Søgning på: mediefag analyse. Resultater: 17941 til 17960 af 24062
-
Stephen kings rita hayworth and shawshank redemption..
ForumindlægHej jeg skal svare på følgende spørgsmål ud fra at have læst bogen "rita hayworth and shawshank redemption". Kan i hjælpe med noget inspiration, hvis i har læst den eller set filmen? Der ønskes en analyse og fortolkning af Stephen Kings rita hayworth and shawshank redemption, med særli... -
HF-eksamen skr. dansk august '98
ForumindlægHej.. Er ved at skrive en stil om emne 3 i Hf skr. dansk eksamen august '98.Er der nogen der har skrevet om dette før, og har nogen idéer. Er helt tabt. Aner ikke hvad jeg skal gøre. Ville være meget hvis nogen gad hjælpe mig på rette spor mht. hvordan billederne skal analyseres og fortolkes. -
citere?
ForumindlægJeg har samfundsfag på højniveau og skal om nogle dage aflevere min første aflevering i dette fag. Jeg er så blevet lidt i tvivl om man skal citere, når man skriver sådan en opgave. Altså fx, når jeg skal sammenligne to bilag, skal man så bruge nogle citater fra disse bilag som man gør når man fo... -
efter "er"
ForumindlægJeg har en tysk sætning jeg skal oversætte, men er i tvivl om at analysere den på dansk.Han er meget berømt på grund af hans grovhed.Er "berømt" så et omsagnsled til grundled. JEg mener jeg har lært at hvis "er" er omsagnsleddet, så bliver det efterfølgende omsagnsled til grun... -
Dansk stil
ForumindlægEr der nogen der ved hvor man kan for en analyse af Klaus Rifbjergs digt fra 1956 Film eller Peter Laugesens digt fra 1990 Århy la nuit?De er en stil som står i heftet "højere forberedelseseksamen august-september 1992" "HF 92-1-2". -
Skammerens datter - HASTER
ForumindlægHej allesammen!!Jeg har fået en skriftlig analyse af skammerens datter for, men kan simpelthen ikke komme i gang med bogen, da jeg må indrømme, at den ikke rigtig interesserer mig.. :/Håber, der er en eller flere, der gider at skrive et fyldestgørende resumé af bogen til mig.. :)På forhånd tak...... -
Hjælp til SSO
ForumindlægHej allesammen. Jeg sidder i denne uge og skal skrive SSO. Mit emne er Politiske ideologier og samfundstyper. Jeg er nu kørt fast ved følgende opgave; Analyser om der kan siges at være en sammenhæng mellem de tre samfundstyper og de tre ideologier? Jeg er i tvivl om hvad det helt præcis... -
Digte om kvindefrigørelse i det moderne gennembrud
ForumindlægHej folk! som overskriften siger søger jeg et digt om kvindefrigørelsen,, har trukket det moderne gennembrud Lyrik i dansk eksamen,, og JEG HAR BARE LEDT OG LEDT! det skal være et digt, og det SKAL være skrevet under det moderne gennembrud.. Jeg bliver snart helt i tvivl om der findes et... Hvi... -
Gode danske tekster - ideer?
ForumindlægHej derude! Jeg sidder og skal til at finde en tekst som jeg kan skrive om i min EE, men er helt tom for ideer, da danske tekster aldrig har været det jeg har læst mest af. Det skal være fra en dansk forfatter og skal helst ikke være for nemt at analysere, men dog heller ikke for besværligt. Det... -
Fordybelsesområde Science Fiction
ForumindlægHej, I dag trak jeg fordybelsesområdet “Science Fiction“ til afgangsprøven i dansk. Jeg har dog ingen idé om, hvilke prøvetekster eller bøger, der er gode at tage fat på og analysere? Har i nogle foreslag? Helst nogle tekster med noget kød på, altså hvor der er meget at sige, med fx.... -
Kønsroller og ligestilling
ForumindlægHeyy, jeg har trukket emnet 'kønsroller og ligestilling' til vores dansk eksamen. Er det nogle der har nogle ideer til digte, malerier eller sange jeg kan analysere? De må gerne have lidt dybde, så de ikke ligger lige til højrebenet :)) Håber der er nogle derude, der vil hjælpe mig! -
haster lidt..gammelt dansk
Forumindlæghej alle sammen jeg leder efter et std hvor jeg kan få oversat gammel dansk i dette tilfælde skal jeg få oversat en folkevise som hedder: "dronning dagmars død", da jeg ikke helt forstår den og har en opgave for hvor jeg skal skrive et resume af den. - ps. hvis i kan hjælpe mig med at f... -
Fortælleteknik
ForumindlægHej Jeg er i gang med at analysere en roman fra Det Moderne Gennembrud og kigger derfor på, hvilken type fortæller der tages i brug. Min konklusion er, at der er tale om en skjult 3. personsfortæller - med en indre sysnvinkel. Men er det overhovedet muligt at have en skjult 3. personsfortælle... -
Obama
ForumindlægHej.. Jeg skal finde ud af hvem Obama er og analysere og fortolke hans tale og vurder om hans taler virkeligt bliver forstået af folk. Om de lytter til hans propaganda ?? Kan I hjælpe ig med at finde bøger og links hvor jeg kan finde noget om det her.. skal skrive delkonklusioner og fremlægge om... -
AgNO3 + HNO3 ---> ?
Forumindlæghej jeg har lavet et forsøg, hvor jeg skulle identificere et stof. Jeg fandt ud af at mit salt var AgNO3. I en af forprøverne, skulle jeg tilsætte salpetersyre til analysen, og den blev opløst, men jeg kan ikke se, hvordan jeg skal skrive reaktionsligningen op. så mit spørgsmål er, hvordan vi... -
A dry white season
ForumindlægHej alle! Jeg sidder og er i gang med min SRP opgave, og har fået til opgave at lave en fortolkning og analyse af romanen A dry white season, hvor hovedvægten ligger i en karakteristik af manden Ben Du Toit.. - en som har en gammel opgave liggende? Kunne godt bruge hjælp til at finde de ... -
1970erne i USA
ForumindlægJeg skal analysere en statistik med fattigdomstal fra 1959 til 2010 i USA. Fra 1959 til ca 1970 falder antallet af fattige fra 40 millioner til 25 millioner, og antallet af fattige ligger helt dernede omkring helt indtil ca 1980. Er der nogen, der kan give mig en god begrundelse for faldet... -
Wine short story og digte
ForumindlægHej derude Er der nogen der tilfældigvis ligger inde med noter/analyse til "wine" af Doris lessing eller kan sige mig kort hvad den handler om? Og er der nogen der evt ved hvad digtene "Inland Waterway", af John Betjeman, "River" af Ted Hughes og "River&qu... -
Tv-reklamer. nyere danske reklamer
ForumindlægJeg har trukket Tv-reklamer. nyere danske reklamer igår og kan simpelthen ikke finde en reklame jeg har lyust til at analysere og som der samtidig er masser af kød på. Ville høre om i ikke havde nogle forslag. Den må højest være 8 år gammel, dansk og en tv reklame. -
Indkøbsstyring og logistiksystem
ForumindlægHej alle behjælpelige! Jeg er igang med at skrive SRP omkring Vestas, hvor jeg skal analysere virksomhedens indkøbsstyring og logitisksystem. Min problem er bare, at jeg ikke kan finde noget information om dette. Ved du eventuelt hvordan jeg kan få fat i noget materiale omkring dette? På fo...
