Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 17961 til 17980 af 28854
-
Nettoprimærproduktion
Forumindlæghej folkens..Er der ikke nogen søde personer der gider hjælpe mig med en biologi opgave, som jeg fatte intet af?well, her er spørgsmålene:1. Er respiration processen ikke afgørende for nettoprimærproduktionens størrelse?2. hvordan bestemmer man nettoprimærproduktionen i en blandet løvskov?Please ... -
Isolering af DNA fra løg
ForumindlægHej :-) Jeg har i biologi lavet forsøget hvor man isolerer DNA fra et løg. Jeg har lavet hele rapporten udover diskussion. Der sidder jeg fast. Min lærer har sagt der ikke er så meget at skrive i diskussionen, men jeg er stadig helt blank! Nogen der kan hjælpe mig? Mvh Christina -
Saltes opløselighed i vand - fældningsreaktioner
ForumindlægHej Jeg har lavet en rapport omkring saltes opløselighed i vand, og har dermed arbejdet en del med fældningsreaktioner. Jeg står nu og skal buge den til NF eksamen, hvor jeg skal kunne perspektivere dette kemi-førsøg til både biologi og geografi, hvilket jeg har svært ved. Mon der er en venlig ... -
Minimumslov og primærproduktion
ForumindlægHej alle! Har en afleveringsopgave i biologi til om et par dage, og der er to spørgsmål, som jeg sidder fast i.. 1. Hvordan kan landmænd øge deres produktion ved at bruge minimumsloven? 2. Diskuter hvordan landmanden kan øge sin sekundærproduktion og hvilke problemer produktionsformen giver ... -
SSO - hjertet
ForumindlægHej!Jeg er næsten færdig med min 3.års opgave... men jeg har en figur som jeg skal analysere.. jeg har analyseret den nogenlunde, men har samtidig brug for hjælp!Jeg har valgt om emnet hjerte, hvor jeg mest har lagt vægt på hjerteklapfejl...Hvis der er en medicinstuderende, eller en der er sindsy... -
Hormonel prævention
ForumindlægJeg skal lave en biologi fremlæggelse om hormonel prævention (og herunder p-piller) jeg forstår bare ikke hvordan gestagen kan påvirke livmoderens slimhinde så den bliver uegnet til at modtage et æg. Fordi gestagen og progesteron minder da om hinanden og progesteron hjælper jo med at opbygge den?... -
Eksamenshjælp tilbydes
ForumindlægEksamenshjælp til biologi A, B og C tilbydes. Det er muligt at få individuel hjælp og hjælp som en gruppe på maks. 4 personer (der er rabat for grupper). Vores baggrund: Vi er uddannede biologer og underviser i gymnasiet (stx). Kontakt os for mere information om priser m.v. på info@biologiformi... -
Eksamenshjælp tilbydes
ForumindlægEksamenshjælp til biologi A, B og C tilbydes. Det er muligt at få individuel hjælp og hjælp som en gruppe på maks. 4 personer (der er rabat for grupper). Vores baggrund: Vi er uddannede biologer og underviser i gymnasiet (stx). Kontakt os for mere information om priser m.v. på info@biologiformi... -
Eksamenshjælp tilbydes
ForumindlægEksamenshjælp til biologi A, B og C tilbydes. Det er muligt at få individuel hjælp og hjælp som en gruppe på maks. 4 personer (der er rabat for grupper). Vores baggrund: Vi er uddannede biologer og underviser i gymnasiet (stx). Kontakt os for mere information om priser m.v. på info@biologiformi... -
hjælp til sagen "jødetransport" - herunder infektionssygdmme
Forumindlægnogle mere kreative hoveder end mig der kan hjælpe mig med at finde ideer mere konkret spørgsmål til min problemformulering... jeg bruger fagene samf og bio jødetransporten til interneringslejrene er "rejsen" i biologi kunne man kigge på sygdomme i den forbindelse, men behøver virkelig ... -
Meiose
ForumindlægJeg skal til mundtlig eksamen i biologi, og håber derfor at nogle vil hjælpe med et af mine mulige eksamensspørgsmål. Jeg skal forklare mulige konsekvenser af fejl i meiosen. Jeg synes ikke jeg kan finde noget om dette hverken i bogen eller på nettet - nogen som kan hjælpe? -
Dværgvækst - 2.del
ForumindlægJeg har fået en biologi opg. for, der hedder Dværgvækst. Der er to dele, A og B. Og jeg har lavet del A. Jeg har prøvet at finde opg.arket på internettet, men er ikke lykkedes. Det ville jo være lidt nemmere at få hjælp, hvis man også kunne se tegningerne osv.. Men hvis der nu er nogle som har op... -
Vaskemidler og enzymet alcalase
ForumindlægHey allesammen..Håber på at kunne få lidt hjælp.. Er i gang med biologi aflevering, men er ikke helt sikker på et par af svarene..a. Beskriv den reaktionsproces, som katalyseres af alcalase, og forklar hvilke typer pletter der kan fjernes ved hjælp af alcalase?Har svaret på første del, men er i t... -
Hjælp til valg af område
ForumindlægVi har fået offentliggjort vores emne og det er "Rejser" - jeg har valgt at skrive i fagene dansk og biologi? nogen som har nogle forslag? Jeg skal allerede aflevere problemformulering på torsdag! så det kræver at jeg har fundet et emne indtil der. Håber meget på hjælp herinde. -
Væksthormon og solsikker
ForumindlægHej!Jeg sidder og bakser lidt med en biologi opgave, hvor jeg skal forklare hvilke reaktioner der må være foregået hos nogle solsikke planter som har fået påsmøurt væksthormon fra majskerner på den ene side, så planten er krummet meget mod højre.Det er helt sikkert plantens vækstprocesser der er ... -
Mutationer i DNA
ForumindlægJeg sidder her med en biologi rapport om DNA, og pludselig kommer spørgsmålet: "Redegør for de forskellige mutationer, samt vurder hvilke mutationer har størst effekt på mennesket." Så mit spørgsmål er, hvilke mutationer findes der i DNA? Og hvilken af dem har størst effekt på os? -
Klorofylmutanter i bygplanter - krydsningsskema
ForumindlægHej :) Jeg har fået en biologi aflevering med denne problemformulering: Prøve at udlede den forventede udspaltning på 3:1 ud fra et forventet krydsningskema. Jeg ville bare høre herinde, om dette er den rigtige retning. Det der er vedhæftet. Jeg tror, det er rigtigt, men det virker bar... -
HJÆLP TIL GENSPLEJSNING
ForumindlægHej alle Jeg har ikke bare lidt, men MEGA MEGET svært ved at forstå princippet i gensplejsningen og hvordan det hænger sammen med Copy-DNA-metoden. Findes der mon en venlig sjæl, der orker at forklare dette til en biologi C-elev? Jeg skal (desværre) op til eksamen og kan risikere at komme op i n... -
hjælp til metodeafsnit i synopsis
Forumindlæghej alle :-) er igang med min første synopsis der står mellem dansk/religion og biologi jeg har om stamceller og etiske spg. men der jeg søger hjælp til, er en der vil se min opg. og afgøre om hvilke metoder jeg har brugt og hvordan jeg skal skrive det ned ? på forhånd tak og god vinterferie ! :D -
Skal alle tekster/figurer inddrages i oplægget?
ForumindlægJeg skal til eksamen i Biologi B i morgen. Jeg har trukket immunforsvaret og derunder: vacciner. Der er virkelig meget tekst og mange figurer, og synes lidt at det falder udenfor mit overordnede emne noget af det? Men det er vel vigtigt at jeg indrager alle figurer og tekster i mit oplæg? Håber ...
