Bioteknologi

HJÆLP TIL GENSPLEJSNING

14. juni 2015 af Hashmouh (Slettet) - Niveau: C-niveau
Hej alle

Jeg har ikke bare lidt, men MEGA MEGET svært ved at forstå princippet i gensplejsningen og hvordan det hænger sammen med Copy-DNA-metoden. Findes der mon en venlig sjæl, der orker at forklare dette til en biologi C-elev? Jeg skal (desværre) op til eksamen og kan risikere at komme op i netop gensplejsning. På forhånd tak!

Brugbart svar (0)

Svar #1
15. juni 2015 af Ecc0 (Slettet)

Copy-DNA = cDNA Dvs når mRNA er blevet splejset og introns dermed er fjernet, oversættes det til DNA (cDNA) via reverstranskriptase. Herefter kan det nu indsættes i eks baktrier, og du har dermed en transgen organisme. Dette er de toverordnet princip.

Kan du præcisere hvad det er du ikke helt forstår? Så kan jeg evt prøve at svare. (Ovenstående er ikke særlig godt).    


Brugbart svar (0)

Svar #2
15. juni 2015 af Ecc0 (Slettet)

Copy-DNA = cDNA Dvs når mRNA er blevet splejset og introns dermed er fjernet, oversættes det til DNA (cDNA) via reverstranskriptase. Herefter kan det nu indsættes i eks baktrier, og du har dermed en transgen organisme. Dette er de toverordnet princip.

Kan du præcisere hvad det er du ikke helt forstår? Så kan jeg evt prøve at svare. (Ovenstående er ikke særlig godt).    


Skriv et svar til: HJÆLP TIL GENSPLEJSNING

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.