hvor jeg kan læse om det .. eller nogle bog henvisninger.. -
Gode idéer
ForumindlægEr der en venlig sjæl der kunne tænke sig at læse min opgave igennem? Jeg kunne bruge lidt gode idéer, kritik eller rettelse. Jeg skriver om pesten i fagene Biologi/Historie. -
Spørgsmål til biologirapport
ForumindlægHåber nogen kan besvare disse spørgsmål for mig vedrørende en øvelse i biologi på B-niveau om smagssans- tærskelværdi hvorfor er der en tærskelværdi? og hvorfor skal der startes med den laveste koncentration? -
Åreforkalkning
ForumindlægHej kære venner derude Jeg har en 3 g elev, som skal til at og skrive min SRP opgave. Jeg har valgt emnet åreforkalkning, med fagene biologi A og kemi B. Her skal jeg finde noget kemi, som jeg derudfra kan bygge videre på min biologi. For jeg kan selvfølgelig skrive vildt meget biologi, men ... -
Ekstremsport gennem tiden HI & BI - Grænser
ForumindlægHej, jeg skal akut bruge en genial problemformulering til emnet Ekstremsport gennem tiden, hvori jeg kan inddrage Historie A og Biologi A På forhånd tak -
cellen
ForumindlægJeg er igang med at lave en biologi rapport om cellen og dens livstyringer, og har nogle spørgsmål. Hvad er respiration Hvilke forhold har indbirkning på respirations størrelse ? håber i vil hjælpe mig :) -
"Haster"
ForumindlægHej! Er der en der kan hjælpe mig med et biologi opagve der lyder således; Hvorfor er det vigtigt, at GABA genoptages hurtigt efter, at det er afgivet til synapsemellemrummet? tak på forhånd -
GEOTERMISK ENERGI
ForumindlægHej alle, ved I om udnyttelsen af geotermisk energi påvirker levende organismer? Og hvis ja, hvordan? Skal op til naturfagsprøven om fire dage, og har virkelig meget brug for at vide det, for skal virkelig have noget biologi ind i opgaven. -
Dopings midlet epo
ForumindlægHej! Jeg har et spørgsmål angående en fortolkning af et eksperiment omkring dopings midlet epo. Det kunne derfor være rart, hvis der var en venlig ekspert indenfor biologiens verden, som jeg kunne snakke over telefon med? Hilsen -
Rettelse af bio rapport
ForumindlægHej alle. Er der nogen der er interesseret i at rette min biologi rapport. Den handler om organismernes variation hvor jeg har lavet et forsøg med klassifikationsniveauer. Den er ikke særlig lang. På forhånd tak. -
Glukose, Fruktose, Sukrose, Stivelse og Cellulose?
ForumindlægHej alle sammen.. Er der nogle af jer som kan hjælpe mig med noget biologi.? Jeg skal nemlig til imorgen finde ud af hvilke fødevarer der findes glukose, fruktose, sukrose, stivelse og cellulose i? På forhånd tak :D -
Hvordan optages kulhydrater i blodet?
ForumindlægHar en biologi rapport til i morgen om kulhydrater, og jeg håbede en eller anden ville forklare hvordan kulhydrater bliver optaget i blodet og transporteres rundt i kroppen og ud til cellerne i musklerne.. :) - Tak på forhånd -
DNA-nukleotider og dideoxynukleotider
ForumindlægEr ved at lave biologi aflevering. Nogle der kan forklare mig forskellen på Dna-nukleotider og dideoxynukleotider? og er der nogle der kan forklare, hvorfor nukleotidanalog stopper DNA-kopieringen? -
er vores form for landbrug bæredygtigt?
ForumindlægHej! Jeg har en række spørgsmål fra en biologi bog som jeg har fået for til en uge, og jeg har det virkelig svært ved det her spørgsmål "er vores form for landbrug bæredygtigt?"
